• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Efter 40 minuter på förlossningen och endast en minuts krystvärkar (två push) flög våran lilla jul-pärla bokstavligt talat ut i natt. Jag trodde fortfarande av någon märklig dimma att allt skulle stanna av fortfarande vid halv  tolv tiden då vattnet plötsligt (för första ggn i mitt liv) gick hemma i köket!
    Lite panik innan vi kom in på förlossningen men sen gick allt snabbt (JÄTTESNABBT) men kanonbra!

Hon är, självklart, helt fantastisk och jag är så trött och mör efter den snabba och intensiva förlossningen. Men lyckan tar ut alla andra känslor... Vi är helt förälskade!
    I morgonkväll åker vi hem från BB, lagom till julklappsutdelningen. Men vi har redan fått den bästa av alla julklappar.
    Vår älskade Agnes!!

Kramar till er alla, främst till de som fortfarande väntar. Jag LOVAR: När bebisen väl kommit är all den här väntan värd det, och glömd! Hjärta

Ludi- Räknar med att se dig till frukost här i morgon då Lycka till nu (om det inte redan är klart)
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-23 17:16:34 följande:

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Efter 40 minuter på förlossningen och endast en minuts krystvärkar (två push) flög våran lilla jul-pärla bokstavligt talat ut i natt. Jag trodde fortfarande av någon märklig dimma att allt skulle stanna av fortfarande vid halv  tolv tiden då vattnet plötsligt (för första ggn i mitt liv) gick hemma i köket!
    Lite panik innan vi kom in på förlossningen men sen gick allt snabbt (JÄTTESNABBT) men kanonbra!

Hon är, självklart, helt fantastisk och jag är så trött och mör efter den snabba och intensiva förlossningen. Men lyckan tar ut alla andra känslor... Vi är helt förälskade!
    I morgonkväll åker vi hem från BB, lagom till julklappsutdelningen. Men vi har redan fått den bästa av alla julklappar.
    Vår älskade Agnes!!

Kramar till er alla, främst till de som fortfarande väntar. Jag LOVAR: När bebisen väl kommit är all den här väntan värd det, och glömd! Hjärta

Ludi- Räknar med att se dig till frukost här i morgon då Lycka till nu (om det inte redan är klart)
    Åh vad hon är fin! Hon är nog det sötaste jag sett på länge! Hjärta Vad häftigt med en så snabb förlossning! Bra jobbat! ^^
  • Momalicious

Här sitter jag i soffan och bölar av alla som får barn. Oroa er inte, det är av glädje! Kanske blir det en julaftonsbebis för ludi, vem vet!
    Stort grattis emelle! :)

Majorima: nä vi hoppas att folk håller sig hemma när du ska köra! Och att du slipper bli igångsatt (särskilt imorgon!).

Nu har vi (min sambo, jag har tittat på) klätt granen. Helt sjukt fin gran vi lyckats få i år. Dessutom kostade den nästan ingenting heller :) nu blir det att griljera skinka och göra senap och sådär, och bara njuta av att det är jul imorgon :)

Håll tummarna att jag mår bra imorgon förresten!

• alberta77
    Emelle skrev 2010-12-23 17:16:34 följande:

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Vår älskade Agnes!!

Grattis!! Gud så söt. Vill med ha bebis nuuuu!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • 3 barns mamma84
    Emelle: Stort grattis till er söta Agnes Snyggt namn Kyss
    åh så söt hon är.
    Tänk vad fort det gick men skönt.
    Tänk hon blir 1år dagen innan Julafton haha coolt !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-12-23 14:53:50 följande:
    En liten uppdatering! Är på förlossningen. Öppen fyra cm och får inte åka hem. Tur att det onda har gjort nått iaf!! :)
    Jag vet jag vet haha 24:e december har bebisen tittat ut 
  • ondar

Emelle: FY va söt Hjärta världens största GRATTIS!

Skuttar in för att berätta att det i vecka 41+0 upptäcktes att bebis hade vänt sig IGEN och låg i tvärläge. Så dagen därpå åkte jag o pappan till NÄL för ultraljud där det bekräftades samt avslöjades att det var en POJK! Min tapp var omogen, lång och bakåtlutad och jag var ytterst lite öppen men de tyckte ändå att vi skulle försöka få igång förlossningen- under övervakning.
    Så de vände bebis rätt och la sen in gel bakom tappen. Två gånger la de gel på torsdagen och efter andra kuren började det hända något o jag fick lite värkar. Skrattade så jag grät av värkarna för tydligen reagerar  min kropp på den sortens smärta. Vattnet gick av sig själv på kvällen och det kändes som ett gott tecken!

Dagen därpå togs hinnorna så att Bebis skulle sjunka ner och eventuellt fixeras för att kunna hjälpa tappen at öppna sig. Läkaren sa att ja va öppen två cm men det var kvar av tappen o den va fortfarande långt bak o rätt hård men hon trodde ändå att det skulle bli bebis den dagen. Sen sattes det in dropp för att få igång det och då brakade det loss. Rejäla värkar kom och i början hade de fina mellanrum och allt såg lovande ut men så höjde de dosen till de högre och då slutade mellanrummen komma och värkarna blev för långa. Hade samma värk i 4-5min och den hann inte försvinna förrän nästa slutade. Jag grät tillslut som ett barn och var helt jäkla slut. De stoppade det efter några timmar och så började vi om. Det såg fint ut och man fick hopp igen. Men så nådde vi högre höjder och skiten började om igen. Sent på kvällen blåste de av men då satte min kropp igång med egna värkar, lika långa, meningslösa och förfärliga. Livmodern hann aldrig vila och få nytt blod o därför hände inget på tappen, vi oroade oss för hur länge Bebis skulle orka och jag, ja jag var helt jävla slut. Fick återigen sömntablett och även bricanyl för att få sova så ännu en natt med liiite sömn blev det. 

Dagen därpå fortsatte med dessa skitvärkar. Ännu en läkare kom in, gjorde undersökning och fann att det inte hade hänt nåt alls på tappen. Fortfarande ynka 2cm och bakåtlutad o hård.
    Hon lovade mig en bebis den dagen, jag började gråta av lättnad.
    Hon bad min underbara sköterska känna eftersom hon hade känt på tappen dan därpå o hon sa att det var exakt likadant så då blev det akut snitt eftersom han delvis fortfarande låg långt upp med huvudet, jag hade haft vattenavgång två dagar tidigare och de trodde inte på att det skulle komma någon bebis med igångsättning den dagen heller o oroades för hur länge jag, bebis och livmoder skulle hålla.
    Så 18 dec 12:08 kom det en Erik William André på 54cm och 4265gr
    Efter snittet fick jag infektion i livmodern så har legat och mått riktigt uselt på sjukhuset. Sköterskorna har fixat morgonskötseln alla mornar för jag har knappt kommit ur sängen. Den lilla kraft jag hade kvar har gått till Eriks amning, blöjbytning- som har skett i sängen osv.
    Pappan har vart helt jäkla otrolig med att stötta mig och hjälpa mig men han behöver lite tid att finna sin roll som pappa och vara trygg med det och det låter jag honom få. De är superfina ihop iaf och jag som trodde att Pappan inte gick att älska mer hade fel. Jag hade aldrig klarat det här utan honom och två av de sköterskor som jobbade på förlossningen när jag var där. Underbara människor!

Min amning har trots min bröstförminskning med låga odds för fungerande amning faktiskt kommit igång och han klarar sig helt på min mjölk nu, något som känns helt fantastiskt men det känns samtidigt som om vi förtjänar lite bra saker också då inget annat direkt funkade som det skulle Drömmer. Men allra viktigast är att han är frisk och det är han! Och alldeles ljuvlig förstås, vems bebis är inte det Hjärta
    Idag fick vi äntligen åka hem efter en vecka på Näl. Min infektion är inte bra men jag mår mkt bättre så nu fortsätter jag med antibiotikan och vilan här hemma och bara njuter av min son:).

Här kommer han, våran prins!

• 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-23 19:29:36 följande:

Emelle: FY va söt Hjärta världens största GRATTIS!

Skuttar in för att berätta att det i vecka 41+0 upptäcktes att bebis hade vänt sig IGEN och låg i tvärläge. Så dagen därpå åkte jag o pappan till NÄL för ultraljud där det bekräftades samt avslöjades att det var en POJK! Min tapp var omogen, lång och bakåtlutad och jag var ytterst lite öppen men de tyckte ändå att vi skulle försöka få igång förlossningen- under övervakning.
    Så de vände bebis rätt och la sen in gel bakom tappen. Två gånger la de gel på torsdagen och efter andra kuren började det hända något o jag fick lite värkar. Skrattade så jag grät av värkarna för tydligen reagerar  min kropp på den sortens smärta. Vattnet gick av sig själv på kvällen och det kändes som ett gott tecken!

Dagen därpå togs hinnorna så att Bebis skulle sjunka ner och eventuellt fixeras för att kunna hjälpa tappen at öppna sig. Läkaren sa att ja va öppen två cm men det var kvar av tappen o den va fortfarande långt bak o rätt hård men hon trodde ändå att det skulle bli bebis den dagen. Sen sattes det in dropp för att få igång det och då brakade det loss. Rejäla värkar kom och i början hade de fina mellanrum och allt såg lovande ut men så höjde de dosen till de högre och då slutade mellanrummen komma och värkarna blev för långa. Hade samma värk i 4-5min och den hann inte försvinna förrän nästa slutade. Jag grät tillslut som ett barn och var helt jäkla slut. De stoppade det efter några timmar och så började vi om. Det såg fint ut och man fick hopp igen. Men så nådde vi högre höjder och skiten började om igen. Sent på kvällen blåste de av men då satte min kropp igång med egna värkar, lika långa, meningslösa och förfärliga. Livmodern hann aldrig vila och få nytt blod o därför hände inget på tappen, vi oroade oss för hur länge Bebis skulle orka och jag, ja jag var helt jävla slut. Fick återigen sömntablett och även bricanyl för att få sova så ännu en natt med liiite sömn blev det. 

Dagen därpå fortsatte med dessa skitvärkar. Ännu en läkare kom in, gjorde undersökning och fann att det inte hade hänt nåt alls på tappen. Fortfarande ynka 2cm och bakåtlutad o hård.
    Hon lovade mig en bebis den dagen, jag började gråta av lättnad.
    Hon bad min underbara sköterska känna eftersom hon hade känt på tappen dan därpå o hon sa att det var exakt likadant så då blev det akut snitt eftersom han delvis fortfarande låg långt upp med huvudet, jag hade haft vattenavgång två dagar tidigare och de trodde inte på att det skulle komma någon bebis med igångsättning den dagen heller o oroades för hur länge jag, bebis och livmoder skulle hålla.
    Så 18 dec 12:08 kom det en Erik William André på 54cm och 4265gr
    Efter snittet fick jag infektion i livmodern så har legat och mått riktigt uselt på sjukhuset. Sköterskorna har fixat morgonskötseln alla mornar för jag har knappt kommit ur sängen. Den lilla kraft jag hade kvar har gått till Eriks amning, blöjbytning- som har skett i sängen osv.
    Pappan har vart helt jäkla otrolig med att stötta mig och hjälpa mig men han behöver lite tid att finna sin roll som pappa och vara trygg med det och det låter jag honom få. De är superfina ihop iaf och jag som trodde att Pappan inte gick att älska mer hade fel. Jag hade aldrig klarat det här utan honom och två av de sköterskor som jobbade på förlossningen när jag var där. Underbara människor!

Min amning har trots min bröstförminskning med låga odds för fungerande amning faktiskt kommit igång och han klarar sig helt på min mjölk nu, något som känns helt fantastiskt men det känns samtidigt som om vi förtjänar lite bra saker också då inget annat direkt funkade som det skulle Drömmer. Men allra viktigast är att han är frisk och det är han! Och alldeles ljuvlig förstås, vems bebis är inte det Hjärta
    Idag fick vi äntligen åka hem efter en vecka på Näl. Min infektion är inte bra men jag mår mkt bättre så nu fortsätter jag med antibiotikan och vilan här hemma och bara njuter av min son:).

Här kommer han, våran prins!

Välkommen Erik till kalla december skönt att träffa din mamma äntligen !!
    Stort grattis Ondar och oj vilken berättelse men allt gick ju bra ''pustar ut''
    GOD JUL Önskar jag till er Erik och Ondar mamman
Svar på tråden December Bebis 2010 :)