Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

SarasHjärta:
    STORT LYCKA TILL Babysnart har ni eran beby hos er Glad

Järnvärde ja jag har lågt men jag äter järntabletter varjedag men ibland kan det vara så att gravid järnan inte fungerar och man bara glömmer bort.
    Men nu ska jag ta mina 2 järntabletter som väntar.
    Äter 4st varje dag.

Älskarnova:
    Haha lillebror kan komma när som hällst
    Men vad vill du föda nu eller snittas ?

mamma smurfen:
    ååh snart har du din hos dig *avis* här har man LÅNGT kvar kansker tills han vill titta ut haha
    Min mamma är en mamma som känner på sig massa.
    Innan jag han berätta för henne att jag fick ett MA förra året så ringde hon plötsligt upp och sa
     ''jag beklagar det som hänt''
    Och så sa jag vadå ?
    Och hon sa ''du har fått ett MA nyligen''
    Jag bara ja
    Nu får vi se denna lilla skit när hon gissar denna komma fram haha
    Men med 1:a visste hon att edt var n dotter med 2:a visste hon att han inte ville komma ut alls och denna får vi se

luvpillow:
    åh herregud hoppas du har det bättre nu tjejen.

Godmorrgon:
    Läser ikapp inte änkelt haha ni skriver som galningar ju tänk på mig också liiiite
    Här sitter jag äter och tar järntabletter nu tack vare er haha och bara NJUTER av stillhet
    Tog magbild igår +1 men hmm jag får lägga in dom sen när sambon kommer hem.
    Har dom på hans mobil

Juste den sista då när vi får lön så ska jag gipsa magen men jag tänkte VAR ska jag köpa detta då ?
    Är i vecka 38 då ..
    Så då går det bra att gipsa men beror på OM jag ska vänta eller ja det beror ju på om dom vill ha honom ut redan då vecka 38 ..
    nnars kan jag göra detta hmm ca vcka 40 kommer ju gå övertid det VET JAG minst 11 dagar kommer ajg gå över om jag inte får honom ut.
    Då ses vi ju 2011 Tungan utehahaha

Födelsedagen gick bra för födelsedagsbarnet/mannen
    Han kom hem med pizza och sen hade vi en mysig kväll men äppelskivor med socker och sylt och sen en härlig natt tillsammans
    Idag e jag helt slut haha
    Så det var en bra dag igår hihi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-11-19 10:31:49 följande:
    Ett tips för er m dåliga järnvärden är att köpa niferex DROPPAR ist för tabl. Då kan man dosera själv och känna vad kroppen tål, öka efterhand osv!

Har varit in o ut hela veckan hos bm och på förlossning o spec mvc. Blodtrycket vill inte ge med sig, har äggvita i urinen o låga trombocytvärden väntar på överläkare som ska ringa o boka tid för samtal om ev igångsättning lite längre fram. Inte gilla!

Sarashjärta: spännande..! Lycka till o mys!

Licebe: grattis!
    Låter inte bra alls men bra med igångsättning iaf för dig.
    Hoppas din kropp blir bättre snart.

Jag äter 4 st tabletter morgon och kväll och det är tabletter.
    1:a är GraviJern med +C vitaminer
    2:a är LIVOL MULTI Total Gravid och har ALLT från alla vitaminer till folsyra ja allt helt bra burk.
  • 3 barns mamma84

Typist magen är så stor att ren tröja blir smutsig direk haha såg nu att det var en fläk på min tröja.
    Inte lätt när jag ska laga mat och skala potatis haha då blir tröjan alltid blött eller smutsig

• 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-19 11:22:58 följande:
    Om jag ska ge mig på en vaginal förlossning så får nog allt bebis skynda sig på nu! Gravid Magen sprängs med min 4kg-klump därinne! Det vore faktiskt häftigt att få pröva på hur värkar känns och att föda ut en bebis så som det är "tänkt". Men som sagt, om 1v och 5dgr är det TUL och då hoppas jag de bestämmer sig för snitt. Förra snittet gick så bra så att jag har inget emot om de säger det. 

Licebe: Grattis på din födelsedag! {#emotions_dlg.flower} 
    Hahaha samma här då gissar 4 kg här med och ja det känns gott och väl och inte kul alls på långa vägar.
    Men då är det vissa bebisar mårt bättre hos sin mammas magen och blir stora
    Så den 3 dec ska du få Tul hoppas dom bestämmer redan då.
    ååh ja att känna värkar och det jag förstår dig jag vill oxå jag fick trotsallt uppleva det för 5år sen men för 2år sen fick jag inte.
    Och inte denna gången häller det är surt men det är något varje kvinna får ta.

Om 1 vecka och 2 dagar ska jag göra mitt LÄNGTAR ååh jag hoppas dom säger ja han är stor nog att vi tar ut honom nu eller att dom ber mig vänta några dagar max tills dom tar ut honom.
    Vet inte men jag har en stark kännsla att han är redan över 4 kg kan vara mkt väl möjligt herregud ..
    Nr 2 han var redan 3 kg i vecka 30 !! så så det är möjligt :-/
    Denna sa bm 2 kg då hon tryckte på magen men det var vecka 29+6 hon vågade inte gissa mer men jag tror lite mer än 2 kg iaf redan där.
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-11-19 11:38:15 följande:
    Uuuurk, jag mår illa

Men har orkat uppdatera bildtråden ialalfall...
    jag har komenterat

Hoppas du har det bättre snart gumman (krya på dig)
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-19 11:46:10 följande:
    2barnsmamma84: Nä, den 1dec är det dags för TUL för min del. Jag får väl ta med mig väskan ifall att..

Emelle:  Nä, uscha då..hoppas det går över snart. 
    Jaha haha för du skrev 1 vecka och 5 dagar då todde jag att 1 vecka på månag till sen 3 dec haha knäppa jag haha
    Juste bra att du sa detta.
    Jag vet inte vad jag ska göra !
    Ska jag ta med min väska jag med eller låta den vara hemma ?
    Man vet ju aldrig vad som kan hända likom.
    Men om dom tar bort honom vi sänger snabt som attans så är det 21 dagar enligt Rul för tidigt fast jag är i vecka 37+6 när jag ska på Tul och kontroll och prata med överläkaren.

Så fullgången e jag ju redan då.
    men sen vet man inte hur dom tänker.
    Jag pratade detta med sambon för några dagar sen och han visste inte ha häller om vi skulle ta med eller låta bli.
    Då det var samma sak för 2år sen när jag var på Tul och pratade med överläkaren och blev undersökt och han ville ju att jag skulle stanna kvar och få ut honom redan då men då hade jag ju passerat Bf +8 dagar och fick tid till 2 dagar efter till snitt.

Jag vill ju föda så jag kommer att säga till dom efter vi set Tul att om han vissar sig vara ca 4,500g då vill ha ha honom UT då redan för att kunna föda vaginalt.
    Men,men e överläkare bestämmer så gott själv så det e skönt.
  • 3 barns mamma84

Har ju hört att dom att när det blir snitt vill man att barnet ska vara i magen så länge som möjligt.
    Som när sonen kom ut i vecka 41+2 BF 10 så var det planeradsnitt och allt gick bra med honom o så.
    Men TÄNK om dom ser att han är stor men vägrar att ta ut honom ?? fast det är 21 dagar som e kvar enligt ul men enligt mensen bara 14 dagar
    Vill inte bli besviken jag har sagt till dem att jag e rädd och att jag vill föda vaginalt om den är normal.
    Men dom har sagt till mig att om barnet är stort måste den ju ut och dom vägrar låta mig gå över tiden denna gången men vad betyder det då jo att dom låter mig gå till Bf dagen enligt bm uppfattaning till detta men nu får vi se vad läkaren säger när han läser mina journal.
    Som jag ger honom när vi kommer till sjukhuset.

Shit så spännade hur ska jag kunna sova den sista veckan

• 3 barns mamma84

Har ni fått magsjukan ???

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-19 12:38:28 följande:
    God morgon damer!
    Har precis tagit ett låååångt bad och det var verkligen skönt. Kollar internet lite snabbt nu för sen blir det busy busy hela dagen. Ska iväg om en timme till min kära mor och låna hennes skrivare så jag kan skriva ut en bekräftelse från babybox så vi kan hämta en sån snart. Sen ska jag iväg och handla och sist men inte minst hämta min man från jobbet. Efter det så ska vi städa och tvätta. Och se Idol såklart haha.

I natt har jag haft en sån hejdundrande mensvärk att jag ett tag var helt säker på att jag börjat blöda haha. Kom med rätt regelbundet så ett tag hoppades jag nästan att det satt igång, fastän det är lite tidigt än. 34+0 idag! 
    Godmorgon haha ja klockan är ju 12.44 haha så ja det var en lång morgon.
    Skönt med ett bad *avis* det har inte vi det är inte många som har badkar i sina hem då vatten är är jätte dyrt
    Men jag längtar efter att komm till mamma och bada sen
    åh hämta babyboxen haha vi har nu hämtat 5 st så vi har det gott

Typist synt att du inte var i vecka 38 så skulle sambon din nog pissa på sig hahha min skulle få PANIK
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-11-19 13:39:41 följande:
    Lite tidigt är det, men ibland känns det skönare om den skulle komma snart ;)

Har varit hos bm idag, lilla bebis får växa på sig till nästa gång, annars blir det TUL. Att göra ett UL gör ju inget, men kanske inte av den anledningen ;) sambon tycker jag ska äta mer haha, tror inte det spelar så stor roll ;)
    Haha bara äta äta och äta nähh det hjälper inte men vi får hoppas det blir större.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)