• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Majorima - usch vad jobbigt! Särskilt om man själv känner att man inte mår dåligt! Det är ju inte många dagar kvar tills nästa år, dom kanske kan nöja sig med att observera dig istället för att sätta igång..

Hur gör ni andra ammande med kaffe?

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-28 11:15:22 följande:
    Majorima - usch vad jobbigt! Särskilt om man själv känner att man inte mår dåligt! Det är ju inte många dagar kvar tills nästa år, dom kanske kan nöja sig med att observera dig istället för att sätta igång..

Ja det är min förhoppning också. Bebis växer och är ctg bra så borde det inte vara någon fara att vänta tycker jag.. Och jag mår inte alls dåligt Skrikandes Får hoppas jag har en bra läkare helt enkelt. Som inte kör över en men ändå vet vad som är bäst.
  • LinnV

Min sambo har blivit magsjuk Sixtens kusin var det så han har väl blivit smittad av henne. hoppas bara resten av oss inte blir det, det räcker väl med att vi är förkylda allihop..

Ida90: Jag var svettig hela den sista månaden. Fick som vallningar, men det går över efter att bebisen är född  

• Trollungarnasmamma

Nemi tog med bara ena bröstet ibörjan, men kom tillslut på att hon ville ha ena armen lös om jag säger så, svårt att förklara, men hon ville hålla den andra  armen"om mej" hehe...tyvärr kan det ta ett tag innan man kommer på alla knep & hur de vill ha det, hon vill att jag sitter upp & amma, amningskudde är kanon!!!

Jag svettades som en tok i slutet på grav & nu efter med, nu tycker jag det lugnat sej lite men inte helt....

Igår hade Nemi återigen nån konstig period, verkade inte bli mätt på brösten, hon släpper & letar, tar tag, släpper & letar så håller det på så en stund, jag byter bröst med jämna mellan rum när hon gör så....kanske är tillväxtperiod & hon vill ha mer, & jag låter en snutta hela tiden för att öka produktionen...jag ger det 1-2 kvällar till sen får hon lite ersättning...kom överens med BVC  att göra så sist, men då slutade hon samma kväll som jag skulle ge

Hon är super snorig stackars tjejen....svårt att äta på natten, men hon sover gott ändå skönt det!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • LinnV
    Jag dricker ett par koppar kaffe om dagen. BM sa att man kan dricka så mycket man ville när jag frågade..
  • ludicrous

Jag har inte druckit kaffe sen Emil föddes men jag e ruskigt kaffesugen. Men vill ju inte störa hans mage, dock tror jag min skulle må bra av kaffets effekt ;)
    Fick dessutom ett kaffe från Starbucks av min syster i julklapp... Mmm...

• Mysmamma70

Många nyfödda föredrar vänster bröst för de vill ligga och lyssna på mammans hjärtljud, det är tryggt precis som i magen

Lycka till nu, Moma!

• alberta77
    Karttikeya skrev 2010-12-28 11:08:14 följande:
    Jahopp. Mina prover var fortfarande inte bra så idag ska jag ner till Östra för att göra ctg och träffa en läkare.. Uäääk vad jag är nervös. Det är helt sanslöst. Barnmorskan säger precis innan hon lägger på att "hoppas du blir förlöst nu då" och jag bara: Nääää, jag är inte redo ännu!! Om det är bäst för bebis är det klart att den ska ut, men annars vill jag helst bara vänta.. Vill att det ska ske naturligt allt.. Obestämd
    Hoppas bebis kan vänta till nästa år. Samtidigt är det inget som slår att mysa med en nyfödd bebis. Lycka till hur det än blir!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • Stefanie

Jag följer livsmedelsverkets råd för ammande, med andra ord äter jag typ vad jag vill. Det svåra är att komma ihåg att äta och dricka tycker jag. Har inte fått in rutinerna än och känner aldrig någon hunger. Måste vara hormonerna som ligger bakom det. Mina behov tar liksom ingen plats. Inte hungrig inte så där pangtrött trots att jag sover så mycket mindre än vanligt. Hoppas hormonkicken håller i sig! Sambon däremot har ju inte samma hjälp där så han är jättetrött trots att jag tar det mesta jobbet på nätterna. Men jag iggammmar också, då kan jag sova under tiden vilket är räddningen!

Och så försöker jag vara uppmärksam på hur mycket magont Elmo har och vad jaghar ätit när han får ont i magen. Tror t.ex. att pizzasalladen jag åt i förrgår kväll var anledningen till en massa magont den natten... Det är ju väldigt individuellt vad barnens magar tål och inte.

www.slv.se/sv/Settings/Topplankar/Lattlast/Kostrad-for-dig-som-ammar/
    NhjärtaD skrev 2010-12-28 11:20:29 följande:

Nemi tog med bara ena bröstet ibörjan, men kom tillslut på att hon ville ha ena armen lös om jag säger så, svårt att förklara, men hon ville hålla den andra  armen"om mej" hehe...tyvärr kan det ta ett tag innan man kommer på alla knep & hur de vill ha det, hon vill att jag sitter upp & amma, amningskudde är kanon!!!

Jag svettades som en tok i slutet på grav & nu efter med, nu tycker jag det lugnat sej lite men inte helt....

Igår hade Nemi återigen nån konstig period, verkade inte bli mätt på brösten, hon släpper & letar, tar tag, släpper & letar så håller det på så en stund, jag byter bröst med jämna mellan rum när hon gör så....kanske är tillväxtperiod & hon vill ha mer, & jag låter en snutta hela tiden för att öka produktionen...jag ger det 1-2 kvällar till sen får hon lite ersättning...kom överens med BVC  att göra så sist, men då slutade hon samma kväll som jag skulle ge

Hon är super snorig stackars tjejen....svårt att äta på natten, men hon sover gott ändå skönt det!!

Så där gör Elmo också ibland, har bröstet i munnen men släpper och letar och har sig. Jag har listat ut att det är när det händer något i magen. För det mesta brukar det efter en stund komma en nysning, en prutt eller en "rap". Om det inte kommer av sig själv brukar jag lyfta upp honom lite och hjälpa honom genom att antingen klappa i rumpan, massera magen lite eller "trampa" lite med hans ben så brukar det lugna sig efter en stund. Pappan brukar också rycka in och ibland, han är verkligen jättebra på de där grejerna. Tror nästan att det blir lättare för honom just för att han inte har maten. När Elmo är orolig i kroppen och kommer till mig så tror han att maten är räddningen så han snuttar allt han kan, kommer han till pappan så brukar det gå bättre (om det inte är så att han bara är hungrig förstås).

Amningskudden är jag också jätteglad över, det blir så mycket lättare! Och jag sitter som Ludi oftast och helst i soffan i skräddarställning. Jag kan till och med lägga honom på amningskudden och få händerna fria under amningen om han är på rätt humör!

Något jag skulle vilja lära mig snart är att amma honom i bärsjalen. Jag har bara prövat den en gång hittills och tror att det kommer att gå bra. Det skulle vara skönt sedan när sambon börjar jobba att inte sitta fast helt och hållet utan kunna röra sig under tiden man ammar. 

• Mysmamma70

Majorima var det som skulle önskas lycka till

Svar på tråden December Bebis 2010 :)