• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Nu måste jag fråga er som haft hickande bebisar i magen HUr är dom nu ?
    Min ''lilla'' elias hickade ass mkt inne i magen varje dag och längre stunder.
    Det gör han än idag i morgon blir han 3 veckor han bara hickar och hickar och längre stunder.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-28 21:08:15 följande:
    Nu måste jag fråga er som haft hickande bebisar i magen HUr är dom nu ?
    Min ''lilla'' elias hickade ass mkt inne i magen varje dag och längre stunder.
    Det gör han än idag i morgon blir han 3 veckor han bara hickar och hickar och längre stunder.
    Min BM sa att om ungen hickar mkt i magen så kommer en o hicka mkt när den är ute! =) Jag kommer o få en hickunge. Den hickar mkt nu! :(
    Bebis 16/1-11
  • Emelle

Förbannade jävla dumma ungjävlar som skjuter raketer.

Har precis haft huset fullt av brandmän och poliser efter att jag tittat ut genom vardagsrumsfönstret och hela vår utamöbel serie som vi har förvarad på altanen står i lågor. Det brann tokmycket och jag fick panik!!

Jag ringde 112 och sambon släkte så gott han kunde innan  brandkåren kom.

Nu slutade allt ju "väl" (inte för min fina nya teakmöbel dock Skrikandes) materiella ting är ju trots allt värdsliga saker. MEN om vi inte varit hemma? Eller om vi sovit...ellelr om flickorna varit ensamma hemma. Hemska tanke!!

Ojojojoj, vilken kväll....

• Trollungarnasmamma

Min tjeja hickade mycket i magen & gör fortf! Ibland tycker jag så synd om henne för det är "hårda" hickningar som man själv skulle fått ont utav tillslut!!

Grattis till era små underverk{#emotions_dlg.flower}

Dagen här har flytit på bra, lillan var vaken väldigt länge idag vid middag mysigt...hon har strulat lite med bröstet ikväll med, men tror inte att det är för att hon inte är mätt utan bara nån idé, för hon kan lika väl ligga på pappas bröst & hade hon varit hungrig hade hon nog skrikit där
    Vi var ute en liten runda med storebror i em, annars har det varit en lugn dag...

talade med FK idag, inget vidare samtal...hum.....
    Imon är det storhandling, BVC & lite klädesshopping på schemat...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Haligh

Emelle: fy fasen vad otäckt!!! Tillhör skaran som tycker fyrverkerier borde förbjudas för privat bruk, inte nog med alla bränder och skador det orsakar, många både djur och och människor är rädda och dessutom sprids en massa tungmetaller!!! GRATTIS till er som fått bebis sista dagarna!!!

• ludicrous

Emelle- fy så läskigt!!! Tur att allt gick väl! Det är till o med olagligt att skjuta raketer nu. Det är bara nyår och Valborg man får skjuta...

Jag e verkligen dundertrött! Kan sova mig igenom dagarna... Men imorgon ska barnen fotas till tidningen, vi ska springa på stan och gå ner till BVC för första kollen, jag kommer däcka när vi kommer hem.

Emils "navelstump" lossnar redan! Började i morse o nu e det bara nån liten tråd typ kvar. Jag tycker det där med naveln e läskigt så jag vill inte pilla..

• delifi2

Grattis till alla nya bebisar

William går på dagis men är julledig nu och jag ska vara själv med dom nästa vecka eftersom mannen börjar jobba. William skriker som bara den, han är arg, han är lessen osv han skriker för ALLT det är verkligen ett gällt skrik han har så det skär i öronen på en. Det är det som är jobbigast.

Men jag försöker vara med honom så mycket som möjligt, och vi har det supermysigt vissa stunder då jag har Olivia i famnen och han sitter bredvid med filt och täcke och vi bara myser och kollar på "animal planet"

Men jag tror att det är mycket rutiner som gäller sen när vi är själva, rutiner rutiner rutiner är det som gäller när man är själv med alla 3. Jag hoppas det kommer hjälpa lite iaf. Nästa vecka ska oxå min äldsta dotter varahär så mycket som möjligt så det SKA bli bra och jag slipper bryta ihop. Sen när de börjar på dagis igen så tror jag det komemr bli lättare, men just nu känns det bara BLÄ!!!! men jag vet att det komerm bli bättre.

Var på bvc, vi går 1 gång i veckan
    Vikt 4010 gram
    Längd 55 cm
    Så hon växer iaf.

Jag äter järntabletter fortfarande eftersom jag förlorade så mycket blod och eftersom mina järndepåer vara så låga. Men min mage krnglar som bara den, men jag har märkte att när jag hade uppehåll med dom på 3 dagar så blev jag jättetrött och jättematt, så det är bara att fortsätta. Men funderade på att äta tablettern varannarn dag och blutsaft de dagar jag inte tar tabletter.

Olivia hickar int elika ofta som hon gjorde i magen, men är hon gör det så tycke rtjag så synd om henne, hela hon hickar ju.

Har pratat med bvc om hennes rutiner, hon äter var 3 timme så jag är rätt slut, så hon sa det att på kvällen när hon går och lägger sig vid 23-tiden ska jag amma och sen ge 60ml tillägg för att se om hon sover bättre, för annars vaknar hon kl 3 på natten och sen kl 6 på morgonen och jag känner mig slut då, tror hon såg det på mig för jag är glad om jag hinner gå på toa om dagarna.
    Vet inte vrf men jag känner mig så stressad när jag ska göra nåt, typ äta för då vet jag att hon kommer vakna.
    Är van att läsa tidningen vid frukost, nu är jag glad om jag hinner ta en tugga på mackan.
    Försöker ge henne mat innan jag ska göra nåt men det hjälper inte hon ska vara med mig eller uppe varje gång jag ska göra nåt känns det som.

Kom på idag oxå att hon faktiskt bara är lite mer än 3 veckor så att komma in i det hela tar nog lite längre tid än vag jag trott, har dessutom ont i magen fortfarande, visserligen ser magen bättre ut nu än förut men jag är fortfarande väldigt öm i magen och blåmärket är kvar fast det ser bättre ut

• 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-12-28 21:33:23 följande:

Förbannade jävla dumma ungjävlar som skjuter raketer.

Har precis haft huset fullt av brandmän och poliser efter att jag tittat ut genom vardagsrumsfönstret och hela vår utamöbel serie som vi har förvarad på altanen står i lågor. Det brann tokmycket och jag fick panik!!

Jag ringde 112 och sambon släkte så gott han kunde innan  brandkåren kom.

Nu slutade allt ju "väl" (inte för min fina nya teakmöbel dock Skrikandes) materiella ting är ju trots allt värdsliga saker. MEN om vi inte varit hemma? Eller om vi sovit...ellelr om flickorna varit ensamma hemma. Hemska tanke!!

Ojojojoj, vilken kväll....

Herregud FörvånadSkrikandesjag skulle taget desa jäval skitungar och bara tagit med dom till sina föräldrar och bet dem BETALA nya möbler FYAFAN !!!
    Skönt att allt gick bra !
    Det var din man som var hmm brandman ? eller ?

1000 krammar
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2010-12-28 21:30:20 följande:
    Min BM sa att om ungen hickar mkt i magen så kommer en o hicka mkt när den är ute! =) Jag kommer o få en hickunge. Den hickar mkt nu! :(
    Jasså haha då vet man det då var man inte ensam ''pustar ut'' haha
    Det är gulligt men min pojk blir knäpp av att hicka han försöker vifta bort med sina armar och sen skriker han bort hickan med det går ju inte
Svar på tråden December Bebis 2010 :)