• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Moma- första dygnen behöver knappt bebisar äta alls. Märker man att barnet e slött så kan man behöva väcka för att äta, annars ska det inte behövas!

Jag ger Emil mat ibland när boobsen gör alldeles för ont! :)

Idag är sambon iväg och jobbar, lite läskigt faktiskt. Dom hade det körigt på jobbet så han hoppa in, men min mamma slutar tidigt så hon kommer sen :)

• Stefanie
    Momalicious skrev 2010-12-30 06:54:13 följande:
    Wih! Vi har sovit jääättegott i natt! 2-3 timmar åt gången vilket känns som en evighet.
    Hur ofta "måste" bebisar äta? För på bb sa de MINST var tredje timme och att man skulle sätta larm så att om han inte vaknade själv så skulle man väcka. Måste man det? Gör ni så?

Idag ska vi tillbaka till sjukhuset för hörselscreening och PKU-test. :)
    Jag läser bara senaste sidan när jag får chansen nu, så jag kanske missar lite här och där. Hinner inte riktigt med än.. Glad

Jag väcker inte för matning, det klara han själv. Kan vara så att man behöver det om bebisen inte går upp i vikt ordentligt, men här verkar det gå bra så får vi sova sover vi! Däremot forsar mina bröst över på nätterna när han inte äter lika mycket, snuttar mest på natten. I natty tänker jag gå upp oh pumpa lite. Dels för tt slippa mjölk i hela sängen men också för att det vore skönt med lite mjölk i frysen om han skulle få för sig att vilja vara vaken hela nätterna eller något, för nu kan jag knappt gå på toaletten, han äter hela dagarna. Skulle vara skönt att veta att pappan kan avlasta om det krisar!

Elmo brukar inte gilla att byta blöja, så igår  satte sig sambon och googlade (han är världens bästa pappa!). De flesta som har lika arga bebisar under blöjbytena har samma teori som vi haft, att han inte gillar att bli kall, så nu värmde vi upp skötbädden med vår värmefläkt som vi ställde bredvid när vi bytte på honom och helt plötsligt fick vi byta blöja utan skrik och utan att han kissade på skötbordet vilket han brukar göra 2-3 gånger när blöjan åker av. Förmodligen för att man bli kissnödig när man fryser!
    Mamma och pappa vs Elmo 1-1! 

Idag kommer morfarn och hälsar på. Han har varit sjuk så han har inte träffat vår lille prins än. Ska bli roligt!

• alberta77

Jag är kvar och har blivit jätteförkyld. Blodtrycket var lite bättre idag iaf. Var till bm igår och allt var bara bra. Inte ens gått upp något på 4 veckor! Alltid något att glädja sig åt. Har 6 dagar kvar idag. Övertiden blir dryg men bebis kommer ju ändå till slut. 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-12-29 22:19:54 följande:
    Emelle: Kan du inte slänga in en bild på gördeln? Jag vill gärna köpa men vill ha en som är skön att ha på och inte kasar ner, jag köpte en som är verkligen obekväm efter ett litet tag, inte kul... =(

Så här ser min ut fast den är slät. Inte något mönster på.
    Jag tycker den är helt ok på. Det är ju inte superbekvämt när man sitter ner längre stunder. Men annars tänker jag inte på den. Jag har den inte på alltid såklart. Men ska man vara lite fin el ha en lite slimmad tröja osv så tycker jag den är fantastisk. Sen är den ett skönt stöd med tycker jag...
    Momalicious skrev 2010-12-30 06:54:13 följande:
    Hur ofta "måste" bebisar äta? För på bb sa de MINST var tredje timme och att man skulle sätta larm så att om han inte vaknade själv så skulle man väcka. Måste man det? Gör ni så?
    Det beror ju på om dom är väldigt små säkert el har tappat mycket i vikt. Då måste man ju kolla matningen mer tidmässigt osv.
    Vi ger Agnes ca var tredje timma, för det är då hon visar att hon är hungrig. Men ibland har det gått bort mot 5 timmar. Då hon sover och ätit lite oftare innan och då väcker jag ju henne inte!
    Hon har ju inte haft problem med vikt el så dock...

Ang. bindor: Jag använder Always Ultra plus och har gjort sen förlossningen.
    Blöder så olika mycket varje dag så jag tar det säkra före det osäkra...

Tänker mycket på Majorima. Har hon sin bebis nu tror ni??
  • Momalicious

Elliot är varken liten eller tappade spec mkt vikt. Han gick ner från 3510 till 3350 innan vi åkte hem så vet inte varför de sa så då. Bra att veta!
    Märks att man inte gjort detta innan. Så mycket dumma frågor känns det som.

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-30 10:59:30 följande:
    Elliot är varken liten eller tappade spec mkt vikt. Han gick ner från 3510 till 3350 innan vi åkte hem så vet inte varför de sa så då. Bra att veta!
    Märks att man inte gjort detta innan. Så mycket dumma frågor känns det som.
    Inga frågor är dumma.
    Jag skulle inte väcka honom då om han sov gott, hade ätit bra tidiagre och verkade nöjd. Men det är ju jag... Sen ska man ju givietvis ha koll att det inte går jättelångt mellan varje måltid. Men det fattar ju du

Söt han är btw. Lovely! Hjärta
  • Trollungarnasmamma

Jag väcker inte lillan heller om hon sover gott & har ätit bra, kan gå upp mot fem timmar ibland, oftast inte men det händer BVC har juh koll på vikten osv, med första tjejen fick jag väcka en gång på natten för hon gick inte upp så bra, men sen så

Håller med, inga frågor är dumma, detta är mitt tredje & jag kan fortf komma på frågor så det tar aldrig slut & inget barn är det andra likt

ja man kan nästan tro Majorima har sin bebis nu

Gott med prinsesstårta Emelle

Skönt MOMA börjar komma igång allt nu då

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • ludicrous

Nu sitter jag finally framför datorn för första gången på en vecka :) tycker det e komiskt att Emil och Agnes kom samma dag ;)

Passar på att visa upp mina vackra barn :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)