• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Imorgon börjar Elias med D droppar Vi köpte dem idag 2 st små flaskor för 70 kr på apoteket
    Här i Dk börjar man redan vi 2 veckors ålder på bebisarna men igår blev Elias 3 veckor idag alltså 3 veckor och 1 dag gammal och idag fick vi pengar så imorgons ka han börja få sina D droppar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Karttikeya

Hej på er. Försökte skriva ett inlägg i tisdags kväll, men det verkade inte fungera. Blev igångsatt vid 18-tiden den 28e, dom tog hål på hinnorna klockan 03 den 29e och efter det fick jag värkstimulerande dropp som gav mig värkar från helvetet.. Klockan 15.15 samma dag, igår alltså föddes Tim, som på ultraljud dagen innan skattats till 3500 g. Men ut kom en klump på 4275 g och 52 cm. Hade trots att jag var öppen fullt länge  en ganska hård kant, så fick vänta länge innan jag fick krysta, som jag väl gjorde i underbara 1 h och 15 min. Fick ut moderkakan snabbt och fint och fick sedan sy 2 små stygn. Allt var frid och fröjd, trodde vi.

Vid halv sju flyttades vi till BB, efter 20 minuter började det kännas som om jag fick värkar igen!! Jag kunde bara ligga helt still eftersom ryggen kändes som om den skulle gå av och när bm tog på min livmoder, som innan börjat dra ihop sig jättefint, var den nu stor och hård istället. Det konstaterades att jag hade fått koagel i livmodern och därför kunde den inte dra ihop sig och blev blodfylld = aj. Blev ivägkörd till spec-förlossningen igen där en läkare fick tvinga mig att ligga på rygg igen och tryckte på min livmoder: Svosch sa det och massor av blod forsade ut.. Fick senare veta att jag förlorade ungefär 2,7 liter blod... Trodde verkligen att jag skulle dö där ett tag och stackars Martin föreswtällde sig nog samma scenario. Usch.. Fick under natten en liter blod och mår efter omständigheterna ganska bra. Är sjuk trött förstås, har inte sovit något sedan mina värkar började i onsdags morse. Amningen funkar sådär, ibland jättebra ibland inte alls. Tim är både otålig och temperamentsfull. Men nu ligger han som en boll brevid mig, väldfigt nöjd ^^

Kan väl säga att inget blev som jag förväntat mig, men vi är väldigt lyckliga trots allt!! Vi får bli kvar till lördag här på spec-bb.

• AnnaCL
    Karttikeya skrev 2010-12-30 17:25:14 följande:
    Hej på er. Försökte skriva ett inlägg i tisdags kväll, men det verkade inte fungera. Blev igångsatt vid 18-tiden den 28e, dom tog hål på hinnorna klockan 03 den 29e och efter det fick jag värkstimulerande dropp som gav mig värkar från helvetet.. Klockan 15.15 samma dag, igår alltså föddes Tim, som på ultraljud dagen innan skattats till 3500 g. Men ut kom en klump på 4275 g och 52 cm. Hade trots att jag var öppen fullt länge  en ganska hård kant, så fick vänta länge innan jag fick krysta, som jag väl gjorde i underbara 1 h och 15 min. Fick ut moderkakan snabbt och fint och fick sedan sy 2 små stygn. Allt var frid och fröjd, trodde vi.

Vid halv sju flyttades vi till BB, efter 20 minuter började det kännas som om jag fick värkar igen!! Jag kunde bara ligga helt still eftersom ryggen kändes som om den skulle gå av och när bm tog på min livmoder, som innan börjat dra ihop sig jättefint, var den nu stor och hård istället. Det konstaterades att jag hade fått koagel i livmodern och därför kunde den inte dra ihop sig och blev blodfylld = aj. Blev ivägkörd till spec-förlossningen igen där en läkare fick tvinga mig att ligga på rygg igen och tryckte på min livmoder: Svosch sa det och massor av blod forsade ut.. Fick senare veta att jag förlorade ungefär 2,7 liter blod... Trodde verkligen att jag skulle dö där ett tag och stackars Martin föreswtällde sig nog samma scenario. Usch.. Fick under natten en liter blod och mår efter omständigheterna ganska bra. Är sjuk trött förstås, har inte sovit något sedan mina värkar började i onsdags morse. Amningen funkar sådär, ibland jättebra ibland inte alls. Tim är både otålig och temperamentsfull. Men nu ligger han som en boll brevid mig, väldfigt nöjd ^^

Kan väl säga att inget blev som jag förväntat mig, men vi är väldigt lyckliga trots allt!! Vi får bli kvar till lördag här på spec-bb.
    Stort grattis till Tim! Hoppas du mår bättre nu. Det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig men det kan bli himla bra ändå i slutändan! Stor kram.
  • LokesMammi

Grattis till sonen! Skål

En anna fråga till er som har en plutt. Glömde fråga bm när jag var där idag. Hur stor ska kudden i sängen vara? Obestämd

Bebis 16/1-11
  • Mysmamma70

Grattis Majorima

Tråkigt att förlossningen blev så jobbig, tur att man glömmer efter ett tag!

• ludicrous

Grattis majorima!
    Vilken tur att allt gick bra, lät läskigt!! Men tack för uppdateringen, vi har tänkt på dig!

Emil var antingen väldigt trött nu eller så hade han ont i magen. I natt och idag har han varit extra " grymtig". Han ligger o gnoffsar o grymtar lite, inte helt tillfreds, idag har också varit den dagen han varit mest ledsen, även om han knappast skriker.. Har druckit kaffe två dagar, kan det vara så att det beror på det? Det är det enda i kosten jag ändrat..

• delifi2
    Karttikeya skrev 2010-12-30 17:25:14 följande:

Å vad jobbigt, vet hur ont det kan göra när de trycker på livmodern, fick så med yngsta dottern fast då tryckte de på livmodern direkt efter förlossningen.
    Dropp är hemskt när man får det, det är verkligen värkar från helvetet.
    LokesMammi skrev 2010-12-30 18:31:33 följande:
    Grattis till sonen! Skål

En anna fråga till er som har en plutt. Glömde fråga bm när jag var där idag. Hur stor ska kudden i sängen vara? Obestämd
    det finns kuddar för nyfödda om man vill ha kudde.

Olivia sover på mage så hon har ingen kudde
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2010-12-30 19:18:47 följande:
    det finns kuddar för nyfödda om man vill ha kudde.

Olivia sover på mage så hon har ingen kudde
    Var finns dom? BM sa att de ska sova på rygg........ Obestämd
    Bebis 16/1-11
  • delifi2

har faktiskt ingen aning o var de finns, tror de finns i barnvagnsaffärer där de säljer de det mesta.

Jo rek är att de ska sova på rygg för att när de är så små kan de inte lyfta på huvud om de hamnar med ansiktet neråt i madrassen och då finns risken att de kan kvävas.

Oliva rättar till det själv om hon hamnar med ansiktet neråt just för att hon har sån stark nacke.

Om bebisen har ont i magen kan man lägga barnet på mage (under övervakning om de annars sover på rygg) typ när man bytt blöja, då tränar de nacken + att  när de försöker ta sig fram masserar magen så att de kan rapa eller fisa eller vad de nu behöver.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)