Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

anits83 skrev 2010-04-30 11:41:51 följande:
    Hej allihoppa, precis hemkommen efter 1 vecka på sjukan. De trodde på ev missfall för jag har haft/har såna smärtor. Men mina värden fortsätter stiga som de ska och lilla spöket har visat sig på vul bilderna. Dock visar inte vul och värdena att jag är i samma vecka så de har fortsatt kolla på mig. Dock har de hittat urinvägsinfektion och ev njursten. så håll tummarna att det är det som gör så ont och inte bäsen.
    ohh!Usch vad jobbigt!!! Skönt att ni fått se liten i alla fall, håller tummarna att allt är som det ska därinne!!

Vi är helt överens om den del namn och absolut inte överens om andra. Men vi har ett killnamn, även om det kommer låta lite fånigt ihop med Sebastian som sonen heter
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-04-30 14:45:56 följande:
    Låter som två superhjältar "Caspian och Bastian på nya äventyr" :D Fina namn!
    haha tack! Jag får sy små minimantlar! :D Är det en tjej hade vi namnet Selma kvar sedan förra graviditeten, men jag är inte lika säker på det längre

Jag har grymma problem med att mata sonen puréer kan jag säga, fy fan. Får kväljningar av konsistensen =(
  • Minifer

tack för grattisen, viui hade det jättemysigt och blev extremt mätta, klämde i oss sex rätter var, hehe!

Adrian är fint!

Jag är också grymt gasig. Dags att börja kränga granny smith-äpplen igen om man ska slippa förlossningssmärtor och blodbad på toan =(

• Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 21:29:19 följande:
    Skattar på minner min sambo när jag vissade honom slemproppet haha han var själv nyficken och fick se hur stor den var :-0 ojojoj han fick panik hahaha han ville ringa taxi och allt asg Sen när vattnet gick med dottern och jag hade inga värkar på natten då så jag ringde honom hahaha och han frågade mig hur jag hade det ''jora jag mår bara fint vattnet gick bara precis'' sa jag haha han bara ''E du galen ring taxi åk in du ska föda nu'' hahaha jag bara skarattade neeeej då inte idag ahhahahaha
    hehe jag råkade berätta för maken att mitt vatten gått när han var på motorvägen, oops, haha! han höll nästan på att köra av vägen stackarn! Men det var bra han kom hem för 4 timmar senare var vi föräldrar
  • Minifer
    Emelle skrev 2010-05-02 11:30:33 följande:
    I morgon gäller det!! 14.30. Har ont i magen idag...dumma!!! Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen! Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt. Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen. Om det nu går att undvika...tveksamt!! Håll era tummar nu!!
    ohhh vad spännande! Håller tummarna helt galet hårt!!
  • Minifer
    ensammamma skrev 2010-05-04 11:37:23 följande:
    Jag tycker du ringer din bm å bokar en tid.. Du kan ha fått diabetes så de måste du kolla upp...
    har man diabetes som inte är insulinbehandlad får man aldrig så lågt socker att det blir kablä av det. Då skulle det snarare vara för högt socker det rör sig om. Då mår man lite kymigt, men inte alls på samma sätt som när sockret är lågt (då man blir darrig/skakig/illamående). Men verkar det som att sockret leker bergodalbana så visst är det bra att kolla upp. Jag fick själv diabetes under min förra graviditet och fick diagnos på typ 1 i våras.

skogsbollen: glöm inte att det finns andra kromosomfel än DS. Märker att folk lätt hakar upp sig på om de skall kolla rent grundat på DS eller ej, men för egen del tex så kollar jag mer för trisomi 18 (som vi fock tecken på förra gången men det ar inget tack och lov). Trisomi 18 är inte förenat med liv utanför livmodern, vilket innebär att man (om man ej upptäckt eller inte gör abort vid upptäckt) föder ett barn efter nio månader som dör max ett par dagar efter födseln. Inte kul alls =( Det vill jag slippa och därför vill jag göra KUB/NUPP. Sedan vill jag såklart veta om DS också. KUB/NUPP är ju inget som på något sätt skadar dig eller bebis, så varför inte liksom? Är det så att barnet skulle ha DS och du vill behålla så är det väl bra att ha några månader på sig att sätta sig in i det hela? Vid RUL kan man se vissa saker, det avr då markörerna på min bebis upptäcktes, en det är INTE kul att i v 19 när man känt bebisen sparka i några veckor gå och inte veta om man får behålla sitt barn eller ej. Både trisomi 13,18 och 21 är ju ovanliga, men rather safe than sorry tycker jag, vis av erfarenheten (jag är 31 förresten)

Uääh jag mår illa, vet inte hur aktiv jag kommer vara, blir lite sjösjuk av datorn
Svar på tråden December Bebis 2010 :)