Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 13:53:59 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är så glad så tårarna rinner!!!! Nu kom jag hem från jobbet och öppnade ett brev från sjukhuset YESS på Tisdag har jag tid till Tillväxul Tisdag 08.06 2010 kl 09.30 Ultralydsscanning
    hurra grattis!! :) Dagen innan jag gör mitt NUPP :)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 14:49:09 följande:
    Haha när du gör din NUPP ja 7 juni då fyller min dotter 5år haha grattis till dig med
    tack! fast menade att du gör dagen innan mig, jag gör den 9 juni. 9 är mitt lyckonummer så är bra, haha! Mysigt med 5-årskalas!
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 14:53:01 följande:
    Haha (solsting) *Skrattar* ååh min Lycko nummer är 20-21-22 Nupp fick jag oxå men jag vet inte om jag vill o vågar :-/
    vågar? Det är ju ofarligt för bebbe och visar inget som du ändå inte skulle upptäcka när bebis kommer ut =) Men det är ju upp till var och en =) Vi fick skrämselskott i v 19 förra gången och måste jag göra en abort för att bebis skulle vara sjukt och inte kunna överleva utanför magen gör jag det hellre i v 12 än i v 20. isch och usch. Ska bli skönt att få det gjort så man kan slappna av sedan
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-21 15:55:13 följande:
    Minifer, spelar du wow? Vilken server och vilken sida?
    wohoo, ja så ofta jag hinner (vilket tyvärr är alldeles för sällan)

Steamwheedle Cartel, Allies! Fast har några hordisar också. Finns på andra servrar med, tror jag har 25 chars, haha! Var håller du hus? :D
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 15:42:45 följande:
    Vågar menar jag med att tänk om något skulle vara fel liksom hur skulle ja ta detta då just då liksom det skulle sitta sig hårt i hjärtat. Du menar inte nu väl utan sist
    om något skulle vara fel skulle jag hellre vilja veta det tidigt än sent :) Men det är klart att vi har friska småttingar! :D
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-21 16:33:56 följande:
    Emeriss, raidar 10man, har gjort 9/12 hardmode icc ^^ Spelar blood elf hunter, horde in my heart <3 Just nu sitter jag med min pally alt och raidar icc25 ;)
    åh snörvel =( Jag lär aldrig raida de nya, efter vi fick barn funkar det inte med raids, tar alldeles för mycket tid i anspråk så nu ströspelar vi bara, jag och maken och några till. Jag fick lägga ner lagom tills jag dingat 80 då jag inte kunde sitta vid datorn längre under graviditeten för att jag hade sammandragningar, och sedan kom Sebastian och ja, det var 8 månader sedan. De fyra åren innan det spenderade jag typ all ledig tid till wow. Vad tycker du om de nya raidinstancerna jämfört med de gamla? Måste kolla om jag har någon på Emeriss, vi tänkte spela lite ikväll =) Min mail är retro-pally, human  och gammal som gatan, hehe! Sedan har jag en lvl 80 DK också samt en Hunter som är 78 tror jag. Skitkul att det är någon mer än jag som wowlar :D Har du testat WAR något? Vi har konton där med och ströspelar där med ibland, men inte så ofta.
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-21 20:02:40 följande:
    Ja passa på som fan, sedan är det kört, haha! WAR är Warhammer online. Det är snyggt och kul, påminner väligt mycket om wow fast mindre cartoonigt och mer pvp-baserat. Fast på ett bra sätt, jag som hatar pvp i wow tycker det är jättekul i war. Annat system =) Hur länge har du wowlat? Spelade du något innan Outlands-expansionen kommit?
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-05-21 20:41:17 följande:
    Wow vilka lustiga termer ni slänger er med minifer och majorima! haha! Jag fattar då ingenting!   Här sitter jag lite irriterad pga trötthet. Skulle sova en snutt när sambon kom hem men det gick inte då det ringde och ugnen pep-katterna sprang rally osv..så nu märks det på mig att jag hade behövt den lilla sömnen för att vara glad och pigg ikväll. suck! stackars sambon!   Idag hade mina stöd-strumpbyxor kommit med! snyggt! får se hur ofta de åker på..kan ju va lite jobbigt i värmen! I höst är de nog sköna istället.  Bara 2dgr kvar på v.11 sen har jag klarat av 12veckor!!  
    haha sorry! Jo det är nästan ett eget språk, haha! Härligt med v 12, hurra! Själv går jag in i v 10 imorgon=)
    Juvel skrev 2010-05-21 20:43:41 följande:
    Hm, jag fick lära mig att det heter KUB nu inte NUPP, vad har ni hört? Det tog bort NUPP eftersom det numera är KombineratUltraljudBlodprov (KUB alltså) medan förr kunde man bara göra NUPP, alltså själva ultraljudet. Eller tar inte nu blodprov också? Bara nyfiken om jag fått "fel" information;) Jag mår bra jag. Illamåendet är nästan borta men jag måste äta ganska regelbundet! Idag fick jag första frågan om jag är med barn, fattar inte hur magen kan synas redan NU!!! Jag går in i vecka 11 på söndag, visserligen andra barnet men allvarligt!!! Jag hade velat dölja magen längre men nu vet jag inte om det går. Hur gör ni andra? Jag är ganska smal i övrigt och har ingen mage i vanliga fall direkt så det syns ju direkt att det bara är mage och att jag inte blivit fet. Suck!
    Det står NUPP på mitt schema, men det stämmer ju som du säger att NUPP är ultraljudet och KUBB är ultraljud+serumsceening i kombination. Förvirrar mig själv med det där! Hah du ska se min mage!! Jag ser ut som jag är i femte månaden, helt sjuuuukt!! Ska ta bild på söndag och demonstrera! Jag har sett gravid ut sen v 6 typ! Andra barnet här med. Visst trodde jag det skulle synas tidigare denna gången, men detta är ju bara löjligt!
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-21 22:23:47 följande:
    gud jag tror banne mig jag spelat i fem år. Vad sjukt!!!
    Mopplis skrev 2010-05-22 07:10:43 följande:
    Heroes of might and magic! DET kan jag relatera till ( och diablo) Har försökt spela online men jag får spel ( ursäkta den dåliga ordvitsen) på folket man spelar med el mot. Förra mammaledighetemn och havandeskapen fick jag guitar hero av min bror så jag skulle vara sysselsatt och jävlar va jag spelade. Denna hade jag räknat med diabloIII men det släpps nog inte på ett år iaf. Idag flyttar vi så något internet kommer jag nog inte ha på ett tag - fast gubben har juen iphone så jag surfar nog lite ändå :))
    Diablo lyckas jag aldrig spela, har det hemma, men blir inte av att jag installerar det. Grr! Apropå att spela med idioter har vi kommit undan det för att vi har ca tio stycken irl-vänner att spela med, plus några som man pratat med flera år (och som tom kom på vårt bröllop förra året) som var främlingar men nu är vänner sedan länge. Men det finns verkligen sjuuukt mycket idioter därute. Suck. Vi har hela guitarhero-bandhero-rockband gänget, så jäkla kul :D Gullig bror du har! Och drygt med flytt, blä! Vi ska flytta om 8 veckor, fast vet inte vart än.. iih!
    Småstadsbönan skrev 2010-05-21 22:47:16 följande:
    Idag var jag på inskrivning och gjorde även UL jag fick se min bönas hjärta picka och den viftade å hade sig med armarna, vilket jag absolut inte hade väntat mig. Lycka!!! vi blev tillbaka flyttade en vecka så nu så är jag i v 10, 9+0. Mitt illamående ha börjat släppa (peppar peppar ta i trä).
    nä vad häftigt!! Jag är en dag efter dig, 9+0 idag, har svårt att fatta att det lilla därinne redan har armar att vifta med!!
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 07:14:03 följande:
    Godmorgon. här gjorde man morgon före 6. va inte de ja hade planerat men va gör man när lillebror tycker att man ska gå upp då. var på inskrivningen igår. Gick bra. mitt järnvärde var 127 och blodsocker var 4,2 blodtrycket vet ja inte men de som va mindre kul är att ja måste göra en glukosbehandling för att se om ja är i riskzon att gå grav diabetes. har inte behövt göra de förr men nu hade ja för högt BMI så. ja ja får se men ja tror inte de är då men kan vara bra att kolla upp de iaf. har nästa tid i v.16 och då ska vi lyssna på hjärtat. ska även i v.15 ringa och boka tid för ul. hade tänkt boka in på sambons födelsedag. får se om de går att få. han fyller år 14 juli. ha en bra helg alla
    Ta med en färsk citron och en bra bok så är det inga problem =) Det är bra att de har koll, jag gjorde en belastning förra graviditeten -09 för att min halvbror har diabetes, trodde det var på sidan vi inte har gemensam som diabetesen låg, men tji fick jag och nu sitter jag här med typ 1 diabetes och knarkar insulin

2barnsmamman: Vad söt du är =) ha det så kul på loppis!

Det är Lundakarneval i år så vi skall nog dra in en sväng och kolla Barnevalen, även om Bastian är för ung för det mesta kanske vi stora hittar något kul :D

Ha en fin Lördag!
  • Minifer
    Jaya skrev 2010-05-22 12:57:20 följande:
    Hej hej! I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag. Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt. Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med . Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^ Fler som känner så?
    jag kan inte ens använda mina byxox sedan flera veckor, så japp, i allra högsta grad, hehe! Kvällarna är värst. På inskrivningen fyller BM i din journal, vikt, blodtryck, osv, pratar om rökning och alkohol och om mat, sjukdomar i släkten osv. Och så kan du ställa massa frågor. Och så får du lite broschyrer och en bok =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)