Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-12 20:12:00 följande:
    Gud vad alla gör RUL! Blir ju så avundsjuk, vi har ju tre veckor kvar till vårt. Skönt att allt varit bra med alla bebbar hittills. Och det ska det fortsätta vara! 
    Bwah! Samma här, eller jag gör typ tre dagar innan dig Tungan ute
  • Karttikeya

Åskat hela natten, myyysigt. Det positiva är också att det är svalare nu = jag avlider inte av värmeslag.

Har verkligen ont av värmen.. Orkar inte göra någonting och svullnar upp som en padda. Som jag redan är.. Ack, vilka problem man har.

Idag jobbar jag till 14, sen ska jag hem och slappa som jag gör bäst nu för tiden, sen är det middag hos päronen haha.. Tråkigt att äta själv nu när karln är i sthlm o jobbar i veckan.. Längtar sååå till fredag..!

• Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-07-13 08:08:10 följande:
    Gud så skönt här är de så varmt så man flyter bort hela tiden... De har inte regnat nått här i sthlm så man mår dåligt av värmen. Men nu ska jag göra mig i ordning för jag ska snart iväg på RUL...
    Ja, jag hörde detta från min karl. Han är ju och arbetar i sthlm och har det väldigt varmt. Här är det ganska svalt just nu. Ska visst börja åska senare igen, vi får väl se. Kom ju väldigt plötsligt igår så kanske är nåt liknande idag. I morgon skulle det bli fint igen. Lite lätt schizofrent väder, men man får väl stå ut ^^

Hoppas allt gick bra på RUL! Skrattande 
    Momalicious skrev 2010-07-13 11:23:20 följande:
    Visst var det mysigt! Och herregud vilka skyfall det var, vi fick en liten pool nere på gångbanan. Men det är bra för nu måste alla jäkla mopedister ta det lugnt *hytter med näven*.
    Och jag håller med om att det är skönt att få bort det där kvalmiga. Jag var tvungen att ta av min förlovningsring för det blev lite tight. Fortfarande är den av.
    Ja, helt uuunderbart ^^ Jag älskar åska. Ja ack, dessa mopedister *mumlar något om ungdomen idag*

Min förlovningsring sitter också tajt i värmen, men inte så jag behövt ha den av. Får hoppas det fortsätter så, vill ju hemskt gärna ha den på så länge som möjligt Glad 
  • Karttikeya

Blä.. Behöver åka o handla, men orkar inte.. Blää, behöver dammsuga, men orkar inte... xD

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-14 13:22:21 följande:
    Blä, känner likadant men orkar inte ;) Eller, handla får sambon göra på väg hem från jobbet för jag orkar inte gå den "långa" promenaden på 3 minuter till affären. Och det beror mest på alla jävla sommargäster som är i affären och gör det olidligt. Seriöst, affären har en extra kassa som bara är öppen på sommaren när dom jävlarna kommer xD Städa har jag mest inte lust med
    Om vi ska få någon mat ikväll så borde jag pallra mig iväg.. Men måste ta bilen för har 2 km till affären och min cykel är hos far eftersom han ska fixa i ordning den.. Och bilen är säkert överhettad vid det här laget... Nästa år vill jag köpa en nyare bil med AC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Risken är ju att när jag väl kommit iväg till affären så åker det med lite onödiga saker.. Så som choklad... (a) Förtjänar man inte lite choklad ibland? Haha.. Jag är en tvättäkta tjockis :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-14 13:42:20 följande:
    Det är jag med! Förutom att jag inte vill ha choklad när jag är gravid men jag klagar inte för det
    Hur kan man inte vilja ha choklad? Förvånad Jag har verkligen inte ändrats i den frågan. Vill ha allt sött som går, helst varje dag! Tur att man har lite självdisciplin i alla fall, haha!

Choklad och saltlakrits, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
  • Karttikeya

Men vad är det jag läser? Hur kommer det sig att man utbildat sig och fortfarande arbetar som barnmorska om man inte kan hantera patientsituationer? I det yrket går proffessionalitet före ALLT. Ibland undrar jag varför människor arbetar som något som dom uppenbarligen lider av att arbeta som. Usch vad jag lider med er som blivit så illa behandlade! Gråter

• Karttikeya

Det här är ju något enormt stort, oavsett om man är förstföderska eller omförderska. Det är livet, detta att se sina barn växa och bli stora.. Att vi nu i vår tid även kan få se barnet även inne i magen är ju och SKA vara något fantastiskt! Att få det förstört för att folk valt fel yrke är helt upp åt väggarna galet. Det är en skam att läsa något sådant här som blivande sjuksköterska. Kram till er!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-15 16:07:47 följande:
    Eller i mitt fall blivande barnmorska. Fyfan.
    Hur kan du redan ha hunnit läsa till sjuksköterska? Du är ju 20? Tungan ute
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-15 16:17:51 följande:
    Haha, det har jag inte, men jag ska inte bara bli sjuksköterska, jag ska bli barnmorska

ELLER så kan vi ju för skojs skull säga att jag var extra snabb med skolan och var färdig med gymnasiet som 16-åring
    Haha ja. Jag vill också bli barnmorska.. Ska påbörja fjärde terminen på sjuksköterskeprogrammet till hösten Glad

När börjar du läsa då? ^^ Och var ska du söka in?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)