• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Har bara kvar typ 3 kg till inskrivningsvikten även om jag skulle vilja ner ytterligare tre kilo efter det. Men däremot känner jag inte igen min kropp. Jag har alltid haft platt mage tidigare men nu har jag en putmage längst ner och dessutom så är det en ful kant kring ärret efter snittet. Hur fasen ska man få bort den här magen? Jag har nämligen misstanken om att den inte kommer att försvinna bara för att jag går ner till inskrivningsvikten. 

• AnnaCL

Här har vi haft en vakennatt. Är galet trött. hon sover men knösar och gnyr och låter väldans mycket. Kan hända att hon harmagknip. Hon lägger sig ofta vid tolv och sover kanske till tre men och vaknar sedan vid åtta, men inatt har hon hållit oss sysselsatta frn typ två till sju i morse. Herregud vad tur att det inte är varje natt! 

• AnnaCL
    Karttikeya skrev 2011-01-24 19:47:11 följande:

Varför vara glad när man kan vara sur? hahaha... Hjärta Min lilla "surgubbe".
    gullis!
  • AnnaCL

Det känns som om mina öron ska trilla av och huvudvärken dunkar. Idag har Elsa knorrat och stånkat hela dagen. Ingenting funkar förutom att åka i vagnen. Hon brukar inte vara så här på dagarna så jag är inte van. Gud vad trött man blir. Vet inte om hon har ont i magen eller vad som är på tok men hoppas hon blir mer nöjd imorgon.

• AnnaCL
    lilamy skrev 2011-01-26 10:58:46 följande:
    Har samma problem. Jag kan inte sova för allt knorrande och stånkande. Jag antar att det kan vara något man äter men orkar inte riktigt utesluta massa grejer ur maten när hon inte vaknar och gråter. 
    ludicrous skrev 2011-01-26 10:23:29 följande:
    Åh, jag hade skrivit så försvann allt :(

Jag är nere, ledsen o irriterad. Emil mår som jag gör o skriker o han vill snutta hela tiden.. Ju mer han skriker ju mer gråter jag. Sambon o jag bråkar. Det är väl för att jag e så trött. Jag har inte ätit senaste dygnet o har ingen matlust. Jag är påväg att krascha. Eller så har jag kraschat. Jag lkänner att jag förstör Emil, att det inte ska vara jag som tar hand om honom för hos mig mår han inte bra :(
    Du får inte tänka så att du förstör honom för de gör du inte! Mjölken behöver inte försvinna när man mår dåligt. Jag hade en vecka när jag bara grät pga smärtorna i ryggen och det påverkade inte mjölken. Fast jag försökte tvinga mig att äta de flesta dagarna. Kan du inte iaf få sambon till att fixa mat til dig. Jag hade ingen ork eller lust att hålla på med sånt när jag var mådde dåligt.
    Precis. Jag har också tänkt tanken på det här med maten men hon är ändå ganska välmående så än så länge avvaktar jag. Hon verkar sova när hon stånkar och grymtar som mest. Funderar om jag ska lägga henne i rummet brevid någon timme eller så. Men jag har inte ritkigt haft samvete för det. Men även om hon är i rummet brevid så vaknar jag om hon gråter.
    Sover era barn i era sovrum?
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-01-27 08:14:58 följande:
    Alltså jag blir tokig! Jag kan verkligen inte sova nu för tiden! Varje gång jag lägger mig ner, hur trött jag än är, så börjar min hjärna tokjobba och tänka på ALLT möjligt som behöver göras, nödvändigt som onödigt. Helt omöjligt att slappna av och somna. Kan ta flera timmar och när jag väl somnar så hinner jag bara sova max en timme för sen ska Elliot ha mat igen och då kan jag inte somna om igen. Skitdumt och verkligen en ond cirkel men jag vet inte vad jag ska göra. Har testat olika avslappningsövningar, att skriva ner allt jag tänker på men det hjälper inte.
    Jag kan seriöst ligga och tänka på att det är stökigt i vårat förråd och att vi verkligen måste organisera någon dag. Puh.

Dessutom känner jag mig typ "otillräcklig" som mamma. Vill liksom "bevara" Elliots bebistid genom t.ex. en avgjutning från lifestone men det är SKITDYRT och man kanske inte prioriterar att lägga över 3000 på en avgjutning när man har FP och inte är skitrik haha. Tycker de borde ge rabatt till oss som bor på Orust ;)  Får hela tiden ångest att jag tar för lite bilder på Elliot fast jag har tagit mängder med bilder. Det är inte riktigt normalt tror jag. Eller ska man känna sig otillräcklig när man är mamma? Han kanske kommer ge blanka fan i om jag har hans hand- och fotavtryck ingjutna i kristall när han blir större liksom. Fy vad onödigt. Någon annan som känner eller känt som jag eller som har några tips så jag kan njuta mer och inte bara känna att jag inte räcker till?
    Hej fina. Jag tror att du är världens bästa mamma. Jag kan känna igen de där känslorna om att man vill ordna och fixa. Men jag hinner helt enkelt inte. Då försöker jag att tänka att det är tiden tillsammans som är det viktiga. Inte att jag ordnar i garderoben vilket jag tänkt göra länge nu. Tiden när de är små kommer ju inte igen och då vill jag spendera så mycket jag kan bara med att vara nära henne och mysa. Hon kräver inte mer än så. Sedan så får jag påminna mig om det lite då och då när jag blir stressad över allt jag inte gör.

En fråga. HUr ofta bajsar era små? Vet att det kan variera mycket. Tidigare bajsade hon varje dag nu är det mest bruna spår i brallan och sist hon bajsade rejält var i söndags. Har det ändrats för er med. Är bara lite nojig att hon inte ska må bra. Hon knösar och stånkar så mycket och kräks mer än tidigare. Vore skönt om magen kom igång mer. Men hon går upp bra i vikt, nu vid 6 och en halv vecka väger hon cirka 4,5 kg från födseln 3,2 kg.
    Hoppas ni får en fin dag.
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-01-27 13:18:51 följande:

Här räcker det inte med att städa en dag i veckan, det är ju självklart småplock varje dag, men jävlar vad hunden fäller nu! Helt sjukt. Skulle kunna dammsuga en gång i timmen, men nöjer mej med 1-2 ggr om dagen typ, Som tur e sover Emil gött i bärselen, o då kan jag dammsuga, men det är svårare att plocka upp från golvet :P Får ta hjälp av mannen i helgen att storröja :)

Hur gör ni andra med lunch när ni går hemma på dagarna? Jag är sjukt dålig på att äta lunch när jag bara går själv.. Men jag försöker iaf få i mig nått, frukt o sånt iaf.

Har nu i två veckor hållt mig till sötsaker på helgen samt motionerat en del, ska ha fredagar som vägningsdagar, alltid bättre innan helgen ;) Ska faktiskt bli intressant att väga mig imorgon, hoppas jag inte blir besviken ;) Hur går det för er andra med mammakilona?

Jag har gått ner cirka 10 av 12 graviditetskilon men jag skulle vilja gå ner fyra kilo till ungefär för att nå min matchnvikt. Har inte tagit tag i nyttiga livet ännu då vi haft en massa födelsedagar. Jag har dock fösökt att promenera och nu har jag tänkt att minska ner på sötsakerna som jag tyvärr är så sugen på sedan graviditeten. Har promenerat 90 minuter med vagnen. Jag håller med,. det är svårt med lunch. Idag blev det en smoothie och lite nötter. Jag orkar inte laga lunchbara till mig.
  • AnnaCL

Här har vi en missnöjd tjej vid 4-5 tiden på morgonen. känns som extremt dålig tid att vara vaken och ledsen på. känns nästan som att det jag gör då, görs i sömnen.

• AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-27 22:03:43 följande:
    hehe, ja ibland kan ja vakna av att jag somnat när jag ammat,då ligger jag med tutten i vädret,haha!
    Haha, exakt. Jag brukar amma henne liggandes på sidan. När jag vaknar brukar jag ha bröstet i henens ansikte och henne sovandes med mjölk lite varstanns.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)