- 

Jag har också gråtit, mest den tredje dagen på BB då vi redan då fick besked om att hon troligen ska ha en skena. Jag hade dock ställt in mig på 12 veckor och svårare luxation så jag är lite lättad att det abra är 6 veckor med skena och 6 veckor med Frejkabyxan. Skönt att höra att det finns fler, det är säkert en massa tips och trix du vet om då er andra tjej varit med om detta tidigare. Hur ofta får man ta av skenan i ert landsting? Jag tror att de här sex veckorna går fort för oss båda. När fick hon sin skena? Kramar till dig.Småstadsbönan skrev 2010-12-22 21:21:19 följande:våra lilla har också höftledsluxation en liten glidning på vänster höft och har en von rosen skena (stavning??) skall ha sin sken i 6 veckor som eran. Våran stora tjej hade också en glidning i ena höften så detta är inte helt främmande för mig dock så blev jag mycket mer blödig denna gången och grät nästan hela vägen hem från sjukhuset vilket tog typ 1,5 timma med detta väg underlag tror jag har alldeles för mycket hormoner just nu. Jag har också gråtit, mest den tredje dagen på BB då vi redan då fick besked om att hon troligen ska ha en skena. Jag hade dock ställt in mig på 12 veckor och svårare luxation så jag är lite lättad att det abra är 6 veckor med skena och 6 veckor med Frejkabyxan. Skönt att höra att det finns fler, det är säkert en massa tips och trix du vet om då er andra tjej varit med om detta tidigare. Hur ofta får man ta av skenan i ert landsting? Jag tror att de här sex veckorna går fort för oss båda. När fick hon sin skena? Kramar till dig.Småstadsbönan skrev 2010-12-22 21:21:19 följande:våra lilla har också höftledsluxation en liten glidning på vänster höft och har en von rosen skena (stavning??) skall ha sin sken i 6 veckor som eran. Våran stora tjej hade också en glidning i ena höften så detta är inte helt främmande för mig dock så blev jag mycket mer blödig denna gången och grät nästan hela vägen hem från sjukhuset vilket tog typ 1,5 timma med detta väg underlag tror jag har alldeles för mycket hormoner just nu.
- 

Vi fick skenan igår och ska ha den 6 veckor. I Uppsala är det rutin att man får ha Frejkabyxa även om det känns stabilt i höften. Men byxan känns som en lätt sak i jmämförelse. Vi har inte lindat skenan men får se hur det fungerat när vi får bada henne nästa gång som är den 4 januari. Jo jag är också väldigt tacksam för att de hittat höftfelet nu och inte senare. Vi hade det lite jobbigt inatt som var första natten med skena men idag går det bättre. Hon har knappt gråtit innan men nu när hon vaknar och känner skenan blir hon tvärledsen.Småstadsbönan skrev 2010-12-23 14:19:41 följande:Förhoppningsvis så slipper vi skenan redan efter 6 veckor och behöver inte ha frejkan byxan heller. Man får se positivt på det hela tänk om dom inte skulle märkt något nu så skulle behandlingen bli mer dramatisk senare. Några bra tips har jag inte direkt vad vad jag kan komma på nu, för utom att se till att det är riktigt torrt när du skall sätta på blöjan så det inte blir skav. Är skenan lindad?? i så fall kan det vara bra att be dom göra det när ni skall ta av den vid nästa besök, motverkar skav och så slipper dom ha latex mot huden viket tydligen kan ge latex allergi senare. Vi fick skenan igår och ska ha den 6 veckor. I Uppsala är det rutin att man får ha Frejkabyxa även om det känns stabilt i höften. Men byxan känns som en lätt sak i jmämförelse. Vi har inte lindat skenan men får se hur det fungerat när vi får bada henne nästa gång som är den 4 januari. Jo jag är också väldigt tacksam för att de hittat höftfelet nu och inte senare. Vi hade det lite jobbigt inatt som var första natten med skena men idag går det bättre. Hon har knappt gråtit innan men nu när hon vaknar och känner skenan blir hon tvärledsen.Småstadsbönan skrev 2010-12-23 14:19:41 följande:Förhoppningsvis så slipper vi skenan redan efter 6 veckor och behöver inte ha frejkan byxan heller. Man får se positivt på det hela tänk om dom inte skulle märkt något nu så skulle behandlingen bli mer dramatisk senare. Några bra tips har jag inte direkt vad vad jag kan komma på nu, för utom att se till att det är riktigt torrt när du skall sätta på blöjan så det inte blir skav. Är skenan lindad?? i så fall kan det vara bra att be dom göra det när ni skall ta av den vid nästa besök, motverkar skav och så slipper dom ha latex mot huden viket tydligen kan ge latex allergi senare.
 Vi skall åka och bada och ta av skenan en gång i veckan. Vi fick skenan i måndags den 20:de och den 7 feb skall vi på återbesök och förhoppningsvis så slipper vi skenan.

Heja Ludi och grattis till Emelle!
- 

Vi får också vara vakna mycket på nätterna, speciellt sedan hon fått sin skena. Hon sover stora delar av dagen och verkar då må hur bra som helst. Hon vaknar dock alltid vid ett på natten och är vaken fram till 6-tiden på morgonen. Hon var vaken på samma sätt i magen och hon verkar inte ha ont i magen så det verkar mest som om hennes dygnsrytm är helt omkastad. Frågan är vad man gör åt det när de är så här små? Tips någon? VI har försökt att hålla henne vaken om dagarna men det går inte, hon bara ligger och sover och mår skönt. Hon ammar halvsovandes till och med.linasmama skrev 2010-12-25 19:05:36 följande:Moma: hoppas det sätter i gång prdentligt nu så du slipper gå runt med massa jobbiga värkar.. Vi får också vara vakna mycket på nätterna, speciellt sedan hon fått sin skena. Hon sover stora delar av dagen och verkar då må hur bra som helst. Hon vaknar dock alltid vid ett på natten och är vaken fram till 6-tiden på morgonen. Hon var vaken på samma sätt i magen och hon verkar inte ha ont i magen så det verkar mest som om hennes dygnsrytm är helt omkastad. Frågan är vad man gör åt det när de är så här små? Tips någon? VI har försökt att hålla henne vaken om dagarna men det går inte, hon bara ligger och sover och mår skönt. Hon ammar halvsovandes till och med.linasmama skrev 2010-12-25 19:05:36 följande:Moma: hoppas det sätter i gång prdentligt nu så du slipper gå runt med massa jobbiga värkar..

Här hemma har vi det lite jobbigt just nu. Sixten har så ont i magen, riktig magkip. Ska köpa miniform (eller vad det heter) i morgon och så får jag ringa bvc på måndag. Han sover 30 min i stöten om han får ligga i knät och vaknar sen och har ont Han sover inte alls om han ligger själv.. Vi är trötta och helt slut här hemma nu, vi får knappt sova alls någon av oss.. Han sover inte alls om han ligger själv.. Vi är trötta och helt slut här hemma nu, vi får knappt sova alls någon av oss..
- 

Ja jag ser fram emot att få diskutera med er även när de små har kommit. Har ju inte varit med om detta tidigare och tycker det är extremt värdefullt.  
 Jag får vara glad över att hon är så supersnäll under hela dagen och kvällen och sover en massa. Får vända dygnet tillsammans med henne några ver nu och sova själv på dagarna också. Tur att man är föräldraledig:)
- 

Och heja Moma! 
 Jag tror absolut på bebis nu.
- 

Grattis Moma! 
- 

Grattis till alla nya fina bebisar! 

Nu har jag äntligen börjat blogga igen efter paus på en massa månader. Vi har våra familjer så långt borta och det är ett himla bra sätt att dela med sig av vad som händer. Läser för övrigt era bloggar men är dålig på att kommentera. Finns många fina bloggar att läsa. Hoppas att alla har en fin julhelg.
 http://annalundstrom.blogspot.com/
- 

Extremt fina bebisar, det har vi gjort bra allihopa! 
- 

Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.Emelle skrev 2010-12-27 17:16:36 följande:Hej! Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.Emelle skrev 2010-12-27 17:16:36 följande:Hej!

Idag har vi tagit ut Agnes på premiärtur med vagnen!!
 Tog faktiskt en tur ner på stan och köpte lite rea-kläder till abrnen. Kändes pirrigt, emn hon var så nerbäddad och Johan gick med henne utanför affärerna när barnen jag och min syster ruade in och ut!  

Amning ja, jag har ju haft jätteproblem med mjölkstockning med mina tidigare barn.
 Därför valde jag att inte ammam den här ggn. Har varit jättesjuk verkligen tidigare.
 Så jag hejjar på er som kämpar och tycker ni är så duktiga. Efter nån vecka el ett par så funkar det ju kanon för de allra flesta och när amningen väl funkar är det ju KANONBRA!!

Är så nyfiken på er som är kvar gravida nu...
 Tänker på er varje dag!
 Kramar till er 
 Jättespännande att läsa om er som är kvar, ojojoj:)
- 

Precis Emelle, jag är också tveksam till folk så här tidigt och därför glad så länge som hon sover i vagnen medan man är ute. Känns som om alla är sjuka såhär års också, magsjuka och förkylningar, inte bra för en bebis alls. Känner mig inte så sugen att vara sjuk när man ska orka vara vaken om nätterna och amma också. 
 Mitt avslag har gjort på samma sätt. Slutade helt, trodde jag i alla fall för ngåra dagar sedan men började igen dagen efter, troligen efter promenad och halvspringande i trappor. När det började om så kom det kraftigt men sedan igår nästan ingenting igen. Antar att det lär hålla på så ett tag.