Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Ohja! Jag tänkte att det berodde på en elak visdomstand som håller på att tränga upp, men det är precis som du säger. Har lite huvudvärk, lite "molande" hela dagen, sen på em/kvällen blir det hemskt. Som migrän vissa dagar. Och lite tandvärk på det så är dagen gjord!

Gud så härligt att vara i vecka 12 nu! Nu känns som att man kommit en bit på vägen och det känns mer okej att sitta och titta på sänghimlar till spjälsängen

Vi ska iväg på kalas hos min mamma senare idag, hon fyller år så det ska bli kul! :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-13 17:57:59 följande:
    Ååå vad avis jag är på er som känner era bebisar. Känns LÅNGT dit för mig ska jag säga!
    Är ju i vecka 13 nu och har kännt mina andra 3  runt vecka 16-17 som först!
    Sambon sa att han hade drömt att han kände bebis i går natt *söt* Så nu väntar vi bara på att det ska bli verklighet!

KUB i morgon 11.30!  Snälla håll tummarna för frisk levande bebis för oss nu!!!!
    Klart! Kommer hålla alla tummar och tår för er! Dock kommer ni ha en frisk levande bebbe där inne men jag håller ändå

• Momalicious
    Akinto skrev 2010-06-13 18:28:33 följande:
    jag plågas me av huvudvärk.. men bm sa att de kan hya me att järnvärdet börjar sjunka o de blir dags o äta järn typ... hjälpte på mig =) men slarvar jag kommer de tebax....
    gå in i vecka 14 i morgon 13+0 viiihhooo =)
    inskrivning i morgon med =)
    har juh gjort allt de här två ggr.. men lika kul varje gång spännande o nytt =)
    hoppas ni haft mys pys helg själv har man jobbat natt heeeela helgen tråkigt.. men nu är de ledig veck igen =)))))

kram pöå er
    Jasså? Kan det vara järnvärdet? Ska nog prata med BM om det för jag är väldigt trött och har ont i huvudet. Hade ju min inskrivning i typ v 5-6 nån gång så järnvärdet KAN ju ha ändrats liksom. ja ja, hellre huvudvärk än illamående i alla fall!
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 18:21:09 följande:
    Nu har vi handlat lite

En sänghimmel till bebis hihihihi har alltid velat ha det!

Nu lagar jag mat, småländska isterband med dillstuvad potatis, & mannen skruvar!!
    Åh sänghimmel! Det ska vi ha. Antingen den blåa från IKEA eller så ska min mamma göra en. Vi får se! Vill se den från IKEA i verkligheten först innan jag bestämmer mig

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-14 14:58:58 följande:
    Jag fick till mej att det kan komma in i kroppen & då oxå till barnet...
    Med min första sa även frisören det till mej....
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:45:53 följande:
    Av vilken anledning ska man inte färga? Jag har bara hört för att det kan bli vilken färg som helst, men det är väl inte farligt?
    Jag läste i en gravidtidning att det inte påverkar barnet eller färgen, däremot kan färgen gå ur snabbare eller nåt. Vem vet. Jag håller mig nog till att låta mitt hår bli solblekt i sommar och klippa det och sedan blondera slingor efter förlossningen istället. Vill inte chansa och håret blir en risbuske eller blått eller nåt haha.
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-14 18:04:48 följande:
    Heej!! Jösses vad ni skriver. Skumläser igenom allt lite snabbt. Det är vad jag hinner idag.

Har varit på NUPP idag och det gick sååå fint. Ska bara  njuta nu och se fram mot vår Julbebis!! BF 23 december kommer det stå i vår journal hädanefter!! Merry christmas!

Liten var staxt över 6,1 cm från huvud till sjärt och var väldigt aktiv. Mysigt att mna ser så tydligt! Såg tom alla fingrarna osv. *längtar*

Nu ska vi inte nojja mer utan BARA njuta!
    Hormonerna är ju galna, jag sitter och lipar som aldrig förr åt den fina bebisen på bilden!

Jag håller på att dö just nu, vår lägenhet är en miljon grader varm och jag håller på att städa. Gissa om jag svettas. Vi har kvällssol vilket är mysigt men dock VARMT. Har alla persienner nere men hjälper inget vidare. Dock slipper passerande människor se mig svettandes haha

Jag försökte ringa BM om att eventuellt få ett tidigt UL idag (för vänner till mig har fått det) men hon svarade inte. Får ringa imorgon. Om det blir nej så tänker vi göra ett privat UL. Kan inte bärga mig! Sambon är lika nyfiken som jag.

Suger att bo i västra götaland när man ska göra RUL. Tydligen får man aldrig veta könet här pga folk som gjort abort pga "fel kön". Det tycker jag bara är sjukt. Burr. Så vi ska göra ett 3D/könsUL längre fram. Men jag klagar inte, ju mer man får se bebis desto bättre!

Nu har jag slutat svettas så nu ska jag fortsätta städa.
    Kram på er alla mammor to be!  
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-15 11:18:46 följande:
    Idag är vi alla hemma mys, ska plugga lite nu bara medans de är ute!

Har sovit dåligt nu i två nätter, jobbigt...ligger & vrider & vänder på mej...funderar på vår ekonomi, den är inte på topp nu för jag har inte fått jobba så mycket som jag måste osv...
    Jag kan bli så stressad av sånt!!!!! usch....ska prata med min man sen om detta, han brukar lugna mej....

Kanon väder när vi steg upp idag, men nu börjar det komma stora gråa moln men än skiner solen

kram på er
    Usch då! Hoppas mannen lugnar dig. Vissa karlar är bra på det!

Gud jag hinner inte med. Skumläst igenom snabbt bara. Jag har försökt ringa arbetsförmedlingen (det går bara om man vet VEM man ska prata med) och sen försökte jag logga in på arbetsförmedlingens hemsida för att skriva in mig online men då har jag glömt mitt användarnamn eftersom jag inte använt mitt konto på så länge och man måste ha det för att få ett nytt lösenord. Ja, så jag sitter lite i skiten just nu. Hoppas supporten kan hjälpa mig med det, annars får jag åka ner till arbetsförmedlingen, som ligger en BRA bit härifrån, för att få ett nytt lösenord och få reda på mitt användarnamn, sen skriva in mig online och sen förhoppningsvis kunna skriva in mig "på riktigt" samma dag. Guuud.

Skolan har dessutom gjort fel och skickat ett samlat betygsdokument när jag ska ha ett slutbetyg och idag var skolavslutning för de årskullar som inte tog studenten iår vilket betyder att lärarna snart inte kommer vara på skolan vilket betyder att jag inte vet om det blir löst innan hösten. MORR. Har väl inte jättestor lust att springa där och ha mig i höst när jag är stor och tung.

Så ALLT går bra för mig just nu ;) Nu ska jag göra mig lite fin innan mannen kommer hem, idag har vi varit tillsammans i hela 9 månader. Låter sjukt lite, känns myyycket längre. Kanske för att vi bott ihop hela den tiden ;) Nej, göra mig i ordning och sen skala räkor! 
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-15 20:16:10 följande:
    Han är kanon på det.....Älskar honom så mycketHjärta

Nästa vecka ska jag med besöka arbetsförmedlingen för att hoppas på att få stämpla upp det jag inte får jobba den första sommar perioden...e juh så mycket papper hit & dit!!!!

Ha så mys ikväll!!!!
    Ja, det är SÅ tråkigt. Jag trodde jag skulle bli galen förut när jag skrev in mig online som man numera måste göra. Puh. Sidan laddade om HELA tiden så jag fick ryck. Precis när jag var nästan färdig kom en felkod men det löste sig. Höll på att slita av mig håret haha.

Vi hade det jättemysigt, tack! :) 
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-16 10:36:29 följande:
    Hej!
    Orkar inte läsa ikapp nu. Ligger i maginfluensa. Fyyy fan. Började direkt efter vi varit på NUPP:et.
    Fyyy!
    Återkommer när kraft finns...
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.
    NhjärtaD skrev 2010-06-16 10:24:34 följande:
    åhhhh underbara sommar idag & jag måste plugga lite
    ska göra det nu så man kan njuta sen!!!

Ska kanske skicka iväg mannen & köpa god fika?

kram på er
    Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 18:34:52 följande:
    Minns vi diskuterade detta angående spa o massage m,m som gravid!!
    Vi vill gärna åka på de i sommar,då e man väl mellan v 20-30 nånstans! E de farligt då??
    vad får man o får göra?? e ju inte skoj o åka o så får man inte göra något!
    massage??
    bubbelbad?
    flooting?
    ja allt va nu spa kan innebära=)
    Massage ska man ju vara lite försiktig med vad jag hört. Man ska gå till någon som har erfarenhet av gravida kvinnor. Det finns ju speciella gravidmassörer som har speciella bänkar med hål för magen och brösten haha. Men prata med din barnmorska om du är orolig, eller ring till det tänkta spaet.

Tror knappast det är några problem med bubbelbad eller floating :) 
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-16 22:20:47 följande:
    Jaha måste man? Ska jag med göra de? Fast nästa vecka har jag jobb vet jag nu, så jag får väl vänta lite & se vad tiden utvisar....
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:06:19 följande:
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!

Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.

Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.
    Ja det är surt e de, blev du nått brun?
    Ja tydligen. En hel evighet tog det Men nu är det gjort!
    Ja lite färg fick jag allt men är blek som bara den fortfarande.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)