Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Min kära man är på Metaltown hela helgen så jag har varit duktig idag och kört lite hemmafrurace med tvätt, disk, städ osv. Ska snart hoppa i säng men ska först se ett avsnitt av unga mödrar och slappa lite. 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-19 13:20:10 följande:
    Okidoki. Jag ifrågasätter allt tills jag känner mig överbevisad, så det är inte något "tjafs" från min sida. Det är min personlighet ^^

Över till något helt annat. Hur går det för er andra att ha sex? Tungan ute Jag kan inte alls hålla på "som förr" får då blir jag jätteöm. Kanske inte är så konstigt..
    Förstår, jag är precis likadan ;)

För mig går det bra med sexandet, vissa dagar är jag dock öm runt livmodertappen så då får han ta det lite lugnt och inte tränga in så djupt så vissa ställningar skiter vi i men annars tycker jag bara det är alldeles fantastiskt bra haha. 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-19 13:50:36 följande:
    Höhö. Underbart ^^

Ja, här blir det inget djupgående minsann! Men han verkar inte klaga, min lust är det inget fel på iaf, haha!

Nu ska vi fira vår ettåriga förlovningsdag genom att mysa i soffan. Är ådåligt väder så blir bara inneaktiviteter idag.
    Åh mysigt! Vi får vänta till november för att fira vår ettårsförlovningsdag haha. 

Min lust är inget vidare, jag tar inte initiativ till sex. Dock kan det bero på att jag mår illa och bara känner BLÄ för gungande rörelser Men märker att jag är mycket känsligare vid sex så när vi har det tar det inte många sekunder förrän jag får orgasm i alla fall haha. Inte fel! Hoppas illamåendet lägger sig helt snart så man kan ha ordentligt med sex fram tills FL för efter lär man väl inte vilja/kunna på ett tag ^^
  • Momalicious

Idag går jag in i vecka 13! Herreguuuuuuuud vad tiden går fort! Hur sjutton ska man hinna med att förbereda sig mentalt på att få barn när det går så här fort! Galet!  
    Tog ingen magbild förra veckan så förhoppningsvis kan jag kanske se en större skillnad på 10+0 bilden och 12+0.  

Nu ska jag göra mig iordning och gå och handla lite. Min mamma kommer hit och grillar i e.m vilket blir väldigt trevligt. Tycker det är så tråkigt att vara ensam en längre tid ^^ 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-19 19:38:15 följande:
    Vi har bara haft sex 2 ggr hehe jag är inte kåt o så men när vi väl ska så går det toppen och orgasmer kommer i rad haha
    Men känner inte sug just nu iaf.
    Samma här Blir typ inte speciellt kåt men när vi väl har sex, då jäävlar
  • Momalicious

Shit vilken söt sambo jag harr! Han är ju på festival nu och ringde förut och sa att han bara var tvuuuungeeeen att köpa lite bebiskläder. En body som (han var lite full så fattade inte riktigt) det var en ros på och stod "mother", lite ed hardy stuk och en tischa som det stod "heavy metal is my future". Haha. Det sistanämnda är väl kanske inte mitt förstaval av plagg men han får väl bestämma lite också. GIllar iaf sån musik, men en liten bebis på två månader i en sån tröja... Njaaa. Bodyn lät för söt dock.

Haft världens mysigaste kväll med min mamma. Hon kom och hälsade på eftersom jag tycker det är så tråkigt att var ensam.
    Vi grillade och till köttet hade vi färskpotatis och världens godaste sallad jag gjorde. Åt 90 procent sallad och resten kött och potatis Efter det tog vi en långpromenad runt i Ellös, gick ner till havet och satte oss. Sen gick vi hem och åt honungsmelon.
    Låter nästan som en romantisk dejt HAHA.

Nu blir det sängen för lilla mig, städat hela lägenheten så den är fin som skam nu! 

• Momalicious
    linasmama skrev 2010-06-19 22:43:06 följande:
    Jag har alltid ont i ryggen och har haft sen jag var 8-9 år. Läkarna säger att jag måste träna, att det är det enda som gäller. Min farmor, faster och pappa har lika som jag men de fick de när de var runt 30. Jag är 20 år nu. För de har inget hjälpt. Men jag brukar kunna jobba och gå men nu när jag är gravid har det blivit värre plus att jag tror jag fått falsk ischias. Smärtan är så hemsk att jag mår illa om jag gör konstiga rörelser. Ska försöka få en läkartid nästa vecka och se om de har något mer tips.

Oj vad rörigt det blev. Hoppas du förstår iaf. 
    Stackare! Har också falsk ischias fast jag funderar på om det är "riktig" ischias eftersom det strålar ner till foten. AJ AJ AJ. Känner av att jag städat halva dagen kan jag tala om. Mitt ryggslut värker helt sjukt. Ska strax gå och lägga mig, hoppas det hjälper att ligga ner lite. 
    Är helt galen med att sitta rak i ryggen nu och allmänt ha en bra hållning. Hade väl inte direkt dålig hållning men lite slapp sådär. Tänker att det kanske blir skönare för ryggen i slutet av graviditeten när man börjar bli stor och framtung att ha en bra hållning. 
    linn78 skrev 2010-06-19 22:34:46 följande:
    momalicious: åhh, vilken söt sambo!! Sånt skulle aldrig min tänka på. Eller jo förresten, när det handlar om spanska landslagets fotbollskläder så köper han lätt allt som finns=)

linasmama: Vad är det för problem du har med ryggen? Har du det alltid eller är det grav relaterat?
    Hahaha. Det är ju bättre än ingenting ;)  Då vet vi vilket tema barnrummet kommer ha ;)
    Emelle skrev 2010-06-19 22:19:23 följande:

Momalicious-

Vilken myskväll med mamsen... Och gulligt av din sambo ju! Hihi!

Åååå ni som känner era små. Fatta vad avis jag är på er. Är ju i vecka 14 nu och har inte känt något än och räknar inte med det heller inom ett par veckor. men jag LÄNGTAR det kan jag lova!

Sexlusten är inte på topp här heller, men som många av er verkar tycka så är det ju toppen bara man sätter igång! Kvällarna är jag alldeles för trött och har mått dåligt på tills nyligen och faktiskt har jag inte prioriterat sex så mycket nu senaste tiden. Det kommer säkert att bli bättre med det också nu när man börjar slippa illamåendet och tröttheten som mest..

Linn- Ja jeans ja...var flera veckor sen jag fick på mig mina vanliga...Mamabyxor is the shit!!

Och bara för att säga min mening så håller jag med en del av er härinne...
    Det behöver dock inte bli en otrevlig ton och man behöver inte stänga av någon (frysa ut) ur tråden bara för att man inte håller med. Ang. UL så har jag tänkt många tankar de sensate veckorna då en del skrivits men har hållt tyst då jag mistänkt att det bara skulle resultera i...vad det just gjorde!
    Kraaam till er girls! Nalle

Jag är med avundsjuk! Eller, jag vet ju att det kommer men jag vill NU! Och jag är bara i vecka 13 + förstföderska så jag lär väl få vänta lite extra på de där första rörelserna.
    Inbillade mig i v 11 att jag kände fostret. Uteslutit det nu. Det var helt enkelt tarmrörelser som jag kände. Helt unika tarmrörelser, men tarmrörelser. Annars borde jag väl ha känt igen tycker man. Och det är ju sjuuuuukt ovanligt att man kan känna så tidigt så.. Ja, det var lite önsketänkande från min sida tror jag ^^

Om två veckor ska jag ringa och boka tid för RUL. WAAAAH. Ska bli så sjukt kul när det äntligen är dags!

Nu SKA jag sova
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-06-19 23:49:04 följande:
    momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!
    Hahaha jag skojade faktiskt ;) Men det hade ju varit en syn annars... Ett väldigt fint barnrum måste jag säga. Lite sådär som barnrummen är i gravid/mamma-tidningar. Typ ser ut som om ett barn aldrig satt sin fot där för det är så fint ;) Är det ni som målat så fint på väggen eller är det tapet? Väldigt tjusigt i alla fall!

Läääääängtar tills vi har större boende så bebis kan få ett eget rum längre fram. Känns lite trist att lämna vår lilla lägenhet för den är så fin. Helt omtapetserad enligt våra preferenser. Men men, föredrar nog en större lägenhet mot fina tapeter haha. 
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-21 11:13:15 följande:
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:16:47 följande:
    EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??
    Ja vi bokade via nätet. 3D för 1500:-
    Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
    Vi vill också gifta oss. Dock ska vi nog vänta lite längre än ett år. Kanske två, tre år. Anledningen är att det blir lite tight att spara ihop massa pengar till ett bröllop på en lön på ett år. Vi vill ju helst ha ett riktigt fint bröllop också, eftersom vi bara planerar att ha ett i vårt liv ;) Men mig spelar det ingen roll. Inte just nu. Hellre att vi gör det när vi kan få vårt drömbröllop än att göra det nästa år bara för  att. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)