• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-01 17:55:14 följande:
    Majorima: Skönt att ni är hemma igen! :) Eran lilla Tim är så fin så! :)
    Ja helt underbart! Fattar inte hur mycket lycka man kan känna egentligen, haha! Han är så mysig, ligger på mitt bröst när jag sitter vid datorn för första gången och det känner han nog igen från magen, haha!

En sån goding lille Elliot är då! Han har nog en del från mamman sin, va? Flört
  • Emelle

Gott nytt år allihopa!

Här hade vi nyårs"fest" med våra närmsta vänner och deras och våra barn. (vi har alla varsin 2010:a bebis!!)
    Åt god mat och jag drack lite viiin Skål  (kort från kvällen finns på bloggen)
    Somnade inte förrens klockan tre så jag är rätt trött idag. Agnes skötte sig exepklariskt och somnade som vanligt vid 12 hugget!
    Idag har vi städat ur julen. SKÖNT!!

ÄlskarNova- Strunta i skydd. Det skulle jag ha gjort om vi resonerade som ni.

Här blir det INTE fler barn. Jag är såå nöjd med mina fyra och vill hinna med dom och dels hinna med mig själv och vår relation så här är det ABSOLUT stopp nu!!
    Därimot är jag osäker på vad jag vill ha för p-medel sen...Hmmm!

Moma- Han är sååå SÖT!!

Majorima- Skönt att ni hittat en lösning som ger nöjd bebis och nöjd mamma!! Hur mycket ersättning får han per tillfälle??

Haligh- Vet inte om jag missat det helt....I såfall GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

ludicrous skrev 2011-01-01 16:49:13 följande:
    Får man ha sex innan efterkomtrollen?
    Vi hade sex häromdagen...MEN inte vagnal penetration!! (fiiint, heter det så??)
    Finns ju faktiskt andra sätt att vara med varandra är just regelrätt samlag.
    Mysigt var det. SOM vi längtat!!

linn78 skrev 2011-01-01 16:36:18 följande:
    Visst är det någon här som äter enl LCHF? Jag börjar imorgon, hade varit kul att peppa varann och ge/få tips...
    Ååå spännande!! Jag är alldeles för okonsekvent för att följa en speciell diet, men jag ska from idag börja röra mig mycket mindre och äta mindre + nyttigt!!
    Jättekul (och bra) om vi peppar varandra i tråden med ju till att komma i form igen!
    Tycker redan det är så fantastiskt att vara tillbaka i sin kropp själv igen. Och härifrån blir det ju bara bättre och bättre!!!
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2011-01-01 18:38:17 följande:
    Ja helt underbart! Fattar inte hur mycket lycka man kan känna egentligen, haha! Han är så mysig, ligger på mitt bröst när jag sitter vid datorn för första gången och det känner han nog igen från magen, haha!
    Myyysigt!! Hjärta
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2011-01-01 18:41:05 följande:
    Majorima- Skönt att ni hittat en lösning som ger nöjd bebis och nöjd mamma!! Hur mycket ersättning får han per tillfälle??
    Ja det är en otrolig lättnad. Han får 30 ml ungefär varannan timma som det är nu. Känns som om vi behöver öka dosen ganska snabbt, harrejesus vad glupsk han är. Men 30 ml gör honom nöjd nu. Måhända håller han sig längre om vi ger mer, men vi experimenterar lite. Med amning blir det ju lite så också, svårt att säga vad dom får i sig annat än att dom ser nöjda ut. Antar att det inte finns någon bra "guide" för detta utan att det är väldigt individuellt. Tungan ute
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2011-01-01 18:50:06 följande:
    Ja det är en otrolig lättnad. Han får 30 ml ungefär varannan timma som det är nu. Känns som om vi behöver öka dosen ganska snabbt, harrejesus vad glupsk han är. Men 30 ml gör honom nöjd nu. Måhända håller han sig längre om vi ger mer, men vi experimenterar lite. Med amning blir det ju lite så också, svårt att säga vad dom får i sig annat än att dom ser nöjda ut. Antar att det inte finns någon bra "guide" för detta utan att det är väldigt individuellt. Tungan ute
    Förstår din lättnad!

Ja dom äter ganska snabbt mer!
    Agnes äter oftast 65 ml vid varje tillfälle (de första 3 dygnen i livet 30 ml ca var tredje timma) och det går 3-4 timmar mellan varje ggn hon äter.
    Sover hon gott och lite längre så har hon vid ett par tillfällen tagit 95 ml, men då står hon sig ju längre efteråt med.
    Men visst glupskar dom på sig!
  • ondar
    Momalicious skrev 2011-01-01 17:56:53 följande:
    Får bjuda på ett par bilder på vår älskling Elliot, 6 dagar idag! :)

6 dagar

4 dagar
    Gud så fin han är Hjärta
    ----------------------------------------------

Ser att ni skriver om sex och fler syskon. Här hade vi sex idag, två veckor efter Erik kom med kejsarsnitt och jag fick min förbenade livmoderinfektion. Jag blev egentligen tillsagd att vänta 4veckor men jag har googlat massvis och hittat att så länge man använder kondom och tar det försiktigt så ska det inte vara någon fara, så det gjorde vi för nu kunde vi inte vänta längre;).

Jag trodde inte att jag ville ha mer barn efter den här graviditeten, men nu när "förlossningen" gick så käpprätt åt fanders så känns det som om det knappast kan bli värre och vem vill inte få ännu ett sånt lyckopiller som ens barn är. Kan tänka mig MASSA små Erikar i framtidenHjärta.
    Helst då med Eriks pappa förstås. Vi får se vad tiden visar.
  • delifi2

det var en hemsk natt.... vid tolvslaget stod jag vid micron med en gallskrikande Olivia som skulle ha ersättning.
    Hon fick 90 ml sen så vid 1 så skulle hon ammas igen (hungrig flicka) sen så somande hon 1.22 och vaknade 4.30 och var vaken till 5.30 och då gick jag på toa och så hörde jag William sitta och prata i sin säng så det var bara att ta nästa barn ge honom välling och byta blöja sen så var han vaken till 7.30 då väckte jag Magnus som fick ta honom.
    DÅ gick jag å la mig och fick sova 1 timme för då vaknade Olivia, sen så somnae vi om och sov till 10 så mycket sömn blir det inte här, men jag ätnker att om 1 år ja DÅ får jag sova

1 år av ett helt liv är inte så mycket, även om det känns osm en evgihet till dess och det är det ju men jag hoppas att Oliva följer sina syskon och sover hela äntter när hon är runt 3-4 månader. Det har de andra gjord så jag håller verkligen tummarna.

• ludicrous

Asso HJÄLP!!!

Såg precis ( nu när man kan se sitt underliv igen..) att mina stygn släppt MEN det är inte läkt! Blev sydd i hö inre blygdläpp och nu har jag alltså TRE inre läppar! Jag tog en gravidförsäkring under graviditeten, kan man få ut nått tro?

Inte konstigt att jag varit så öm...

• Ida90
    ludicrous skrev 2011-01-01 21:43:37 följande:
    Har lagt upp förlossningsberättelse på bloggen :)
    ludiicrous.blogg.se/

Hur går det för Påvägmotsyskon?
    Trevlig läsning :D! Inte en sådan skräck berättelse man kan få läsa då & då .
Svar på tråden December Bebis 2010 :)