• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-01-06 14:06:37 följande:
    linasmamma: Jag har samma problem hemma med maten osv..kastar i mig lunchen då han oftast sitter/ligger och skriker bredvid. (om jag nu äter ngn lunch-oftast bara lite youghurt/macka) På kvällen kan vi äta i omgångar som tur är då sambon är hemma. Men huj vad jobbigt det är med maten..  

Willesmamma: de ska ju egentligen ha eget täcke+egen kudde då när man samsover för att de inte ska bli för varma på natten. (sa min BVC-sköterska iaf) 
    får ta in hans täcke o lägga i våran säng
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:07:23 följande:
    Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
    Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre
    aha ok nje ja skulle va så rädd att han inte kunde röra sig då som han ville!
    delifi2 skrev 2011-01-06 17:13:15 följande:
    Var på bvc och vägde och mätte
    Lilla O väger nu
    4,5 kilo
    och är 55,5 cm lång
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:12:42 följande:
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
    Nästan som min skruttis då Han vägde 4,4 kg och va 55 lång i måndags...han växer verkligen så de knakar!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Mysmamma70

2barbsmamma - jag har inte sagt att du gjort något fel, jag skriver bara om mina erfarenheter och hur vi gör läs igen så ser du att jag inte kommenterat något du gör.

Vad gäller tv-tittande så var det inte jag som kommenterade det heller, men det finns forskning som visar att det är skadligt för barn under ett år att se på TV.

• Mysmamma70

Jag tror du blandar ihop mig med Delifi

• delifi2

japp, men vi har nästan samma namn CIssi, jag heter ju CIlla

Inte meningen att kritisera dig på nåt sätt, men ang tv-tittande så är det faktiskt skdaligt för barn att kolla på tv, deras hjärna är inte utvecklat för att ta in så mycket.

Mina äldre barn William å Elliot kollar på disney och cartoon. Så det är inte så att jag är emot tv.
    Det blir så lätt fel när man skriver oxå eftersom man inte vet hur den andra menar, vi kanske menar på samma sätt men skriver olika

När du skrev att du lindade honom så trode jag att du menade verkligen att du lindande om honom, vet att i vissa länder så lindar de barn som en larv och då kan de inte röra armar eller ben fritt. SÅ det var helt enkelt ett missförstånd.

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-01-06 20:31:21 följande:
    japp, men vi har nästan samma namn CIssi, jag heter ju CIlla

Inte meningen att kritisera dig på nåt sätt, men ang tv-tittande så är det faktiskt skdaligt för barn att kolla på tv, deras hjärna är inte utvecklat för att ta in så mycket.

Mina äldre barn William å Elliot kollar på disney och cartoon. Så det är inte så att jag är emot tv.
    Det blir så lätt fel när man skriver oxå eftersom man inte vet hur den andra menar, vi kanske menar på samma sätt men skriver olika

När du skrev att du lindade honom så trode jag att du menade verkligen att du lindande om honom, vet att i vissa länder så lindar de barn som en larv och då kan de inte röra armar eller ben fritt. SÅ det var helt enkelt ett missförstånd.
    Okej näh det e lugnt ja via internet blir det fel men ni vet vad jag menade nu hoppas jag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Nu är man verkligen trött barnen har hållt på och inte fan i mig har dom öron när dom ska ha öron utan då man inte säger något till dem jo då hör dom allt.
    Lyssnar inte utan där kan man plötsligen stå och prata med väggen eller dörren tillslutSkrikandes
    Sambon vill ha sex men jag vågar inte då nu har jag kännt mig äklad av sexObestämdkänner mig voltagen ibland som igår plötsligt började  jag att gråtaGråter
    Vet inte var detta kommer ifrån känns inte kul alls.
    Blir så lugn och trygg när jag är med Elias bara och slipper tänka på cigg då jag mäst skulle just då vilja ha men röker inte alls längre.

E det någon fas man går igenom just nu eller ??

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LinnV
    Emelle skrev 2011-01-06 17:36:22 följande:
    Agnes har också en förmåga att alltid vakna när vi ska äta. Men vi byts om att hålla henne och väntar på varandra även om en bli klar mycket tidigare.
    Kan ni inte göra så...Inte schysst att alltid låta dig ta honom väl?

Vad skönt att ni kan lösa det så! Nej jag tycker inte heller det är schysst, som sagt jätte jobbigt för mig. Möjligtvis att han kan ta Sixten när han ätit men då får jag vänta länge och sen värma upp maten igen.. 

Jag har försökt att äta precis när han ätit och somnat men han vaknar alltid iaf, han sover nästan bara om han får sova i min famn.. 
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 20:45:50 följande:
    Nu är man verkligen trött barnen har hållt på och inte fan i mig har dom öron när dom ska ha öron utan då man inte säger något till dem jo då hör dom allt.
    Lyssnar inte utan där kan man plötsligen stå och prata med väggen eller dörren tillslutSkrikandes
    Sambon vill ha sex men jag vågar inte då nu har jag kännt mig äklad av sexObestämdkänner mig voltagen ibland som igår plötsligt började  jag att gråtaGråter
    Vet inte var detta kommer ifrån känns inte kul alls.
    Blir så lugn och trygg när jag är med Elias bara och slipper tänka på cigg då jag mäst skulle just då vilja ha men röker inte alls längre.

E det någon fas man går igenom just nu eller ??
    hahaha...... känner igen det där. Man kan kalla på dom hur länge som helst men vill de inte höra så gör de inte det.
    Men pratar man om dom när de inte ens är i samma rum ja då hör dom hur bra som helst.

Jag vill inte heller ha sex, min mage är fortfarande väldigt svullen och mitt blåmärke är int ehelt borta och mitt ärr gör ont.

Håll dig borta från sex ett tag till. Så ska det inte kännas när man ska ha sex när man är tsm, låt det ta sin tid. Många hormoner som fortfarande är igång
  • ludicrous

Tog min en kopp kaffe idag, vilket resulterat i en Emil som inte är så nöjd som han brukar :( lite magknip verkar det ge. Läste i nått man fick från BVC att man kan dricka kaffe som vanligt, jag som hinkat i mig annars :(

Nu hade Emil haft en lång matpaus, åt 18.55 och sen nu vid 23.30. Glupsk som han är satte han först i halsen så ögonen rann på honom, sen fortsatte han äta och vips kommer världens kräk! Jag fick byta kläder helt, tröja,linne o byxor var dyblöta! Men emil verkade nöjd och 10 min senare ville han ha påfyllning ;) nu ska vi sova båda två, mannen sitter fast framför COD black ops..

• ludicrous

Ååh. Skitdag. Sambon spelade tv-spel fram till 4 imorse. Hur f-n tänker man då? Det gör mig irriterad...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)