• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:41:51 följande:

Läser igenom tråden,de jag orkar just nu o ser ni pratar sömn. Albin sover för det mesta, antingen i vagnen,famnen eller babysittern. Vill gärna ha honom nära så jag ser honom när han sover. Han brukar sova en stund på Fm och 3-4 timmar på eftermiddagen o sen en stund på kvällen!
    Han hade en skrik/gny period i 3 dagar för inte så länge sen,men det e nu som bortblåst....Så skönt! Han e nu sitt vanliga jag, glad nöjd bebis!

Skriker till när han har bajs i blöjan eller vill äta.

På nätterna sover han alltid mellan ammningarna,sååå skönt! Han sover jämte mig då han inte vill ligga i vaggan än. Sen tycker jag det är himla skönt o bara kunna"slänga" fram tutten o liggamma o sen somna om direkt efter han ätit klart

När Albin ska sova så sover han nedanför våra kuddar, sen har han pyjamas på sig och strumopr( då han alltid e så himla kall som sina fötter) och sen har han mitt täcke. Men funderar på om han kanske skulle ha sitt egna täcke?? E rädd att han ska vara för varm, eller behöva frysa!

Haha jag lindar in Elias till en larv alltid när han ska sova
    Sen har han täcke över
    Något du borde testa ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 13:45:42 följande:
    Haha jag lindar in Elias till en larv alltid när han ska sova
    Sen har han täcke över
    Något du borde testa ..
    hur menar du som en larv
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • ÄlskarMina

linasmamma: Jag har samma problem hemma med maten osv..kastar i mig lunchen då han oftast sitter/ligger och skriker bredvid. (om jag nu äter ngn lunch-oftast bara lite youghurt/macka) På kvällen kan vi äta i omgångar som tur är då sambon är hemma. Men huj vad jobbigt det är med maten..  

Willesmamma: de ska ju egentligen ha eget täcke+egen kudde då när man samsover för att de inte ska bli för varma på natten. (sa min BVC-sköterska iaf) 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:57:45 följande:
    hur menar du som en larv
    Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
    Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre
  • 3 barns mamma84
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
  • ludicrous

Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)

Emil sover med oss , mysigast o bekvämast :)

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:
    Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)

äter oxå i massor av godis har till o med en stor skål framför mig men är så SUGEN på isschoklad som jag äter i massor
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:07:23 följande:
    Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
    Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre
    undrar vrf det är så olika rek från olika länder, det att man lindar dom kan innebära större risk för psd drf att de kan tro att de fortfarande är nne i livmodern och där inne så andas de inte ju.
    Var visserligen rätt många år sen jag hörde det.
    jag lindar Olivia löst så hon kan röra armar och ben fritt men hon känner iaf att når är runt henne.
    ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:

Jag har oxå blivit sötsugen på senaste, svårt att låta bli när det står en ask med belgisk choklad på bordet.

Var på bvc och vägde och mätte
    Lilla O väger nu
    4,5 kilo
    och är 55,5 cm lång
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:12:42 följande:
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
    Jag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.

Jag äter närOliva har ätit, småbarn ska inte sitta framför tv, låt honom vara med dig där du äter så kna du prata med honom samtidigt.
    Det är aldels för mycket intryck för ett sånt litet barn när en tv är igång, typ akvarium är tillräckligt mycket för dom att kolla på
  • Mysmamma70

Jag tar också alltid upp mina barn när de gråter, helst innan de börjar gråta. Det gör dem trygga att veta att man alltid finns till hands för att hjälpa dem.

När Charlie var liten sov han väldigt lite på dagarna så de korta stunderna han sov på förmiddagen förberedde jag lunch så det gick fort att värma och äta sen.

Cornelia sover flera timmar i sträck så det är rena lyxen jämfört med storebror

• Emelle

Hej!!

Här mår vi bättre idag. (tack för kryapå-kramarna) A nyser inte och har hittat favvoplatsen i BB selen. Vågar bara ha henne korta stunder där i ännu, men gud vad skulle jag göra utan den när man är själv och måste fixa mat osv åt de andra barnen. Man får ju händer fria en stund med den trots allt...
    Hon har sånt fruktandsvärt närhetsbehov just nu lilla fröken. Tror inte hon legat i babysittern eller på filten i 5 minuter idag. Bara famnen som duger...lilla hjärtat.

Sen har jag min väg dag idag ju! 2 veckor efter förlossning idag. -8kg på vågen, helt bra tycker jag!
    Kroppen återhämtar sig förvånansvärt bra den här ggn! Bild finns i bildtråden!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)