Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 13:00:13 följande:
    Bajsar hon massor då ?
    Elias bajsar lagom har aldrig blivit så att han bajsar utan för eller till rygg inte snopp häller så här e det lagom
    Men kissar massor OJ OJ haha
    Nej hon bajsar lagom, ganska stora lass men aldrig hänt att hon bajsar utanför blöjan nu. Det hände nån gång ibland på morgonen när blöjan var väldigt kissig när hon bara fick bröstmjölk och bajsa mer löst. Men som sagt aldrig nu när hon börjat få gröt och bajsar mer "normalt"
  • LillSnurr82
    Karttikeya skrev 2011-04-28 13:57:38 följande:
    Mitt tips är en matsked katrinplommonpuré till gröten mot hårda magar. Glad
    Tack hon får några tsk katrinplommonpuré efter sin smakportion varje dag.
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 13:47:57 följande:
    Tips !!
    Ge 2 tsk rapsolja till 200ml ersättning nu ammar du men då kan du pumpa ut och ta rapsolja det smörjer magen och blir lättare att bajsa.
    Tack, det ska jag testa..Skrattande
  • LillSnurr82

Sååå där ja. Gav Agnes 2 tsk rapsolja i smakportionen idag...och nu bajsa hon SkrattandeTack för tipset 2barnsmamma84. Märkte inte ens när hon bajsa börja bara lukta helt plötsligt..så det gick nog enkelt och smidigt fast hon kämpat med den sen i natt..

• LillSnurr82

Agnes får en portion gröt+ amning och somnar vid 20-20.30 och sover då fram till 2-3 . Då brukar hon ammas, sen sover hon till 5-6 ammas igen och sen till 9 ammas och sen brukar vi gå upp. Hon är då vaken 1-2 timmar sen sover hon igen i ca 1 timme, när hon vaknar brukar jag ge henne gröt igen.

På dagarna kanske hon bara ammas 1-2 ggr, så tänkte nog snart försöka vänja av henne vid nattamningen.

Någon som har några bra tips på hur man ska lösa det på smidigast/minst plågsamma sätt??

• LillSnurr82

I morgon är det 5 månaders vaccination för lilla A Rynkar på näsan Måste gå dit ensam då sambon jobbar.. hoppas hon inte blir allt för ledsen. Nån som tagit denna spruta än? Hur reagera era barn på den? Agnes reagera typ inget på 3 månaders vaccinet, men det kanske inte har nån betydelse?

• LillSnurr82

Nu är Agnes ny vaccinerad, gick bra. Grät så klart vid sticket och tyckte bvc sköterskan var JÄTTE elak efteråt, men sluta gråta lika snabbt igen :) 7,5kg och 66 cm kort :) Har inte gått upp så mycket, nästan bytt kurva så skulle hålla koll på henne så hon inte smalna av..Beror ju på att hon inte vill ammas så ofta längre och endast i liggande position + att hon är så himla aktiv hela tiden.. tom när hon sover så rullar hon och far runt HELA tiden..så skulle försöka öka grötportionerna och även smakportionerna.. hhmm? Hon äter ju redan 1 portion (1 dl vatten) gröt morgon och kväll och en halvburk(dom små) mat med extra olja i på lunchen, så vet inte hur jag ska göra.. tips?? Tänkte testa ge en till (smak)portion mat/dag.. Gröten blir svår att öka då hon lätt blir rastlös av att sitta för länge i barnstolen och ökar jag gröten så kommer hon ändå inte ha ro att sitta längre och äta den..

• LillSnurr82

Fast det är väl inte tillräkligt med gluten i barngröten för att man ska märka av det då eftersom det bara är havre i och många gluten intoleranta tål havre.. ? i alla fall vad jag hört.. därför det ska vara bra att ge smörgåsrån också..

• LillSnurr82
    Karttikeya skrev 2011-05-02 16:45:37 följande:
    Havret i barngröten är inte glutenfritt.. Är glutenallergiker själv och det är enbart ren havre som rensats och förberetts i speciell fabrik som inte innehåller gluten.. Oftast innehåller dessa havregrötar även vetestärkelse och lite annat smått och gott, så nog får dom gluten i sig alltid. Är man så liten så reagerar man ofta rätt häftigt om man är allergisk, på mig märktes det när jag började dricka havrevälling vid sex månader.. Gick ner 2 kg (!!) på två veckor (diarré), innan jag till slut fick åka akut till sjukhuset.. På bvc hade dom sagt att mamma skulle avvakta, det var ju bara magsjuka..
    Okej. Har en kompis som är glutenallergiker som tål havre därför jag trodde det. Men hon kanske har en mild glutenallergi.
  • LillSnurr82

Kollade gröten jag ger nu, är risgröt med äpple och mango från 5 månader, den är helt glutenfri.(står på paketet) Men har även mildhalvre gröt, den är då inte gluten..banangröten gav jag ett tag den vet jag inte om den är med gluten eller utan (?)

• LillSnurr82

menar ju att den milda havre gröten INTE är glutenfri så klart Skrattande 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)