Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-08-19 14:38:06 följande:
    Hurra! Skrattande Underbart!!

Är på lite bättre humör nu, men känner mig fortfarande riktigt dålig.. Obestämd Sen har jag inga kläder.. Tur jag ska till Ullared snart så jag kan köpa mig två till tunikor eller så, det kan man ju ha i vinter också Skrattande
    Ååhhh ullared, jag vill också dit.. Håller på att övertala sambon att åka dit i september nån gång Skrattande Handla lite billiga kläder till mig och bäbiskläder och prylar och inredningssaker till nya lyan..
  • LillSnurr82
    ondar skrev 2010-08-23 15:05:08 följande:
    Fick mitt sånt där "foglossningsbälte" på posten idag men jag tycker det e svinsvårt att veta hur det sitter för att sitta rätt?
    Det e ju bilder o sånt med på beskrivningen men tycker ändå det e svårt. Barnmorskan visade mig i torsdags men det minns ju inte jag idagSkäms.
    Så- det ska sitta under magen, på höftbenen men var på höftbenen? Högt upp, långt ner, mitten? Någon som vill dela med sig av en bild på sig själv med ett på kanske;)?

Har haft besök av två vänner idag en snabbis, den ena tjejen i förhållandet är jag närmast med o hon har köpt massa fina saker till min bebisHjärta plus att hon även köpte med sig en gracovagn som funkar till mitt babyskydd åt mig på blocket som såldes i deras kommun (vi bor långt ifrån varann) hon vägrade låta mig betala den så fick den med. Så fick alltså vagnen Akta Graco Mirage Plus, ett jättefint babygym med ljus o musik inbyggt, en body med giraffer på, en vit body+hängslebyxor och en pyjamas, en barbapappafilt-jättemjuk, en barbapappa snuttefilt, två barbapappa tvättlappar, en mirandanalle med texten "with love" och en bamseCD med Bamses dunderhits som bebisen ska få poppa till när den e större:). E hon inte bara världens sötaste vän Hjärta, behöver kanske inte säga att hon längtar efter att bebis ska anlända:).
    Låter verkligen som världens underbaraste vän... En sån vill nog alla ha.. Men du har henne antagligen för du är en lika underbar vän för henne som hon är för dig..
  • LillSnurr82
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 18:54:08 följande:
    Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 
    Kan det inte vara så att din moderkaka ligger i vägen för att du ska känna?

Har också haft stunder då jag vart riktigt deppig och undrat varför jag inte kan vara lycklig när jag bär på ett nytt liv osv.. Men det går över, tror det är väldigt vanligt att man blir deppig när man hamnar i situationer som man inte riktigt har kontroll över och det är ju ett stort kliv att få barn..

Hoppas att du snart mår bättre och du ska se att det nog inte är nåt fel på ditt lilla knyte i magen.. Men om du blir allt för orolig så ring och prata med din BM.

Många kramar till dig!!
  • LillSnurr82
    Jessika82 skrev 2010-08-23 19:05:22 följande:
    Hej på er. var tvungen att sjukskriva mig från jobbet idag.... fick samandragnigar... har haft svårt för att sova, så fort jag ska vända på mig så vaknar jag.
    usch, jobbigt..

Hoppas du kan sova bättre i natt!
  • LillSnurr82
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 19:40:38 följande:
    Nej moderkakan ska inte ligga i vägen... inte enligt RUL... men den kanske kan flytta sig?

Ja jag har läst någonstans att det är vanligt att gravida blir deprimerade! :( Förstår inte varför man ska bli det! Man vill ju bara vara lycklig över det lilla livet man bär på!

Tack för din omtanke!
    Ska till BM på torsdag så ja kan ju prata med henne då!
    Ska eventuellt göra köns UL också snart o då får ja ju se att lilla pyret mår bra då!
    Hoppas ja blir gladare då också!

Kram 
    Ingen anning om moderkakan kan flytta på sig Obestämd

Du kanske kan fråga om du får lyssna på bäbisen då när du kommer till BM så kanske du blir lugnare av att höra att allt står rätt till..?
  • LillSnurr82
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Mega stort grattis Hjärta önskar dig/er all lycka till med det nya livet i magen!!
  • LillSnurr82
    Mrs TH skrev 2010-08-26 08:51:04 följande:
    Sitter i kön i försäkringskassan.... har köplats 367 hahahaha fast det går ganska fort ändå.

Blev beviljad havandeskapspenning 75% är så himla glad över det! Men jag har lite frågor om inkomst, etc så därför måste jag ringa. Är glad över att jag fick så pass mkt, klart en heltid hade varit trevligt men jag har sparad semester så ja gkan ta ut 2 dagar i veckan och slippa jobba from 23oktober .-D
    Grattis!

Sitter själv och väntar på besked om HP har sökt 100% och hoppas att jag får det också.
    Vad jobbade du med??

Åååhh hata telefon köer..

Hoppas att handledaren ringer upp snart då o lycka till!
  • LillSnurr82
    Jessika82 skrev 2010-08-29 19:50:05 följande:
    Hej på er. är det någon som har senadrag i vaderna?
    Ja jag vaknar varje natt av det.. såååå obehagligt ..!
  • LillSnurr82

Någon mer som börjat läcka mjölk?? Sitter här o kollar på Bridget Jones när jag känner att halva tröjan o höger bröst helt plötsligt e helt blöt.. hhmm.. inte trevligt..

• LillSnurr82
    SaraKlippan skrev 2010-08-29 22:48:08 följande:
    Japp... här är en mjölk kossa till! Puhh
    De senaste nätterna har ja sovit med ett vitt linne... upptäckte imorse vilka vackra fläckar ja har på linnet vid båda brösten... har även känt det någon gång innan hur det plötsligt blir blött!

hehe.. Har inget märkt på natten , men sover utan kläder då så kanske läcker då också.. Men nu var första gången jag verkligen la märke till det. Har kliat en del i brösten/bröstvårtorna de senaste dagarna också..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)