Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 19:51:50 följande:
    Jag måste bara ha rent det är något som säger till mig att ha rent något jag måste göra fast jag inte vill orkar.
    Det första jag fick höra idag var " du skulle ju ha maten klar vid fem". då var klockan tio i fem o jag kom precis in med hunden.. känner igen dig. sen är ju karln hur gullig o underbar som helst ibland, men vissa dagar orkar man inte.

Fick en gång höra att typ ju stökigare man har det i huvudet ju mer städat vill man ha det utanför. Jag får också sånna perioder då jag är totalt pedantisk. Står blomman liiiite för mkt åt höger på bordet rasar världen typ..

Försök att ta det lugnt istället =)
  • ludicrous

Läser inte igenom alla sidor som skrivits idag, men jag har förstått att ondar fyller år! Grattis =)

Jag gick ju hem från sista passet i morse, och det verkar som att kroppen tillåter sig att vara gravid nu eller nått.. har massa sammandragningar och förvärkar så jag kan inte andas ibland :( Bebis får allt hålla sig kvar där inne ett bra tag til!

Tillhör också soveliten. Kan lätt sova 12 timmar eller mer / dygn.. Ska bli mer ordentlig med mina järntabletter tror jag..

Svullar lite ikväll, ska försöka sluta med sånt igen, har haft typ två veckor nu när jag gärna ätit godsaker men jag mår ju sååå dåligt efter, så jag ska försöka hålla tillbaka på det. bäst för alla ;D

Denna helg är det fullt hus, sambons två pojkar kommer ju varannan helg. Dom har haft jättekul alla barnen ikväll, vi har ätit tacos o glass med chokladsås. Mumma =)

• ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 14:23:01 följande:
    Agn perfymfria tvättmedel hur många använder det ?
    Jag står för att jag inte gör det jag var vanligt tvättmedel och sköljmedel
    Vi kör på parfymfritt nu när det tvättas bebiskläder.

Jag tyckerom att fixa och dona här hemma och får dåligt samvete om sambon drar fram dammsugarn :/ När jag sa till honom att jag fått havandeskapspenning var det första han sa " va fint vi kommer ha hemma.." så nu tycker han att jag får betalt för att gå hemma, och än så länge gör det mig inget alls faktiskt, som sagt, trivs med att hemmafrua ;)
  • ludicrous
    AnnaCL skrev 2010-11-07 16:58:13 följande:

Hej alla decembermammor.
    Det börjar vara tufft nu. Att jobba heltid men denna mage som växer är inte helt lätt. Har främst svårt att sitta och det är ju ett problem när man ska ta emot patienter. Det är så konstigt om jag står upp under hela samtalet:) Dessutom försöker jag utöver heltid även läsa en kurs som är bra att ha till senare. Den innebär att jag måste resa bort fem dagar nästa vecka, till skåne, och då är det ju bara att hoppas att barnet håller sig kvar där inne. Mycket praktiska moment under kursen så det är bara att knipa ihop.
    Nu har jag ju sagt på jobbet att jag ska försöka jobba tiden ut, även om man kan ångra detta lite emellanåt, speciellt när man läser om er som redan fått HP eller börjat ta ut FP. Det låter så underbart härligt!

Hej =) När är du beräknad och vad jobbar du med?

Jag är dundertrött nu!! Igår somnade jag runt kl 20, det är förjävligt :( Så social är jag lixom..
    Idag är jag i v 32+0 och känner mig helt efter er som faktiskt är typ snart fullgångna :( I veckan är det dags dels för första föräldragruppen och dels för ett MVC besök, men inte förrän på fredag.

Jag är ute och rör på mig så mycket jag bara kan nu, och det verkar hjälpa lite iaf =) har inte gått upp mkt alls, kanske ett halvkilo på två veckor :) Ska blir intressant o se vad magen mäter nu, jag är livrädd för att bebis är jättestor och risken finns att jag är en grymt jobbig mvcbesökare som kommer kräääva ett till ultraljud!
    Har fått ondare sammandragningar också när dom nu kommer, vilket inte är alltid direkt, men ibland så kommer det några onda. Har börjat få ondare i höfterna också när jag somnar på soffan.. Vilket jag gör i stort sett varje kväll och tar mig inte upp till sängen förrän mellan 01 o 03 på nätterna ;D

Bebis har hållt sig lugnare de två senaste dagarna o kroppen är något förändrad, det kanske kommer hända nptt snart, vet inte vad, men ja.. Magen har växt massor senaste veckan tycker jag.. ska ta en bild typ imorrn eller nått =)
  • ludicrous
    AnnaCL skrev 2010-11-07 17:24:59 följande:
    Jag är beräknad till 20 december, idag v 33+6 tror jag. Jag jobbar som läkare.
    Jag känner verkligen igen tröttheten. Jag är nästan tröttare nu än första veckorna. Somnar vid halv tio  och är död när jag ska upp vid sju för att jobba. Har svårt att hålla mig vaken på helgerna också. Gick och la mig tolv igår och sov då till elva i morse. Kul för maken. Tvingade honom att gå på fest igår för att hitta på nåt annat än att vara hemma med mig som ändå bara vill sova. Hoppas att det kan vända lite med tröttheten snart! Tänkte också försöka hålla i och promenera till och från jobbet varje dag. Har cirka 30 minuters promenad enkel väg. Tycker att det kanske hjälper lite att röra på sig ändå. Men det är svårt när man väl hamnar i soffan!
    Har du tänkt jobba hela tiden? stolle :P hehe
    Jag gick på HP i fredags, jobbar som uska inom äldreomsorgen, det blir ju en hel del lyft och sånt :(
    Har hund så jag är gärna ute o går mkt med den om dagarna =)
  • ludicrous

Ikväll vet jag inte vaaaad bebis sysslar med!! Knör verkligen runt, lååångsamma rörelser och bara spjärnar ut åt sidorna och det känns som hela magen ska spricka! Det gör ont..

Upptäckte också att lakrits ger halsbränna. tack o bock för det :(

• ludicrous

Jag älskar julmust. älskar älskar älskar. Men shit vad uppsvälld jag blir av det!!! haha men det får omgivningen stå ut med ;D

Just det, hade världens sjukaste dröm inatt!!
    Drömde att vi hade fått vår bebis, men massa förtidigt då ju. Jag jobbade fortfarande o hade ju inget klart, så jag hade inte tid att ta hem bebisen. Det var nån som kom upp till jobbet med den, en flicka , så fick jag hålla henne och hon hade massa hår, verkligen sjukt mkt! Som hon tappade hela tiden.. :/
    Så sa jag att dom kunde ju lämna henne på bvc, som i drömmen låg intill jobbet, så skulle jag hämta henne sen. Sen åkte jag hem och väl hemma, på kvällen, kom jag på att vi hade ju glömt hämta henne! Sen skulle vi försöka hitta nån som kunde låna ut ett babyskydd, för vi hade inte fått hem vårat än, utan att berätta varför vi måste ha det , för det var så pinsamt att säga att vi glömt vår dotter. Min sambo tyckte jag var knäpp som glömt henne, för han visste inte ens om nått.. Men så kom vi aldrig iväg..

Det roliga är att jag hade liknande drömmar när jag väntade Nova, då drömde jag mycket att vi kom hem från förlossningen, att vi hade fått en flicka, men att vi sen glömde att vara på BB. Vi skulle åka tillbaka till BB, men kom aldrig iväg..

Jobbiga drömmar ;D Ännu jobbigare e att jag har varit så inställd på att det blir en pojk, men senaste veckorna har jag börjat känna att det kan vara en flicka, o så drömmer jag att det är en tjej, vilket jag gjorde med dottern också.. o det stämde ju..

• ludicrous
    ondar skrev 2010-11-07 20:53:30 följande:
    Haha så sjukt:)!
     Jag drömde liknande inatt faktiskt! Att min mamma födde en flicka med MASSVIS av hår, fast det egentligen var min bebis som hon födde. Har drömt flera gånger att det är en tjej, ska bli så spännande å se om det stämmer eller inte:).

"önskar" ni er något särskilt? Förstår ju att det kvittar vilket kön som kommer men jag tror du förstår vad jag menar:)
    Vet att jag drömde samma dröm typ 3 gånger på en vecka när jag väntade Nova..

Önskar o önskar. Jag har ju en flicka sen innan och har svårt att se mig själv som pojkmamma. Har ju två bonuspojkar som kommer varannan helg, och det är ju lugnt så :P Tyckte oss se en snopp på ultraljudet så jag har ställt in mig helt på en pojk o då har jag fått "ställa om mig" lite. Sen har jag pratat med folk o flera har sagt att deras döttrar också hade snopp på ultraljudet, så jaa.. jag vet inte vad jag ska tro längre :P
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-07 23:03:44 följande:
    Ni som har syskon......hur ska ni göra med barnvakt när det är dax?? Sambon fråga hur vi skulle göra idag och jag har faktiskt knappt tänkt på de!
    Hahha--kanske e dax o planera de nue

Har ni lämnat dem hos barnvakten o sen åkte till förlossningen, El de har kommit hem till er?? Tänk om man inte hinner,så syskonet får följa med till förlossningen??
    Hur gör man...??? och hur har ni andra gjort/ska göra???
    Min mamma är barnvaktsberedd :) Hon har Nova hur som helst på nyår tror jag, men det är ju inte säkert att det sätter igång då. Min förra förlossning var så utdragen, så jag är beredd på att det kommer ta tid, eller ja, jag har inte ens tänkt på att det kan gå för fort här inte.. :P
    Är det dags på en helg är det ju inte alls svårt att lämna Nova hos mamma, är det på en vardag ringer jag bara dagis och säger att mamma hämtar, så får Nova vara där eller om mamma och hon är här. Är dom hemma hos mamma får mamma snällt ta o knalla hit ( tar 10 min) med henne tills vi kommer hem, är dom här så är det ju redan lugnt.
    Har väl tänkt att sambon ska få hämta sina pojkar som bor i gamleby, (2.5 mil bort för er som inte e västervikare ;D ) så alla barnen får vara med på första mötet :)

Är det dags mitt i natten kommer mamma upp till oss, tänker inte slita upp Nova direkt. Så får mamma sköta samtal till dagis o lämna Nova där o så :)
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 08:53:21 följande:
    Vad ska ni köpa för bindor efter förlossningen?? Typ de tjockaste nattblöjorna som finns el?? Minns inte vad jag hade förra gången
    Vet att vi fick en bunt bindor på förlossningen sist, gigantiska tjocka grejer, som fanns på apoteket också, köper väl sånna, vet ju aldrig hur mkt man blöder.. :/

Börjar tänka mer o mer på hur man ska få ihop allt runt förlossningen nu. Sambon jobbar ju på posten och kör mkt ute på vägarna, därför kan det ta minst en timme från samtal tills han är hemma när det är dags, samtidigt vill jag ju inte ringa hem honom för tidigt direkt! Så drar det igång ska jag försöka hålla ut så länge som möjligt utan att ringa honom, sen får jag försöka se typ två timmar framåt :P som sagt, jag räknar med att det tar tid. Från det att jag ringt hem honom tills att han kommer har ju jag tid att plocka iordning de sista sakerna iaf :) Han lär ju vara helstirrig när han kommer så det är nog nästan säkrast att inte ha honom virrandes här hemma ;D
  • ludicrous

Dessa underbara hormoner. dom gör att jag hatar mitt jävla hus o vill flytta härifrån.

Har ett väldigt vinkligt hus och en luftvärmepump i trappen. Men den där jävla värmen kommer bara upp till övervåningen. Jävla idiotsäljare som ljuger som en häst travar. Hatar människan. Hatar huset. Nerevåningen e så syndigt kall att man knappt kan va här. Bakade ju förra veckan o det är så kallt att degen inte ens jäser.
    Vi har kamin här nere men jag har fan i mig inte tid att sitta o försöka få igång en brasa varje morgon, särksilt inte när det fanskapet inte ens funkar. jag blir så jävla förbannad att jag bara gråter. Kan likagärna bo på gatan, ungefär samma temperatur.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)