• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2

2barnsmamma---> det var tur i oturen att han ramlade med ansiktet neråt ist för bakhuvud eftersom det är känsligare.

Blev väckt i morse av William, tänkte bara "Å nej inte nu" när han kom in men då var kl 6.15 och det var precis lagom eftersom vi ska upp 6.30. Sen skulle han naturlitgvis väcka Olivia oxå.

Börar få lite panik över att sluta med ammning faktiskt, jag har ju aldrig gillat eller njutit av att amma så jag har bara tänkt att det ska bli så skönt när hon är runt 4 månader att sluta, nu idag när jag ätnkte å det så kom jag underfund med att det faktiskt är snart och jag känner mig inte alls redo för att sluta, tiden har bara flygit iväg hon är ju snart 3 månader!!! Hemska tanke säger jag bara, tiden går sjukt fort.

Men det är så härligt att se henne utvecklas, hon är verkligen en egen person nu, en egen individ som jollrar dagarna i ända och bara gråter när hon ska sova

• Anairda

2barnsmamma usch vad hemskt! Tur att allt gick bra iaf och att Elias inte skadade sig!!

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-02-16 21:36:44 följande:
    Elliot har varit helt underbar idag! Han vaknade tio och ville ha mat, sen gick jag upp och klädde på mig och åt frukost och sådär medans han sov lite till. Sen vaknade han och fick ny blöja och kläder på sig och sen har han varit en liten ängel som bara gnällt när han velat ha mat (och en gång när han ville ha ny blöja). Jag har kunnat lägga honom ifrån mig utan några protester och han har varit glad och lett hela dagen, förutom när han ätit eller sovit. WOW! Såna här dagar är underbara, önskar att varje dag var sånhär!
    Lika härlig dag idag eller har det vänt igen?
    Måste fråga var du köpt den där leoparddräkten, den verkar så himla mysig:)?
    Anton 101201
  • Momalicious
    Mama Jessie skrev 2011-02-17 13:18:17 följande:
    Lika härlig dag idag eller har det vänt igen?
    Måste fråga var du köpt den där leoparddräkten, den verkar så himla mysig:)?
    Ja, lika härlig dag idag! Förutom att jag är snorförkyld, men Elliot är snäll som aldrig förr. Ligger just nu bredvid mig i soffan och sover

Leoparddräkten köpte jag på tradera. Dom såldes på H&M förr men försvann så enda sättet att få tag på en är att köpa begagnad. Men ja, den är jättemysig! Kolla tradera är mitt tips. Annars vet jag att Lindex har en pyjamas i leopardmönster (nej, jag gillar inte aaaalla leopard)

Igår fick jag mens! Kände verkligen av ägglossningen innan så det kom inte direkt som en chock. Men nåt som är lite sjukt att tänka på är att om jag blivit gravid då hade vi fått barn i oktober. DET är en konstig tanke! Har dock ingen mensvärk alls i princip. Jag har alltid haft väldigt lite mensvärk men jag hade bara liiiite lite molvärk i morse. Inget att klaga på alltså! (Förutom att vi hade tänkt sexa till det i helgen men nu har jag ingen större lust...)

Nu sitter jag och väntar på min sambo som kommer hem snart. Vi ska få besök från TryggHansa. Känner mig inte superpeppad om jag ska vara ärlig men bra att vi får tummen ur och skaffar en försäkring på Elliot. Kommer inte ihåg när det var gravidförsäkringen slutade gälla men inte fel att få en barnförsäkring innan dess.
    Kram på er!
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Karttikeya

Den 1 mars ska jag sätta in en hormonspiral Glad Här ska inga barn bli gjorda än på några år!

Tim är olika från dag till dag. Idag verkar han ha en bra dag. Låg och "skrattade och pratade" för sig själv i vagnen förut, haha. Myskillen Glad 

Men kvällarna är jobbiga, och vissa dagar.. Igår gick jag runt och vggade Tim i famnen nästan hela dagen.. Kan inte klaga på nätterna dock.. Sover i sin vagga 23-4 sen hos mig till 7 eller 8. Idag sov vi vidare i soffan till 10.30.. Förvånad

Koliken kommer i intervaller. Först vid 13-15, sen 18-20 ungefär. Vissa dagar ingenting, andra mer. "Lustigt" det där..

• Momalicious

Ja, jag klagar då inte och jag kan inte låta bli att hoppas att det håller i sig! Den 1 mars ska jag göra datortomografi.

Hoppas Tim blir bättre också! Hur "äter" han nu? Det som verkar funka bäst för Elliot är iaf NAN H.A + minifom + semperdroppar. Ska dock testa lemolac efter de paketen H.A vi har hemma är slut. Det är ju mycket billigare så är det ingen skillnad är det ju onödigt att köpa den dyrare :)

Nu är Elliot så försäkrad som han kan bli, det ska jag fira med en tupplur!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-02-17 16:44:04 följande:
    Ja, jag klagar då inte och jag kan inte låta bli att hoppas att det håller i sig! Den 1 mars ska jag göra datortomografi.

Hoppas Tim blir bättre också! Hur "äter" han nu? Det som verkar funka bäst för Elliot är iaf NAN H.A + minifom + semperdroppar. Ska dock testa lemolac efter de paketen H.A vi har hemma är slut. Det är ju mycket billigare så är det ingen skillnad är det ju onödigt att köpa den dyrare :)

Nu är Elliot så försäkrad som han kan bli, det ska jag fira med en tupplur!
    Samma som Elliot Tungan ute Nan HA +semperdroppar+minifom. Vad är lemolac?

Härligt, vi valde Skandia till vår lille guldklimp Flört
  • Mama Jessie

Moma: Jag kollar tradera varje dag, har blivit lite beroende:). Får se om det dyker upp nån leoparddräkt.
    Hoppas Elliots välmående håller i sig Glad

Anton 101201
  • Trollungarnasmamma

Härligt med välmående & glada barn!

Här hemma har jag en väldigt förkyld liten dam, fortf rätt tjurig på kvällarna dessutom så tråkigt, men men, går väl över nån gång Skulle så gärna vilja få in kvällsrutiner på henne men går inte nu...

Ikväll hade vi kalas för mej & Nemi var helt övertrött & kom inte till ro alls, skrek & skrek & skrek, hennes farmor försökte & försökte & försökte...när farmor gått & jag fick ta över somnade hon på 5 min ...sover nu lite oroligt...säkert förkylningen stackarn...

Farmor ska ha henne lite under helgen medans vi är iväg en stund...undrar hur det går...blir lite osäker nu...värsta fall får hon väl ut & gå, funkar juh alltid...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)