• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-18 11:02:22 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b126089.html

Uppdaterat bloggen!

Har med haft en skön natt

Hon vaknade vid ett tiden, fick ny blöja & mat, sov sen till halv åtta

Sover nu igen gott i vår säng!
    Vilken lyx-natt!

Jag är glad för att Cornelia har börjat sova fem-sex timmar i sträck på natten, det är riktigt lyxigt!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen

Hej alla, loooong time no seen...
    Men här har hänt en massa tråkigheter med de stora killarna...för er som orkar läsa så finns denna tråden:

http://www.familjeliv.se/Forum-19-290/m57119126.html

Har ni erfarenheter så skriv gärna, för jag står lite handfallen...

I övrigt så går livet vidare, Ellie har blivit dålig, men är nu på bättringsvägen, både sover äter å kissar som hon ska=)
    Var på 2 månaders kollen i måndags, hon väger nu 5410, och är 61 cm lång=)

Sedan har jag själv legat sjuk i nästan en vecka, med 40graders feber i 3 av dagarna, nu är det bara en envis hemsk hosta som lever kvar, låter som en lungsjuk 90 åring*ler* 

Till helgen ska vi kolla på bil, Saaben börjar få fler å fler el-fel, så ska nu investera i en nyare combi, någon som har ett förslag på bil kanske?

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2011-02-18 15:20:39 följande:
    Hej alla, loooong time no seen...
    Men här har hänt en massa tråkigheter med de stora killarna...för er som orkar läsa så finns denna tråden:

http://www.familjeliv.se/Forum-19-290/m57119126.html

Har ni erfarenheter så skriv gärna, för jag står lite handfallen...

I övrigt så går livet vidare, Ellie har blivit dålig, men är nu på bättringsvägen, både sover äter å kissar som hon ska=)
    Var på 2 månaders kollen i måndags, hon väger nu 5410, och är 61 cm lång=)

Sedan har jag själv legat sjuk i nästan en vecka, med 40graders feber i 3 av dagarna, nu är det bara en envis hemsk hosta som lever kvar, låter som en lungsjuk 90 åring*ler* 

Till helgen ska vi kolla på bil, Saaben börjar få fler å fler el-fel, så ska nu investera i en nyare combi, någon som har ett förslag på bil kanske?

Läste din tråd. Jag har varit med om något liknande, då min son kom hem från en helg hos pappa och sa att han fått en smäll. Jag ringde upp exet som sa att sonen ljög, men accepterade att sonen inte ville komma till honom. Det tog många månader, kanske ett halvår, innan han åkte dit igen. Han var nog runt 8-9 år då. Jag anmälde aldrig till soc.

Exet skrämde sedan upp sonen för något år sedan genom att komma hem full från en fest och skrika och härja så barnen blev jätterädda och låste in sig. Jag fick åka och hämta hem dem tidigt på morgonen, de var då 12 och 13 år. Sedan dess är de nästan aldrig hos sin pappa mer... hans förlust!
  • delifi2

Jobbigt mamma smurfen.
    Har ingen erfarhet av det, men jag skulle nog ringt till FR och frågat vad du kan göra så att det inte står dig i fatet.

Här är en riktig slödag, har ingen lust att gå ut, svinkallt ute och klä på de små och på med ytterkldäer och ner i källaren och sen iväg bara för att frysa det tilltalar mig inte spec mycket.

Imorgon blir det Burlöv center och Ikea, ska köpa ett täcke till Olivia, ett sånt från 1 år egentligen men det är svinkallt inne i sovrummet och hon är kall för det mesta när hon vaknar

• mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2011-02-18 15:32:06 följande:
    Läste din tråd. Jag har varit med om något liknande, då min son kom hem från en helg hos pappa och sa att han fått en smäll. Jag ringde upp exet som sa att sonen ljög, men accepterade att sonen inte ville komma till honom. Det tog många månader, kanske ett halvår, innan han åkte dit igen. Han var nog runt 8-9 år då. Jag anmälde aldrig till soc.

Exet skrämde sedan upp sonen för något år sedan genom att komma hem full från en fest och skrika och härja så barnen blev jätterädda och låste in sig. Jag fick åka och hämta hem dem tidigt på morgonen, de var då 12 och 13 år. Sedan dess är de nästan aldrig hos sin pappa mer... hans förlust!
    Ja visst e de xcets förlust,
    mest e jag bara ARG över att han kan göra något sådant, skit samma att de inte var hårt, de som gör mig arg e ju att killen blivit RÄDD för sin egen pappa!
    Jag kan bli rosenrasande många ggr, men inte till den graden att jag någonsin skulle, rent fysiskt, ge mig på ett barn, mitt eller någon annans, det finns lixom inte på kartan!
    Det som ändå är skönt är att grabben sa ifrån, dels till personalen på skolan, å dels snackar med mig, att han förstår att HAN innte gjort fel, känns tryggt inför framtiden att vi har den kontakten. 

Sedan hur de blir med anmälan vet jag inte, har fortfarande inte hört något,
    men det kommer väl snart antar jag,
    de värsta var att lillkillen kommer hem å säger att Storebror inte får följamed på en resa som farfar ska stå för, för storebror har gjort så att pappa kan hamna i fängelse!!! GRRRRR...INTE storebrors fel, utan pappans EGET fel isf...
    Har snackat mycke med lillakillen efter detta, för att han ska förstå vad som hänt, och VEM som felat...... 
    men som sagt e mest ARG å rådvill... 
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2011-02-18 15:43:50 följande:

Jobbigt mamma smurfen.
    Har ingen erfarhet av det, men jag skulle nog ringt till FR och frågat vad du kan göra så att det inte står dig i fatet.

Här är en riktig slödag, har ingen lust att gå ut, svinkallt ute och klä på de små och på med ytterkldäer och ner i källaren och sen iväg bara för att frysa det tilltalar mig inte spec mycket.

Imorgon blir det Burlöv center och Ikea, ska köpa ett täcke till Olivia, ett sånt från 1 år egentligen men det är svinkallt inne i sovrummet och hon är kall för det mesta när hon vaknar

Jag snackade med soc om VAD jag ev ska å inte ska göra....
    Det jag kommit fram till är att JAG inte KAN tvinga iväg stora killen till pappa,
    för umgänget är för att BARNEN har RÄTT till sina föräldrar, medans föräldrar inte kan KRÄVA att träffa ett barn som inte VILL,
    å anledningen e ju att xcet har gjort han illa, så där kan jag inte göra annat än finnas till hands för honom.

Ang lilla killen så kan jag inte hålla honom hemma, eftersom han VILL till pappa, å inte känner sig hotad av honom, även om JAG inte vill att han ska vara där efter de som hänt. 
  • Mysmamma70
    Vill bara säga att jag vet hur tufft det är som mamma att vara i den här situationen....

kram
  • LokesMammi

Hade lite fredagsmys med sambon idag. Detta fixade han iordning medan jag låg inne i sovrummet med en plutt som inte kom till ro. Ont i magen. Han somnade korta stunder o vaknade igen o skrek. Flera gånger. Nappen hjälpte lite. Slutade med att jag ammade honom o nu sover han. Lilla plutt. Han kämpar så för o göra i blöjan. Och jag klappar magen. Han sov inte mycket inatt!

Smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng. Till förätt blev det croustades och bagett med olika röror. Ikväll blir det chips o ostbågar!
    Loke 11/1-2011
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2011-02-18 16:29:43 följande:
    Vill bara säga att jag vet hur tufft det är som mamma att vara i den här situationen....

kram
    TACK Cissi...det värmer=)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)