• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Ludi - exakt samma vikt och längd som Cornelia storebror vägde 5,2 när han var tre veckor :p

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-03-23 14:10:46 följande:
    Stackars liten, det är väl rätt stor risk för att det är RS hos honom med... Du som har dagisbarn också, då är det ännu svårare att hålla sig undan.

På sjukhuset lade de en stor kudde (typ dunkudde för vuxna) bakom ryggen och så en sandrulle (typ vetekudde) bakom rumpan så hon inte skulle glida ner, så att lillan kunde sova nästan sittande, blev mkt bättre med andningen då!
    Fy herrehud jag blir så lessen hur har ni det nu ?
    Kramar

Du kan läsa min blogg
    http://mamma84.bloggagratis.se/

VADÅ luginflamation !!!
    Elias hade feber 38,8 han hostar är förskyld otröslig jag vill ha hjälp läkaren är en cp människa förslåt han tog inte mig eller elias på allvar !
    Om febern stiger ikväll/natt säger ALLA här i byn sjukhuset med oss.

NI ALLA KAN LÄSA BLOGGEN DÄR STÅR ALLT
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Juste jag vägde Elias och han väger 6640g 4 mån den 8:e

• Haligh

2barnsmamma: har ni ingen barnakut ni kan gå till istället? Förstår att du blir upprörd när man inte tas på allvar när man kommer med sin lilla bebis. Jättekonstigt att de inte testar för RS nu när det härjar så! Min tös är piggare idag, hostar fortfarande men inte lika slemmigt, det lät alldeles förfärligt förut. Idag har hon som högst haft 37,5 så det är definitivt på bättringsvägen!

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-03-23 21:28:39 följande:
    2barnsmamma: har ni ingen barnakut ni kan gå till istället? Förstår att du blir upprörd när man inte tas på allvar när man kommer med sin lilla bebis. Jättekonstigt att de inte testar för RS nu när det härjar så! Min tös är piggare idag, hostar fortfarande men inte lika slemmigt, det lät alldeles förfärligt förut. Idag har hon som högst haft 37,5 så det är definitivt på bättringsvägen!
    Skönt att fått hjälp gumman vet exakt hur du haft men skönt att du har en läkare i din vård som fattar och gör ditt barns bästa.
    Har ni fått komma hem ?
    Hur fick du reda på att hon hade RS-virus ?
    Denna jävla idiot fick reda på att han har jobbit inom psykopater nu säger jag det inte bara utan menar allvar !
    Då är det inte konstigt att han inte vet något om barn !
    Tro mig jag frågade honom att man kan ta ett blodprov och se om han har RS men han säger då
     ''jag tror inte han har RS för han inte har feber''
    Detta sa han innan han gjorde tempen på honom och den vissade feber !
    JÄVLA IDIOT likom
    Jag gråter blod jag är så jävla förbannad så besviken så dum att jag änstog honom som läkare.
    Så jävla besvikten ..
    Säger bara idag nu när elias skulle i säng otrosligt jag kunde inte göra honom lugn han skrek typ lungorna ut.
    Tillslut somnade han tryggt jag lyckades få honom lugn.

Vi har barnakut men det ligger en bit bort.
    Nu ligger han och sover men så fort febern höjer sig så åker vi in.
    Här måste man vänta tills alla läkare här i byn stänger för OM jag skulle ringa in och min läkare skulle ha öppet skulle jag få åka till honom igen.
    Men så fort det blir värre (hoppas inte) så åker vi in till sjukhuset.
  • delifi2

2barnsmamma---> du märker om ditt barn har svårt att andas om du kollar på hans mage, "jobbar" han med magen så den rör sig mycket har han svårt att andas.
    Om jag vpre du skulle jag åkt in med han för längesen, han har ju ahft hosta länge nu och det verkar ju blivit värre.
    Småbarn kan visserligen ha hosta 5-6 veckor utan att det är nåt men så fort de börjar rossla och ha svårt med andningen så ska man åka in.

Vi vaccinerade Olivia igår 3 1 /2 månad
    6,340 kg & 64 cm lång :) 

• linn78
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-23 21:44:07 följande:
    Skönt att fått hjälp gumman vet exakt hur du haft men skönt att du har en läkare i din vård som fattar och gör ditt barns bästa.
    Har ni fått komma hem ?
    Hur fick du reda på att hon hade RS-virus ?
    Denna jävla idiot fick reda på att han har jobbit inom psykopater nu säger jag det inte bara utan menar allvar !
    Då är det inte konstigt att han inte vet något om barn !
    Tro mig jag frågade honom att man kan ta ett blodprov och se om han har RS men han säger då
     ''jag tror inte han har RS för han inte har feber''
    Detta sa han innan han gjorde tempen på honom och den vissade feber !
    JÄVLA IDIOT likom
    Jag gråter blod jag är så jävla förbannad så besviken så dum att jag änstog honom som läkare.
    Så jävla besvikten ..
    Säger bara idag nu när elias skulle i säng otrosligt jag kunde inte göra honom lugn han skrek typ lungorna ut.
    Tillslut somnade han tryggt jag lyckades få honom lugn.

Vi har barnakut men det ligger en bit bort.
    Nu ligger han och sover men så fort febern höjer sig så åker vi in.
    Här måste man vänta tills alla läkare här i byn stänger för OM jag skulle ringa in och min läkare skulle ha öppet skulle jag få åka till honom igen.
    Men så fort det blir värre (hoppas inte) så åker vi in till sjukhuset.
    Fast jag tycker det låter som om din Elias kan ha lunginflammation, det är ungefär samma symtom som RS.  Mot lunginflammation får man antibiotika medan mot RS gör man inget om barnen kan andas ordentligt eller äter som de ska. RS betyder inte att man måste ligga inne på sjukhuset med en massa mediciner, RS är en svår förkylning som går över av sig själv eftersom det är ett virus. De flesta barn som får rs vet man inte ens om för det blir aldrig värre än en förkylning. Så jag hade lyssnat på doktorn och gett Elias antibiotikan, lunginfl är också väldigt vanligt hos små barn.
  • delifi2

just det ang smakisar.
    Olivai älskar Hipp-gröten från 4 månader, hon verkligen smaskar i sig gröten.

• AnnaCL

Krya på er bebisar som är sjuka.

2 barnsmamman: dra dig inte för att åka in en gång för mycket, hellre det. Skönt om någon barnläkare kan få lyssna på honom.

En fråga om FP: jag ska börja på nytt jobb när jag slutar föräldraledigheten. Där tjänar jag bättre och kan därför jobba deltid. Om man får barn nr 2, visst har man då rätt till FP enligt SGI från den nya lönen om man arbetar 240 dagar. Oj vad tjorvigt. Jag menar bara, visst inte spelar det någon roll om jag arbetar 75 % utan SGI beräknas på den totala lönen. Jag har inte sysselsättning fem dagar per vecka då men tjänstgöringsgraden spelar väl ingen roll om man vill få ny SGI och inte skydda sin gamla? Ni som jobbat deltid, hur har det blivit med barn nr 2 och ersättning? Förstår om ni inte orkar svara, jag orkar knappt skriva detta. Skäms

• delifi2
    AnnaCL skrev 2011-03-23 22:24:52 följande:

Krya på er bebisar som är sjuka.

2 barnsmamman: dra dig inte för att åka in en gång för mycket, hellre det. Skönt om någon barnläkare kan få lyssna på honom.

En fråga om FP: jag ska börja på nytt jobb när jag slutar föräldraledigheten. Där tjänar jag bättre och kan därför jobba deltid. Om man får barn nr 2, visst har man då rätt till FP enligt SGI från den nya lönen om man arbetar 240 dagar. Oj vad tjorvigt. Jag menar bara, visst inte spelar det någon roll om jag arbetar 75 % utan SGI beräknas på den totala lönen. Jag har inte sysselsättning fem dagar per vecka då men tjänstgöringsgraden spelar väl ingen roll om man vill få ny SGI och inte skydda sin gamla? Ni som jobbat deltid, hur har det blivit med barn nr 2 och ersättning? Förstår om ni inte orkar svara, jag orkar knappt skriva detta. Skäms

Du måste väl jobba ett antal dagar först innan fk beräknar din sgi på din nya lön.

Jag jobbar 75% och det har inte vart några problem för mig eftersom min arbetstid är just bara 75%. Fk beräknar din sgi på 75% och inte 100%.
    Som tex så säger vi så här:
    100% skulle ge dig 10.000 men om du jobbar 75%  så får du 7.500 och då räknar fk på den eftersom du bara jobbar 75% och inte 100%
Svar på tråden December Bebis 2010 :)