• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Anairda
    thegoddess skrev 2011-03-24 12:27:49 följande:
    ronja ville aldrig ha overall ute hon bara skrek och var genom svett så tunn jacka har det vart oh hon sover nu som en prinsessa ute med bara jacka och tunn filt. mössa med och vindskyddet över vagnen dock
    kalla fötter och händer har hon jämt trots strumpor

ja en del är öronbarn..harsjälv aldrig haft det. kompisens dotter på 2 år fick rör nu. ganska lätt ingrepp tror ag
    Jag hoppas jag slipper ha ettöronbarn :) Min vill heller inte ha för mycket på sig klagar jääämt men sen vill jag inte att hon blir förkyld heller :S det har varit en kall vinter!
  • ludicrous

Nu har jag 0.5 kg kvar till inskrivningsvikt. Sen har jag minst 4 kg till jag vill gå ner, men tar det lugnt. Jag kommer inte hetsa till vikten utan kör hälsosamt men skulle gärna dricka allévoshakes till lunch ibland. Helammar ju.. Ska jag vänta med dom?
    Har varit duktig o kört lite träning här hemma ikväll, med sit ups, armhävningar, rumplyft, "bensax" (ligger på sidan o lyfter upp ett ben..)och ligga på rygg o pendla med benen (magträning) o sen dips eller vad det heter (armträning). Känner att mage o armar e viktigast. Magen så skinnet drar ihop sig lite iaf o armarna, ja de syns ju oftast. Dessutom jobbar jag ju på att täcka armarna med bläck, då kan man ju inte ha dallriga armar :P

• LinnV
    ludicrous skrev 2011-03-24 21:12:40 följande:
    Nu har jag 0.5 kg kvar till inskrivningsvikt. Sen har jag minst 4 kg till jag vill gå ner, men tar det lugnt. Jag kommer inte hetsa till vikten utan kör hälsosamt men skulle gärna dricka allévoshakes till lunch ibland. Helammar ju.. Ska jag vänta med dom?
    Har varit duktig o kört lite träning här hemma ikväll, med sit ups, armhävningar, rumplyft, "bensax" (ligger på sidan o lyfter upp ett ben..)och ligga på rygg o pendla med benen (magträning) o sen dips eller vad det heter (armträning). Känner att mage o armar e viktigast. Magen så skinnet drar ihop sig lite iaf o armarna, ja de syns ju oftast. Dessutom jobbar jag ju på att täcka armarna med bläck, då kan man ju inte ha dallriga armar :P
    Skönt att inte ha så mycket kvar! Jag har stått still på samma vikt i 4 veckor nu, händer absolut inget.. har 9 kg kvar till inskrivningsvikten men vill gå ner 6 kg till så 15 kg totalt ner. Har gått ner mer förut men är mycket svårare den här gången, är inte lika motiverad på nåe vis.. Har också börjat köra lite lätta övningar hemma på kvällarna och sen går jag promenader och äter nyttigt och lagom mycket, inget fika eller så utom lite godis på lördagar..

Hade jag varit du hade jag väntat med shakes, det är säkert ingen fara att dricka ibland men för att mjölken ska bli så bra som möjligt är det bättre att äta varierat. 
  • delifi2

jag fokuserar inte alls å vikten och det tycker jag inte ni heller ska göra. Man ska fokusera på hur man ser ut. Tänk på att muskler väger mer än fett.
    Jag har gått ner alla gravkilon + 2 mer men min mage ser ut som jag är mer gravid nu så det spelar ingen roll om jag väger mindre nu än när jag var gravid för jag ser fortfarande gravid ut.

Haligh skrev 2011-03-24 12:39:00 följande:
     Man märker ingenting att min tjej har ont i öronen, trodde att det skulle göra ont när man tryckte på dem; men hon hade visst det ändå såg de när de kikade in - därav febern tydligen!
    Det var samma med William när han blev sjuk, han fick bara feber och vi tryckte på örat men han reagerade inte, så efter 4 dar med feber och febernedsättande som inte hjälpte gick vi till läkaren och då upptäckte de öron inflammationen

Idag har jag varit på tjejmiddag och inte träffat Olivia på 6 timmar eftersom hon sov för natten när jag kom hem saknar henne....
    konstigt va? är med henne hela dagar och så är jag borta 2 1/2 timme och har det trevligt och skönt att kunna äta varm mat i lugn å ro. Känns nästan som jag vill väcka henne och bara hålla om henne, är ju 6 timmar minst till som jag kommer få hålla henne ju
  • Haligh

De där sista kilona är verkligen envisa, har också 3-4 kg kvar. Jag håller verkligen igång, både tränar och är ute och promenerar långt varenda dag. Men - jag fikar alldeles för mycket, det är så trevligt så jag orkar inte riktigt bry mig, tänker att det är tag till sommaren Bara brösten väger väl 1 kg styck, provade underkläder häromdagen - 70G!!! Höll på att smälla av, trodde knappt det fanns så stora kupor!! Brukar ha D i vanliga fall, hoppas att de blir mindre än så när man slutat amma.

• lilamy
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-23 21:44:07 följande:
    Skönt att fått hjälp gumman vet exakt hur du haft men skönt att du har en läkare i din vård som fattar och gör ditt barns bästa.
    Har ni fått komma hem ?
    Hur fick du reda på att hon hade RS-virus ?
    Denna jävla idiot fick reda på att han har jobbit inom psykopater nu säger jag det inte bara utan menar allvar !
    Då är det inte konstigt att han inte vet något om barn !
    Tro mig jag frågade honom att man kan ta ett blodprov och se om han har RS men han säger då
     ''jag tror inte han har RS för han inte har feber''
    Detta sa han innan han gjorde tempen på honom och den vissade feber !
    JÄVLA IDIOT likom
    Jag gråter blod jag är så jävla förbannad så besviken så dum att jag änstog honom som läkare.
    Så jävla besvikten ..
    Säger bara idag nu när elias skulle i säng otrosligt jag kunde inte göra honom lugn han skrek typ lungorna ut.
    Tillslut somnade han tryggt jag lyckades få honom lugn.

Vi har barnakut men det ligger en bit bort.
    Nu ligger han och sover men så fort febern höjer sig så åker vi in.
    Här måste man vänta tills alla läkare här i byn stänger för OM jag skulle ringa in och min läkare skulle ha öppet skulle jag få åka till honom igen.
    Men så fort det blir värre (hoppas inte) så åker vi in till sjukhuset.
    Jag vet att jag inte skrivit härinne så mycket. Har aldrig tid att skriva ju.  Men gud vilken puckad läkare! Vi åkte till akuten med Y och blev inlagda med RS och hon hade ingen feber alls! 2-3 dagar hade hon feber men bara max 38 och hela tiden hon låg inne på sjukhuset hade hon ingen feber alls. Hoppas att ni är på barnakuten nu och får hjälp av någon barnläkare som vet vad han eller hon gör. Hellre åka in en gång för mycket, man kan ju inte vänta tills de slutar andas helt! Vi åkte in på akuten både på dag 3 och dag 5. På dag 5 blev hon inlagd för då hostade hon upp all mat hon fick i sig. Provet för att kolla om det var RS tog bara ett par, tre timmar att få svar på. Jag har för mig att de tog det ur näsan... Usch vad jobbigt det var, men man blev ganska härdad på slutet. Folk som hörde henne hosta efter att vi kom hem fick västa chocken och hade aldrig hört något liknande medans vi tyckte jaha, men nu andas hon ju. Har aldrig sovit så gott tror jag som på sjukhuset när man visste att det kom folk springandes om andningen gick ner. Vi fick viruset från dagis och storebror 3,5 år var också jättesjuk han hade hög feber i en vecka och jobbig hosta i två veckor. Åh jag hoppas att ni får hjälp så ni kan få sova lite eller iaf slappna av för att han är i goda händer!
  • ludicrous

Varför varför varför .. :(
    Emil sov jättebra i sin säng först 20-22 sen 23-03. Sen har han ätit/ snuttat en gång i timmen. 03.30,04.30,05.30. Och det är liksom inte hunger. Han snuttar på mig, piper i ska ha nappen, spottar ut nappen, ska ga bröst, spottar ut bröst, ska ha napp osv.. Upp kl 06. Behöver jag säga att jag e trött? I helgen sover jag på soffan. Karljäveln får ta Emil

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-03-25 06:51:50 följande:
    Varför varför varför .. :(
    Emil sov jättebra i sin säng först 20-22 sen 23-03. Sen har han ätit/ snuttat en gång i timmen. 03.30,04.30,05.30. Och det är liksom inte hunger. Han snuttar på mig, piper i ska ha nappen, spottar ut nappen, ska ga bröst, spottar ut bröst, ska ha napp osv.. Upp kl 06. Behöver jag säga att jag e trött? I helgen sover jag på soffan. Karljäveln får ta Emil
    Känner också frustration. Vi har haft jättebra rutiner men nu har vi varit bortresta i nästan två veckor och nu är de bra vanorna nästan borta. Hon måste amma för att kunna somna, vill inte längre somna om i sin egen säng och äter två gånger per natt istället för en. Men åhhhh!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)