-
Tycker inte set är det minsta pnsamt det är ju faktist du din kropp och din bebis det handlar om och då skall det kännas rätt, gå på din magkänsla!!!MajMamman08 skrev 2010-04-16 22:39:36 följande:pinsamt bara o säga de,haha! Men man ska la gå på magkänslan! ska ringa o höra efter oxå om sånt där test,får ja inte de för henne så byter ja på studs!Ucsh förstår att du är nervös, men vilken tur att det gick bra i slutändan. finns det ingen chans att du kan få det om du berättar om din oro??Minifer skrev 2010-04-16 23:15:08 följande:jag undrar också hur det funkar med nupp och kub. Privat går det på typ 4000 här =( Förra graviditeten hittades vid Rul markörer för både trisomi 18 och 21, och vi blev erbjudna fostervattensprov av en BM med skräckslagen min. Då var jag i v 19. De avr de värsta veckorna jag någonsin genomlevt i mitt liv och vill aldrig behöva gå igenom det igen (visade sig tack gode gud att det inte avr något fel) och kommer kräkas av oro ända till RUlet om vi inte får kubelinuppa. Usch!!! Man brukar ju få gå på hälsosamtal väldigt snart efter plusset vid första barnet? -
Grattis och välkommna alla nya!
Kramar om alla er som fått lämna oss.
idag kommer jag att sättas på prov vi kommer ha 4 barn här och alla är mellan 1-4 år så jag kommer att ha att göra men det är bara att vänja sig jag är ju nästa där själv snart. Och det regnar ute så det blir att vara innomhus om dom inte packat med regnkläder till sina.
hur mår ni andra?? jag har ju inga sympot så som illamående trötthet eller ömmabröst, men jag har en extremt bubblig mage, kan det vara att så att det gör plats för bebisen?? det kommer inte ut någon gas direkt, känns nästan som när en bebis sprattlar där inne fast jag vet att det absolut inte är så. någon mer som har samma? -
Visst vill man vara där NU!!! jag har inte haft illa mående med något av mina barn, jo lite kvälls illamående men jag tror inte änns man kan räknar det so illamåendeMajMamman08 skrev 2010-04-19 08:36:24 följande:ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!! Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli??? Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
Vi kommer att ligga någonstans mellan v 13 komemr jag vara i ungerfär och nu är jag i v 6, magen svullnar fortate i början men inte jätte mycket tycker jag men det är så indevidulellt det där precis som symptomen, men i slutet av sommaren så tror jag att det börjar hända gerjjer
-
Åhhh vad roligt att få se bebisen redan nu, själv får jag ha tålamod att vänta på rutin UL. Ringde till MVC i går och skulle boka Inskrivning men man måste tydligen på informations träff först vilket jag tyckte var lite ornördigt då jag gjort det två gånger innan men hon var bestämd och jag var tvungen så på tisdag skall vi dit och då kommer jag få mer tider och så skulle vi prata om min immunisering och planera om jag måste gå varannan vecka och ta prover.
-
Något speciellt sug har jag inte fått ännu, och om jag skall få det har jag bestämt att det skall vara på frukt och grönt och inte choklad denna gången
Jag som inte har några direkta symptom hade i går mitt första illamående på kvällen trodde nästa jag skulle kräkas, tror nog att det var mat oset som stälde till det. men jag drog ut och sprang och då försvann det
hoppas inte på mer illamående och lider med er som måste stå ut med er som har det på heltid.
-
Jag joggar tre dagar i vecka och skall försöka göra det så länge jag orkar och sen får jag väll gå när det blir allt för otympligt. Skall också försöka hoppa över plock godis och choklad framför alltAnnaCL skrev 2010-04-21 21:59:21 följande:Jag tänkte försöka promenera varje dag så länge jag orkar och sedan kanske försöka jogga någon dag istället så länge som man inte är så stor om magen. Sedan så ska jag försöka att minska ned på de tomma kalorierna, plockgodis är min stora last. Känns lättare nu i början när man mår illa och inte är så sugen på sånt. Jag har bett sambon att hjälpa mig också, följa med på promenader och inte köpa hem en massa gott. Har tänkt att försöka jobba heltid ända fram till förlossningen om jag bara kan så det vore skönt att inte bli så stor.
och försöka med lite grönsaker och dipp på helgerna istället. Jag är hemma och föräldraledig så det är lätt att gå och små äta. Min mamma och syster vet redan då jag står dom väldigt nära, men sambons föräldrar skall vi nog vänta till v 12 om det går. Du kan ju skriva vänd på mig under och på ryggen kan det stå x 2 eller något liknande om att det är två. bara ett förslaglinn78 skrev 2010-04-21 21:26:53 följande:Jag har också funderat på det, och vad jag kommit fram till hittills är att skriva på en av sonens t-shirt med textil pennor "Jag ska bli storebror i december" och sedan be mormor eller morfar att ta av honom jackan när när vi är där. Men så vill jag göra något mer om det nu är så att det blir twins, för det förväntar dom sig inte alls. Finns inga tvillingar någonstans i varken min eller gubbens släkt. Och där har jag ingen aning om vad man kan göra...
-
Tycker vi bestämmer att den stannar just nu, men om nio månader så är den mer än välkommen eller hur3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 09:24:46 följande:Då är det en bebis som vill skräma skitet av sin gammla mamma Nu ska jag besöka den på måndag hehe hoppas den inte blir rädd och bestämmer sig att inte komma ut alls när 9 månader har gått
Jag går in i V 7 i dag, tycke att det har gått fort och hoppas att det forsätter att göra det :) jag vill på RUL nu jag vill se min bebis
-
Ha ha låter precis som migMopplis skrev 2010-04-22 17:35:12 följande:Jag har noll symton- NADA- inte fysiska ( förutom utebliven mens då) MEN jag gråter och gråter till musik.. Jag grät till Metallicas - whiskey in the jar i morse i bilen. Jag blir rörd av all musik.. fattar inte det, tycker själv jag är skit löjlig men kan inte sluta haha.
Idag har jag ju gått in v 7 och det känns att tiden har gått så fort och det får den gärna fortsätta med
skrev nog det tidigare men jag är verkligen glad och det känns verkligen bra, jag skall bli tre barns mamma fatta tre barns mamma tror nog inte att
det har gått in i mitt huvud ännu. ha ha idag är en lycklig dag mer barn åt folket :)
JAG HAR BYTT SNGNATUR FRÅN JOANNAKBA -
Åhh vad rolig vilken vecka trodde du att da var i? Vad skönt med en bra BM, tycker det är jätte viktigt att man kan känna sig trygg.Karttikeya skrev 2010-04-22 19:52:17 följande:Jag har tydligen gått in i vecka åtta idag. Var hos BM första gången idag, det var trevligt. Dom tog ett ämnesomsättningsprov och fick sticka mig två gånger i armen och till slut på handryggen för att ens få något blod :P Tur att man inte tycker sånt är jobbigt! Verkar som om jag fått en kanonbra BM i alla fall. Längtar till nästa besök, haha!
Tar man altid ämnesomsättnings prover?? När har du nästa besök?? -
Jag joggar tre gånger i veckan, och BM brukar rekomendera att inte börja med något nytt tyngre som kroppen inte är van vid, simma säger dom är helt ok. Det är dom rkomendationer jag har fått iaf.Stoce skrev 2010-04-22 20:21:02 följande:Hej damer! Tänkte höra med er, tränar/motionerar ni nu? Jag har precis varit ute på promenad i härliga vädret, och ska nog börja gå på styrketräning igen. Funderar på att börja simma också.