Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jag hoppas givetvis att mina föräldrar blir glada. Men dom kanske blir besvikna att jag inte går klart utbildningen osv. Nåväl, det som hänt det har hänt och så blir det med det! Nu ska jag göra mig i ordning, sen bär det av till BM! :D

• Karttikeya

Jag har tydligen gått in i vecka åtta idag. Var hos BM första gången idag, det var trevligt. Dom tog ett ämnesomsättningsprov och fick sticka mig två gånger i armen och till slut på handryggen för att ens få något blod :P Tur att man inte tycker sånt är jobbigt!

Verkar som om jag fått en kanonbra BM i alla fall. Längtar till nästa besök, haha!

• Karttikeya
    Småstadsbönan skrev 2010-04-22 20:01:51 följande:
    Åhh vad rolig vilken vecka trodde du att da var i? Vad skönt med en bra BM, tycker det är jätte viktigt att man kan känna sig trygg. Tar man altid ämnesomsättnings prover??  När har du nästa besök??
    Jag trodde att jag gått in i vecka 7 precis, så jag var väl inte så långt ifrån ;)

Vet faktiskt inte.. Har en mor med försämrad ämnesomsättning och jag har önskemål om hjälp med kost osv för att jag redan har högt bmi så det kanske var därför.
  • Karttikeya

Och nästa besök för mig blir 20 maj, sen 26 maj ska jag tydligen träffa läkaren för att utvärdera prover som tas den 20e :)

• Karttikeya
    Licebe skrev 2010-04-22 20:39:14 följande:
    Den 20:e maj blir mitt första besök=)Får man se bebisen då?
    Nja, det tror jag nog inte. Jag pratade iaf bara om vikt, alkohol/rökning/droger osv. Och tog det där provet. Nästa gång är det fler prover som ska tas och en vecka efter det träffar jag läkaren för en utvärdering. Min BM sa att ibland gör dom ett VUL då, men det är inte säkert :)
  • Karttikeya

Hur går det för er tjejjor? Har varit borta hela helgen och är så himla trött nu.. Man sover bäst hemma helt klart, plus att jag är trött av graviditeten också.

Känner mig inte gravid, haha.. Men är jättetrög i magen (sorry haha) och gasig emellanåt xD Annars känner jag nog inget speciellt..

• Karttikeya

Uhh, har börjat känna mig illamående precis när jag ska gå upp några dagar nu. Är det någon som också gjort det såpass "sent" i graviditeten? Är i vecka 8 (7+5 tror jag). Tur att det går över fort, men känslan av att nästan spy när man ligger i sängen är iinte skoj :D

• Karttikeya
    s89 skrev 2010-04-26 10:10:56 följande:
    Tror det är helt normalt. Jag själv började må illa runt vecka  4-5 nånting. Och nu må jag jätteilla dagligen.. huahua.
    Uhh, trevligt.. Mår du illa bara korta stunder då eller hela dagen? :(
  • Karttikeya

Och jag fortsätter med min trötthet. Humörsvängningar som heter duga har jag också, men det kanske hör till :P Har utöver det väldigt känsliga bröst, annars har jag inga andra symptom än att min mage svullnar när jag äter. Är väl ganska skönt, är inte direkt orolig. Men det är nästan svårt att tro att man är gravid! {#lang_emotions_tongue_out}

Längtar tills man slipper "dölja" det {#lang_emotions_smile}

• Karttikeya

Mer molvärk vissa dagar har jag, hur är det med er? Kanske livmodern växer i omgångar, haha :P

Brösten är suuuuperkänsliga.. Jag som älskade hur sambon "tog hand om" dom tidigare, nu kan han knappt ta i dom innan jag skriker för att det blir så känsligt. Stackars honom. Och stackars mig! {#lang_emotions_cool}

Funderar på om vi ska berätta för mina päron i morgon.. Är i vecka 9 nu (8+1).

Svar på tråden December Bebis 2010 :)