• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Välkommen till er nya!
    Har faktiskt gjort ett till gravtest idag. Testade senast på BIM-3 och då var det ett svagt plus, ville kolla att detta blivit starkare och det hade det verkligen. Får ibland lite noja över att vara skengravid:) Tycker att dagarna går sakta och längtar så att få berätta för alla närmaste. Vi har bestämt att inte säga något föränn vid vecka 12 eller så. HUr har ni tänkt kring detta?

• AnnaCL

Hej igen på er alla. Har varit bortrest och har haft en massa sidor att läsa ikapp, kul! Är i v 5+5 ungefär och mår illa, ont i brösten och enorm trötthet. Tycker att det är påfrestande att jobba med patienter när man mår så illa på mornarna. Försöker verkligen att trycka undan illamåendet. Märker att det funkar att äta lite då och då under förmiddagen. Jag tycker att det smittas att vilja göra VUL, vore så underbart att få se ett hjärta slå. Men jag har ingen som helst anledning att uppge för att få göra ett så antar att man får vänta helt enkelt.
    Kul att vi kan följas. Man är ju hemlig ännu men här kan man ju verkligen ventilera.

• AnnaCL
    litenskatt skrev 2010-04-21 21:30:11 följande:
    Usch, jag vill inte gå upp i vikt under denna graviditet då jag redan är ganska överviktig :o( , någon som har något tips?
    Jag tänkte försöka promenera varje dag så länge jag orkar och sedan kanske försöka jogga någon dag istället så länge som man inte är så stor om magen. Sedan så ska jag försöka att minska ned på de tomma kalorierna, plockgodis är min stora last. Känns lättare nu i början när man mår illa och inte är så sugen på sånt. Jag har bett sambon att hjälpa mig också, följa med på promenader och inte köpa hem en massa gott. Har tänkt att försöka jobba heltid ända fram till förlossningen om jag bara kan så det vore skönt att inte bli så stor.
  • AnnaCL

Vad tror ni och har på känn, vad har ni där inne, är det en pojke eller flicka? Har ni något ni hellre önskar om ni verkligen känner efter?

• AnnaCL

Jag tror spontant en pojke här inne men i släkten finns en himla massa tjejer...hmm svårt men spännande.

• AnnaCL
    Jessika82 skrev 2010-04-22 20:43:09 följande:
    Med sonen var jag sugen på godis och fett och mådde inte dåligt för än jag var i v20...nu mår jag illa som aldrig förr och spyt titt som tätt speciellt på morgonen och älskar frukt i alla former
    Häftigt att det är så olika. Själv har jag ingenting att jämföra med. Jag mår jätteilla och främst när jag tänker på godis och fett. Är som du sugen på frukt och sånt. Dricker sjukt mycket apelsinjuice. Kanske symtom på en tjej då..:)
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-04-22 20:52:36 följande:
    Jag tror stenhårt på en pojke. Sambon med. På hans sida är det i princip bara pojkar och på min är det mest flickor så blir spännande att se. Har alltid förr känt att jag inte vill ha reda på könet i förväg men det vill jag absolut nu. Jag har fortfarande inte ringt BM. Dels vet jag inte vilket ställe jag ska välja - finns flera runt här men mest är det för att jag tycker det är lite läskigt. Jag vet inte varför dock.
    Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet, även om det är svårt att hålla sig. Jag valde den närmaste BM, kändes skönt när det väl var gjort.
  • AnnaCL

Hej på er alla. Nu har jag äntligen läst i kapp. Vi har nu berättat för våra föräldrar trots att det är tidigt, (6+3). Vi kunde inte hålla oss längre och det var fantastiskt kul att berätta då det är första barnbarnet i båda familjerna.
    Känns mer verkligt när man delar med sig av nyheten. Mår fruktansvärt illa nästan hela tiden, fått köpa nya BHar också. Redan gått från B till C-kupa.

• AnnaCL

Vi funderar också på NUPP, eller KUB är det som erbjuds här. 1500 kronor om man är under 35 år. För oss är det inte heller självklart vad vi gör med ett eventuellt svar om att kromosomavvikelser kan föreligga. men samtidigt är det väl bättre att veta att något är fel så tidigt som möjligt? Eller hur tänker ni?

Emelle skrev 2010-04-29 18:45:50 följande:
    Vi kommer göra ett NUPP test.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)