December Bebis 2010 :)
Ang blöjor så använer vi ICA:s. Tycker dom är super! Liberos kissade han bara igenom.. Pampers luktade så illa!
Och min lille fis har haft diarre nu i snart 1 vecka... hmmm.. ska till bvc i morgon. Han helammas bara nu..
Ang blöjor så använer vi ICA:s. Tycker dom är super! Liberos kissade han bara igenom.. Pampers luktade så illa!
Och min lille fis har haft diarre nu i snart 1 vecka... hmmm.. ska till bvc i morgon. Han helammas bara nu..
Min lille kille har börjat äta banangröt. Tog några dagar med bara några små teskedar men nu äter han som en häst! Hungrig som bara den... idag åt han upp en hel smakprortion + ammning efter
jag tappar oxå hår fast jag ammar.. ska man göra det under tiden man ammar? trodde de kom sen när man slutat..
Min kille son hela natten i natt!! somnade vid 18.30 och sov till 05.30.. han brukar somna tidigt för att sedan vakna 2 gånger under natt/tidig morgon.. jag å andra sidan vaknade vid 2.30 och undrade vad som stod på??? ingen unge som vill äta?? men nu får han gröt morgon och kväll, ammar där imellan. Han är lite drygt 5 mån.
Min emil vägde 7,7 kg och var 69,5 cm vid senaste kollen :) 5 mån och 1 vecka.. han fick gröt 18.30 i går och somnade 19.00. Sov till 5, vaken 1 timme och somnade om till 7 i vår säng... så underbart! Vi har sovit som grisar :)
Min lille fis har börjat babbla som sören!! blablablabla dadadadad gagagagagag dedededede :) låter hur gulligt som helst. O han hasar sig fram, o fort går det om han ser något intressant.
Någon som vet hur länge man kan ge ersättning? Jag ger nu morgon o kväll o kanske på em.. utöver det äter han gröt, lunch, frukt pureer, dricker vatten.
Min lille fis är nu 7½ mån men han har inga tänder, ålar sig bra fram, kan inte heller sitta själv men jag är inte orolig :) Det kommer inom sinom tid. Han är pigg o nyfiken, kan säga ma ma ma.. te te te... aaahhhh!! :)
Vi har haft sex 5 gånger sen lillen föddes... inte sååå ofta alltså.. men de e jag som inte velat, men lusten börjar komma tillbaka :) Vi sexade i förrgår och det va underbart!
Min Emil kan inte sitta riktigt själv än.. han är så sprallig och vill hoppa och åla så han har inte ro att sitta still, gå kan han definitivt inte
Börjar med att ställa sig på knä och vill dra sig upp, har ett jäkla humör! Men annars hur go som helst. Sover eget rum sen ca 3 veckor o det går jätte bra
vaknar i bland men oftast så får han nappen eller välling och somnar om.
Undrar hur ni gör med lunchen? Emil vill bara äta pasta/broccoli.. inget annat duger, kan bara ge några skedar sen vägrar han äta mer, men får han pastan så äter han JÄTTE mycket!
har lurat ner lite kött puree ibland.. Hur ska jag få honom att äta mer varierat?
Ja just det, på 8 mån kontrollen så va han 75 cm lång och vägde 9130.
Ja han vill ju gärna äta själv, så han brukar få ha en egen sked o hålla i
men de är precis som om han har fastnat för pasta/broccoli.. ska prova med kycklinggryta i morgon + majskrok samtidigt.