Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Spännannde momalicious! Kanske är din tur nu, snällt att han lät dig fira jul då:). Har du klockat värkarna än?

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2010-12-25 13:15:01 följande:
    Jag hade med gärna väntat egentligen, särskilt nu när det fortsätter att vara oregelbundet och så. Vill ha MER smärta och MER värkar. Fan vad irriterande. Ååååh.
    Kan variera mellan 10 och 2 minuter mellan nu men de har inte ökat nåt i styrka. Tänk om det var såhär "skönt" att föda barn hela tiden, då hade ju ingen åkt in till sjukhus för smärtlindring iaf. Jag kommer väl vara kvinnan som går i en vecka med oregelbundna värkar känns det som.
    Jag hade inte heller så himla ont i början, gick rätt lätt att andas igenom och trodde inte att jag skulle öppnat 4-5 cm på den relativt lätta smärtan, men det hade jag. Efter det började det väl kännas lite mer men när det gjorde riktigt jäkla ont var jag redan fullt öppen. Det behöver alltså inte göra jätteont för att förlossningen ska va igångGlad

Hur går det för dig? Om du fortfarande är hemma vill sägaGlad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

ja det var rätt skönt att min började med att vattnet gick, hade täta värkar efter det så det var ju ingen tvekan om vad som komma skulle, men kände mig väldigt oförberedd istället..

Jag tror nog det sätter igång ordentligt snart, din kropp har ju värmt upp för det här länge nuGlad och du hade väl öppnat dig lite redan?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Momalicious: har dom inte ökat nånting? Varken styrka eller frekvens? Är så nyfiken, så spännande att följa andras väg till bebis:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Lycka till! Du kommer ha din bebis när du åker därifrånGlad

Anton 101201
  • Mama Jessie

Oj, så långt att åka, kör försiktigt. Tur det är bra väder iaf:). Är inte så kul att åka bil med värkar, lite jobbigt att sitta när det trycker på där bak liksom, är glad att jag hade 5 min att åka Glad

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Emelle skrev 2010-12-25 21:48:08 följande:
    Vet att jag frågat förut...men är det bara jag som flaskmatar??
    Jag gör det inte iaf :), hur kommer det sig att du gör det då?
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Önskar dig all lycka! Det är en otroligt häftig upplevelse att föda barn, vill redan göra det igen.
    Kanske för att jag nu inte kan komma ihåg smärtanGlad vet att jag ville dö under den sista timmen och jag har aldrig känt en större lättnad än den jag kände när han kom ut, men nu tänker jag bara att så himla ont kan jag väl inte haft och det gick ju överFlört

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jäklar, nån hade bråttom ut på slutet:). Skönt efter så lång latensfas. Stort stort grattis!

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jäklar, nån hade bråttom ut på slutet:). Skönt efter så lång latensfas. Stort stort grattis!

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)