Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

MalakiW skrev 2010-05-08 22:57:45 följande:
    mm finns verkligen ingen hejd.. jag kan tänka mig att sova i princip var som helst... Råkade somna på jobbet  förra veckan (har eget rum som tur är!) och fick då tangentbordmärken i hela ansiktet... Alla bara " men vad har du gjort i ansiktet.."?!
    HAHAHA aawwww!! hihihih!

Vad skönt med VUL! Är det nu på tisdag eller nästa tisdag?
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-09 13:40:22 följande:
    heh :) Fast tyvärr pratade jag om förra veckans VUL ... har inte fått tid till ngn ny... Nu får nog vänta till kubben (23 maj) innan vi får se hur det står till där inne. "Bara" två veckor dit...Håller tummar och tår för att allt är ok - det är lätt att nojja loss :)
    men näää vad muuu! =( Om du (och majmamman) vill kan du ju köpa sådana där stickor på apoteket och kolla själv hur det ser ut med äggviteläget i urinen. Jag hade tänkt göra det när jag en dag blev supersvullen i slutet av graviditeten, men så gick vattnet i stället, så det var lätt förklarat!

jag har också känt fladder, mina tarmar fladdrar ruskigt likt bäbis höhöhö! Tror dock personligen inte på att man kan känna något så tidigt. :) Embryot börjar ju kunna röra sig när det är typ 4 millimeter stort.

Jag har legat i sängen med supermigrän hela dagen, tredje anfallet på typ två veckor, liiite störigt!!! Var ju bra att det inte avr på en vardag i alla fall, för då hade jag nog sålt sonen till någon förbipasserande karavan =)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-10 19:49:43 följande:
    Kesso borde väl vara helt Okej att stoppa i munnen om man är sugen på det ?
    abselut, käka på bara =)

Jag hinner inte med härinne, jag bar fåra migränattacker hela tiden! *gnäll* Nåja, illamåendet har blivit bättre iaf. Grattis till alla nya veckor och lycka till på Vul och malaki sluta genast blöda näsblod, det ser så slarvigt ut
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-11 09:39:25 följande:
    Har legat vaken några timmar inatt med magont. Dock inte i tjejmagen, utan typ i gallan, om ni haft det nån gång. Känns som om jag gjort massor situps nu på morgonen  Får hoppas att det inte är magkatarren som spökar igen, det orkar jag bara inte med nu.
    men usch vad inte kul alls =( Håller tummarna för att det försvinner och inte kommer åter. Har också haft mycket problem med magkatarr och det är iiinte kul =/ Skönt att du slipper migränen i alla fall!! Förra graviditeten hade jag inte migrän en enda gång, lustigt tt det an vara så olika!
    Jessika82 skrev 2010-05-11 12:34:00 följande:
    Var på ul idag jag är i v12+1 bebisen pratlade på och hjärtat slog fint
    wohooo, grattis!! Vad mysigt =) och v 13 redan, härligt!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-11 19:32:31 följande:
    Hängde på spontan afterwork igår och fick dra till med en av de sämsta ursäkterna för att inte dricka alkohol... "Jag tar bara en coca-cola för vi har tvättid och då vill jag inte vara onykter".. De tittade väldigt märkligt på mig... Kan inte bara tiden gå så att man kan säga hur det är snart?! Är så trött på mina nödlögner... En anna dålig ursäkt är "nä jag kan inte dricka alkohol för att vi ska köra och storhandla ikväll".. "nä det är bara vårtrötthet"...
    HAHAHA! Underbart!!!HAHA *dör*
    we wish for a baby skrev 2010-05-11 20:02:19 följande:
    Hej tjejer! Jag vill gärna föjla den här tråden med er, jag har bf den 20/12. Vi har efter sex års kämpande äntligen lyckats med hjälp av ivf, jag bor i falun. Härligt att läsa era inlägg, man känner igen i de flesta Jag går in i v.9 idag alltså 8+0! Ha de så gott  alla! Kramar
    Weeeee vad kul!! GRATTIS!!!

Jag vill bara äta bakelser med massa grädde och hallon i =( DUMMA DIABETEES!!! Men pratade med min diabetesläkare idag och gnällde över att jag inste skulle få äta tårta på sonens dop, så då fick jag tillstånd att ta måltidsinsluin till tårtan så jag kan äta, hurraaaaaaaaaaaa!!!
  • Minifer
    Mjukamilla skrev 2010-05-11 20:33:00 följande:
    åh hu vad läbbigt... det åt jag under hot på bamba när jag var liten *S*
    vad är norrländsk pölsa? Jag tänker bara på stångryttare (isterband) för det är det farmor i Boden brukar gra med potatis och rödbetor =)
    MalakiW skrev 2010-05-11 20:52:36 följande:
    De bara "du är märklig du".. Du kan väl dricka ett glas? Jag: nä då blandar jag vittvätten med handtvätten...
    *fniss*!! Du ska vi ta en lunch nästa vecka fressten? Har fullt upp med dop denna veckan, men ksulle vara kul att ses snart igen =)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ?? Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ??? Hoppas det går över snart..
    Trots att jag gjort det en gång är jag inte ett dugg rädd =) Var inte det innan förra gången heller. Det är liksom inte lönt att bekymra sig, man kommer ju dit ändå och den dagen den sorgen. Jag är mest rädd att det skall gå megafort och att jag ska spricka massor. Ju snabbare förlossning desto ondare gör den ju (eftersom krommen inte hinner vänjas liksom) och förra och första bebben kom ut 3½ timme efter första värken. Jag får campa utanför BB. De säger att de kanske sätter igång mig för att inte riskera det (pga att de vill ha koll på mig pga diabetesen, inte så bra att föda i hallen med det) och igångsättning gör mig nervös. Vill inte bli igångsatt utan vill att det skall vara så naturligt som möjligt för att slippa bieffekter. Förra gången födde jag med enbart syrgas, och jag överlevde ju, så då måste jag kunna göra det en gång till :D Krysta tycker jag är det som gör minst ont, var helt underbart när krystvärkarna kom så det onda förvann!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-11 21:06:14 följande:
    Hehhe - absolut! jag kan typ måndag, onsdag och torsdag
    vad bra, onsdag eller torsdag passar bäst för mig för på måndag är pappa på besök från norrland =)
    Mopplis skrev 2010-05-11 21:11:36 följande:
    Måste bara klargöra tt jag INTE äter margarin utan det ser ut så eftersom min mage blivit så stor = jag blivit fet och fet kan man bli utav att äta margarin dagarna i ända, där bröt jag ner mitt skämt i små väldigt tråkiga beståndsdelar. Något riktigt sug har jag inte än-
    fast det blev ganska kul ändå
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:12:13 följande:
    Det är inte det ajg är rädd för när det gäller vaginal föddsel utan när jag födde min dotter så tog mina värkar slut och jag blev igångsatt då hennes hjärta gick ner och den igånsattningen OJOJOJ ja den var hämsk det gick så fort att jag inte längre klarade av smärta som kom sen alla värkar men jag var lugn och stilla och jätte tyst hela förlossningen är impad av mig själv faktist.. MEN när det blev akut och hjärtat gick ner så gick jag välja mellan 2 saker akutsnitt eller sugklockan och jag valde sugklockan såklart.. 7 personer inne på förlossningen och det blev tuft jag blev klippt och jag sprak vaginalt och analt och hesse axel gick urled och jag trodde jag skulle forlora henne och svimmade under förlossningsarbetet oxå var borta i ca 2-4 min utan att jag fick någon koll på mig själv så det e det jag är piss rädd för igen ska hända Jobbig förlossning.. Sonen ja planeradsnitt pågrund av stort barn och förlorade 3 liter blod och på natten höl jag på att dö då låg mitt liv i deras händer
    men usch vilken otur du haft!! Men om du ser det såhär: nu har du varit genom mardrömsförlossning så då kan det bara bli bättre! Blixten slår sällan ner två gånger på samma ställe =) Har du funderat på aurorasamtal?
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-11 21:20:05 följande:
    Vad bra - ska vi slå till med onsdag (19 maj)...
    okidok, preliminärbokar det! (måste dubbelkolla bara så jag inte har något hyss för mig men det tror jag inte!)
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:26:24 följande:
    Om jag fattat allt rätt är aurorasamtal samtalshjälp för att hjälpa till med förlossningsrädsla, de har kanske liknande i danmark? Fråga din BM, du om någon borde ju vara berättigad! Håller tummarna!
    Momalicious skrev 2010-05-11 23:13:22 följande:
    Herregud vad ni skriver kvinnor! Ni får tänka på stackars mig som inte hinner läsa under dagen. Egentligen hinner jag aldrig läsa men nåt nöje ska man väl få ha! Postafen verkar ha hjälpt mig lite och jag mår bara lite illa korta stunder. Idag har jag bara mått lite illa på morgonen. Härligt! Dock är jag liiite lite tröttare men det är skitsamma. Kan inte äta som vanligt utan det är bara frukt och grönsaker som går ner. Möjligtvis potatismos också. Idag är jag i vecka 6+3 så det går framåt i alla fall. Nu måste jag få i mig lite föda och sen är det läggdags! Kram på er alla. Och VÄLKOMNA alla nya! Och GRATTIS till Majmammans fina lilla knodd! 
    Vad skönt att det avtagit! Har du bett att få Legirgan comp eller hur var det? Det var någon som bodde i Norge där det avråddes men minns inte vem det var (sorry). Jag käkar det som jordnötter Slipper allt illamående nu
Svar på tråden December Bebis 2010 :)