Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-05-22 18:58:13 följande:
    ...och sambon messade förut och sa att han inte ska dricka utan köra hem i stället...Lovely!! Tills dess grillar jag med barnen, syrran och hennes man!!
    aw men vad skönt! Hurra, då blev det bättre =)
  • Minifer
    Caroline 87 skrev 2010-05-22 19:59:06 följande:
    Halloj, Jag hänger på här.. :) är beräknad till 6 dec enligt Bm.. kul att kunna läsa  här och känna igen sig i alla syptomer :) Bor  i Hallsberg, verkar vara den ända här på denna lilla ort som är gravid, efterlyste nån mer via fm men fick inget svar.. har varit på hälsosamtal, ska på inskrivning tisdag,spännande :) Carro
    Hej och välkommen!! Själv bor jag i Lund så är inte så nära =)
    Sigge2005 skrev 2010-05-22 20:40:11 följande:
    Vad kul! Jag är också beräknad till 6 dec och ska åxå på inskrivning nu på tisdag! Jag bor i Västerås i och för sig men Hallsberg har man passerat många gånger med tåg!  Jag var på ett tidigt UL i vecka 9, jag var egentligen på SMVC för ett annat ärende men bad om att få göra ett UL och vips på skärmen där så fanns det två krabater! Nu får vi bara hoppas att bägge kämpar på som de ska! RUL har jag bokat in till 28 juni, har du fixat tid för det ännu? Mitt BF kan ju i och för sig ändras om det nu fortsätter vara tweenisar där inne så det kan ju hända att jag får ändrat BF men 6 dec utgår jag i alla fall från. Hoppas vi kan följas åt under tiden!
    oj vad spännande med tvillingar! Grattis! :D
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-23 21:29:53 följande:
    Hej vännen, TACK FÖR ATT DU FINNS! Det enda du kan göra är att var precis den härliga goa människa du är! Det känns allt lite hopplöst nu, men försöker tänka lite konstruktivt.. så under tiden vi får köra igång igen ska jag ta bort mina myomer, ta vaccination mot röda hund och kanske göra en utredning? Såg ditt meddelande på FC - ska svara så snart jag kan! Kramar i mängder!
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}

Ja ta en sak i taget nu bara och gråt gråt gråt och sörj, är bra, så det inte fastnar sorg i kroppen som inte får komma ut. Ingen brådska med att svara, ta det i din takt! Jättekram!!!!
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första! Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    min gled snyggt över till bebismage förra gången, så för min del tror jag det är kört, hehe

Vi har berättat för familjen och en del vänner.
  • Minifer
    Utomlands skrev 2010-05-24 18:48:16 följande:
    Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna. Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort. Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kg Har tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod. Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar. Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt. En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa. Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!
    Haj! Vi har ett Leksvik men inte har vi barnet med benen åt sidan??? Däremot är ytan ganska stor så man har gott om plats att ha prylar på runt om babyn =) Det är ett sådant man sätter på en byrå, toppensmidigt att ha allt nära till hands! Låter som att du äter bra :) Varierat plus folsyra och ite extra kalcium is da shit! :)
  • Minifer

Apropå vagn har vi en Brio Happy som vi är jättenöjda med. men vi vill inte ha svängbara hjul och så dels för att jag tycker det känns instabilt och dels för att vi har så enormt mycket kullersten här och då funkar små hjul inte så bra. Så vi har 4 rejäla fasta. Vilket var skönt när vi var och gick i skogen igår =)

• Minifer

ja Brio is da shit!! :D:D Vi har också huvudbry, vår lillkille kommer ju vara ca 15 månader när syskonet kommer. Vad tusan har man för vagn då?????? eller vagnar? Hur gör man? Att ha en megabred känns inte bra och inte en våningsvagn heller...

• Minifer
    Mopplis skrev 2010-05-24 20:05:17 följande:
    Leksvik har två olia skötbords överdelar, en större där du kan ha barnet mot dig och en mindre där barnet ligger på sidan. Vi köpte av misstag den från sidan men det är en vanesak. Jag har jätte svårt att byta framifrån nu haha. Nu har vi flyttat iaf... Vilken röra vi har nu blä
    aaah då förstår jag! Blev heförvirrad, haha! Då har vi det stora
  • Minifer
    Utomlands skrev 2010-05-25 08:52:47 följande:
    Geo morron! Najs, far väl ta mej till IKEA och klämma lite o ställa sej med en nalle eller nat sa man far feeling för om man gillar det eller inte. Estetiskt gillar jag det MYCKET! Har ju bara gluttat pa internet. Tackar för raden!!! Tack ocksa för vad gäller maten! Här är de skit jobbiga med vad gäller mat, samt min sambo och min svämor är JÄTTE jobbiga, men jag kan ju inte äta som en häst herregud!!! Därför blev jag lite nojjig. Men om jag mar bra och äter när jag är hungrig eller känner sockret under fotsulerna sa borde det ju räcka tycker jag. Jäkla spajorer som de stället till de i huvet pa en. Ha ha ha ha!!!
    Vi är skitnöjda med våran i alla fall =) Det enda är att det tar ganska mycket plats eftersom man får flytta ut det från väggen, men annars är det kickass! Det behöver verkligen vara brett nu när lillkillen vill rulla runt på mage hela tiden. Men vilka knasisar, enda skillnaden när man är ju gravid är att äta typ en macka mer per dygn eller ett extra litet mellanmål. Käkar man dubbelt går man ju bara upp en himla massa onödig vikt. Klart du ska äta så du är nöjd och varken mer heller mindre =) Heja dig!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)