-
Tack vännenEmelle skrev 2010-04-26 20:46:28 följande:Jag tänker på dig heeela dagen. Du måste rapportera DIREKT!!Men jag vet att det kommer se perfekt ut
-
GrattisTessLiihten skrev 2010-04-26 21:11:32 följande:Hejsan!
Så underbart o höra!!
-
Hem kommen från VUL nu från världens goaste o snällaste o mest förstående läkare jag träffat,helt underbar människa! Tänk att de finns sådana
Allt såg jätte fint ut o vi såg den lille krabaten där inne vars hjärta tickade på så fint
Men fanns ett pytte litet men,behöver inte alls betyda något för hon hade sett många sådana fall och de föddes friska bebisar för fullt!
Det fanns en liten vätskeansamling mellan fostret och modermunnen(heter de så?)och som sagt de behövde inte betyda nånting...kroppen kan antingen ta hand om de själv,el man får en liten blödning som inte heller är farligt. El så kan de ju gå åt helvete då,men de trodde hon inte!!
Men för att vara på den säkra sidan och min oro fick jag en ny VUL tid om 2 veckor!
Känner mig lite lättad att bebis lever än så länge,men ja nu kommer man ju gå o grunna ihäl sig o va rädd för att börja blöda m,m!!! Gjorde jag de skulle jag åka upp direkt så de fick kika på de!
Nu stannar du där inne bebis o växer o frodas! -
Ja de hoppas jag med att den ärEmelle skrev 2010-04-27 12:58:35 följande:Momalicious skrev 2010-04-27 12:27:18 följande:Det kommer gå så bra så! Du ska få en jättefin, frisk liten decemberbebis!Så skönt att höra!!Hoppas det är ok om två veckor med nu. Du ska se att då är vätskan pyts väck Blev du flyttad något i tid?Vilken läkare träffade du?
Men de va vissa som hade de så ända fram tills förlossning,va de va för vätska kunde hon inte säga. Hon hette Maria Openheimer (stavning vet i katten
) E ju så litet än så svårt o mäta,men hon mätte att jag va 6+4 idag stället för 7+2 som jag tror! Men får se på nästa VUL om hon kan se mer då, de lilla grynet var i varje fall bara 7mm som hon mätte nu!Mår så fruktansvärt illa,morron till kväll,hualigen! Äter postafen men de hjälper inte ett dugg,låt mig kräkas så ja kan må bättre sen!!ensammamma skrev 2010-04-27 12:46:28 följande:Va kul.. Hoppas nu att de blir en lång resa med dig under graviditeten till de e dags i december.
Funderar på o ringa MVC om lite starkare tabletter, orkar knappt av mitt arbete pga av illamåendet! -
Stoce skrev 2010-04-27 14:47:59 följande:JAg tror att jag är i 7+2 idag,men när jag var på vul så mätte de bebisen 7mm o att ja va 6+4 istället! E ju jätte svårt o mäta då de e så himla små!! Så jag tar de med en nya salt och går efter min uträkning så länge.
E nog lättare o få mer klara besked lite längre fram hur långt gången man är
-
Inte skoj o va trött o irriterad,men känner jag e hellre de än mår så här illa!! Ska snart iväg till jobbet o de e med nöd o näppe jag klarar de...Förra grav mådde jag inte alls så här illa,uschen!!ensammamma skrev 2010-04-27 15:13:30 följande:Jag fick några andra tabletter utskrivna mot illamåendet. Kommer inte ihåg va dom hette... Men dom hjälpe inte mig heller som postafen.. Så jag går å äter hela tiden å känner mig trött å irreterad för minsta lilla....
I morron e ja ledig,får ringa ner o se om de har några andra.
Men de hjälper dig mot illamåendet dåe? -
aha ok,men finns de inga andra du kan få dåe?? Hoppas de finns några som hjälper mig...står inte ut snart!! *tycker synd om mig själv* e ju ändå ett bra tecken på att man mår illa,men jobbigt ändåensammamma skrev 2010-04-27 15:23:19 följande:Nej dom hjälpte inte mig heller...Postafen hjälper inte heller så de e därför man e trött å irreterad...
-
Tack alla för era fina kommentarer
Ja vätskan ska vara borta om 2 veckor
Ja måste söka för mitt illamående innan jag blir tokig snart
,i kväll jobbade,vilket jag ångrar så,kändes som om ja aldrig nånsin skulle få komma hem,
kröp längsväggarna allt tog dubbel så lång tid,fick ha en plastpåse i näven i fall i fall ja skulle spy,gick på toa tusen gånger för o bara få sitta ner! puh,äntligen hemma o helt deckad o utslagen i soffan o mår fruktansvärt illa, om man bara fick spy så man kunde må bättre i några sekunder,men inte!!
Postafen,kex,äta ofta,ingefära har testat allt känns de som o ingenting hjälper! Nu orkar jag inte längre,MÅSTE kunna jobba o i med att ja inget sagt på jobbet än o tänker inte göra än så länge!! -
Vad är de för knutor?? Vad händer om de krockar med bebisen i magen?? Håller tummarna att allt kommer o gå braMalakiW skrev 2010-04-27 17:45:54 följande:Majmamma: Du ska se att allt går bra! Försök att unna dig att vara glad idag så kan vi börja nojja oss i morgon igen :). Men jag lovar att den där vätskan kommer att vara borta om två veckor.. Mina knutor kan man inte ta bort under graviditeten - man får bara hoppas att de inte växer för mycket så att de "krockar" med barnet..
-
Hoppas att de inte växer så fort så i varj fall bebis blir färdigutvecklad där inne,kanske att du får göra kejsarsnitt lite tidigare dåe??MalakiW skrev 2010-04-27 23:41:32 följande:Ptja jag frågade om jag skulle få mer VUL nu pga detta men det sa de att det inte var ngn mening med. Jag får inte mer än "normalt". Anledningen till att det inte var ngn mening var att de ändå inte kan göra ngt utan i så fall (hemska tanke!) bara se att de har växt.. Det går inte ta bort dem när man är gravid. Men gissa om att jag ska ta bort dem så snart jag kan efter förlossningen! Åh vilka inköp! härligt! Jag har inte vågat göra ngt.. men nu kanske? ;D. Fina killar ni verkar ha! Jag har också det :Dkramar!