Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Grattis Smurfen83 :)

Gud jag mår så illa. Tycker att det borde släppa snart. Är i vecka 12+3 så förhoppningsvis släpper det snart. Är så jäkla vidrigt! Orkar inte ens sitta vid datorn utan ligger i sängen och läser eller tittar på film. Vill göra saker men det går bara inte. Usch. 

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-22 14:22:33 följande:
    tråkigt!!!

Hade gärna bytt med dej, men bara ang ligga i sängen & läsa ele titta på tv

Det släpper nog snart!!!
    Jag hoppas det. Vill så gärna göra vad som helst som inte involverar att slappa. Hade dessutom varit bra mycket trevligare om man inte mådde dåligt utan bara gjorde det för att det var skönt. Men men. Hoppas på att det snart går över. : 
  • Momalicious
    har MajMamman08 skrev 2010-06-22 18:19:29 följande:
    Jag ska ha den 12/12  

Har inte heller fått tid för RUL,men ska till BM i morgon ( e i v 16) så då hoppas jag på att få en tid för RUL.

Angående BF listor,så finns de länk till de uppe i TS tråden,samt en presentations tråd för oss  

Tror jag fått svamp,YSCH!!! klikar o sticker som fan där nere,blir tokig!!!! inga illaluktande el konstiga flytningar,bara sådan satans klåda!!! köpte pevaryl idag på apoteket,tur ja ska till BM i morgon,får fråga henne!!!
    Har aldrig svamp annars,men när ja väntade min första hade jag de 1 gång,utan att ja ens visste om de(läkaren såg de vid kontroll). Så inte så förvånad om de skulle dyka upp igen denna graviditeten!!!
    Din stackare! Jag har med fått svamp. Brukar få det relativt ofta så jag vet vad det är. Mitt tips är att använda canesten istället för pevaryl. Canesten tar bort mer olika svampsorter och är därför bättre. :) Man får bara inte använda den där applikatorn för vagitorierna som följer med :)
  • Momalicious

Många som längtar till RUL och det gör jag med. Lite trist för mig att det inte finns nåt specifikt datum att längta till. Här ringer man och bokar när man är i v 15. Tydligen funkar det så för att det är så vanligt att man annars får en tid man inte kan så för att undvika att folk bokar om så mycket så gör man så. Smart, men trist att inte ha ett datum att längta till. 

Hur många har tänkt ta reda på kön? Vi ska definitivt göra det! Är så nyfiken så jag kan dö. Min mamma visste hela tiden att det var en tjej hon väntade när hon skulle ha mig. Önskar att jag kände vad det var också, så kunde man se om man hade rätt eller fel. Vi ska tigga om att dom talar om vilket kön det är på RUL om dom ser det tydligt, men det är tydligen väldigt väldigt svårt. Vi vill ju göra 3D/4D så får vi inte veta på RUL gör vi ett sånt fast med könsbestämning.

Den här dagen har varit värdelös. Mått dödsilla hela dagen verkligen. Fy vad det är trist! Till middag åt jag makaroner. Inte direkt en delikatess att bara äta makaroner enligt mig, men det enda jag ville ha.
    Hoppas hoppas det går över snart :)  Dags att sova nu :) 

• Momalicious
    Minifer skrev 2010-06-22 23:33:37 följande:
    Vi ska ta reda på kön =) Vi är för nyfikna för att inte göra det, tog reda på det sist med. Men varför säger de att det är svårt att se kön på RUL? Alla mina kompisar har fått veta könet på sina barn på RUL i v 18-19? Inklusive jag själv. Det är inte det att de bara säger så för att folk inte skall bli besvikna om man inte lyckas se på just deras bebis? Ibland kan ju läget vara fel. Krya på dig!!
    Ingen aning faktiskt. Vad jag hört säger de så för att det är svårare att se än lite längre fram i graviditeten. Här i västra götaland är det dock policy på att INTE berätta kön vid RUL på grund av abortrisken vid "fel" kön. Tycker det är helt sjukt. Jag skulle ALDRIG göra abort för att det var det eller det könet. Jag blir lika glad vad den än blir. Men men. Vi ska i alla fall fjäska och hoppas att dom berättar :D Tack vännen!
  • Momalicious
    Utomlands skrev 2010-06-23 08:34:49 följande:
    tycker oxâ det lâter konstigt att de inte "kan" säga könet i v 18-19!  När jag gjorde ulrtaljud i v 12 sa min gyn att hon till nästan 100% säkerhet viste vad det var och för en vecka sedan när jag var i v 15 sâ dubbelkollade hon om hon hade rätt.

Jag vet dock inget för jag vill inte veta vilket det är förrän jag ser den runt den 6e december :)

Vad kul att läsa om alla nerver och förväntningar inför RUL!! Jag har ju fâtt sâ mânga ultraljud att jag skäms nästan sen i v 20 ska jag fâ se den igen :) RUL 2 här om allt vatt som vanligt frân början.
    Jag vet som sagt inte, jag läste det i nån såndär gravidbok bara. :)

SURT att man inte får veta på RUL vilket kön det är. Ska boka 3D/4D med könsbestämning snart också för könet är vi så nyfikna på så vi kan spricka Ska bli underbart att se bebis om ett tag igen ändå dock :)  
  • Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-23 16:01:11 följande:
    Har en liten fråga.
    Vi har RUL 5/7 men man får bara ta med sig en person!
    Förr i tiden hade ja för mig att man fick ta med sig fler... Har jag fel??
    Är det bara här hemma som dom har att bara en person får följa med??
    Nån som vet?? Kram
    Min barnmorska sa att man max får ta med två personer och inga barn under 12 år. Detta är i västra götaland.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:08:18 följande:
    Wiiihooo! Idag fick jag lyssna på bebis hjärtljud,så fina=) Skönt o få ännu mer garanti att de e ok där inne! längtar ju så tills man känner sparkar!

hjärtljuden låg på 140-142. Vet nån vad "skrönan" säger att hjärtljuden ska ligga på om det är en kille el tjej??

Fick även en RUL tid,vecka 28 shit e ju nära nu jue!!! Hoppas man kan se könet då med

'Emelle: Vet jag vilka dina vänninor e som ska ha barn??
    Jag vet en till tjej som ska ha i dec,som ska ha våran lägenhet sen när vi flyttar,hehe!
    Fler o fler poppar upp,trodde ja skulle bli typ ensam i staden o föda i dec
    Över 140 för tjejer, under 140 för killar. Men ja, jag vet inte om jag tror så mycket på det ;) Dock ska det bli kul att se om skrönorna stämmer sen när man fått veta könet
    Emelle skrev 2010-06-23 18:27:19 följande:
    Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Har varit på starnden idag. Många som badade...dock inte jag
    Samma här. Har en väninna som är i v 23 och fick reda på könet på sin i måndags, en flicka. Det gjorde det 1000 gånger värre. Nyfikenheten alltså ;) 

Jag fick förresten en chock för ett par dagar sen när jag insåg att jag ska bli mamma. Jag har ju (såklart) tänkt på det innan, men nu gick det upp för mig att nån kommer kalla mig mamma i framtiden. Många av er andra har ju redan barn, men det är en helt surrealistisk tanke alltså! Fast en bra tanke men helknäpp ändå haha. 
  • Momalicious
    loisan31 skrev 2010-06-23 23:11:15 följande:
    Jag kan säga att det inte stämmer, jag fick en liten kille dec 2009 och hans hjärtljud låg runt 150 nästan konstant när de lyssnade och det är ju som sagt en liten pojk.

Lycka till här i tråden, hoppas innerligt att allt går bra för er. Underbart att få barn.

Loisan31
    Nej precis, jag tror inte direkt på det där heller. De flesta sådana skrönor stämmer ju inte. :)
    Minifer skrev 2010-06-23 23:05:44 följande:
    det här med att man inte får vet kön på RUL pga abortrisk tycker jag är så genomfånigt att det inte är sant! Man har ju RUL v 18-20, efter vecka 18 måste socialstyrelsen tillåta abort, så om jag vill göra abort pga kön får jag ju inte det ändå, eftersom de aldrig skulle tillåta det, så varför bängla om det när så många så gärna vill veta liksom. Töntigt. Grr. (sedan är det ju också en diskussion om hur roktigt sjuk i huvudet en person måste vara för att föda ut sitt barn efter nästan en halv graviditet för att det är "fel kön" men det är en annan historia.

Här i skåne får man veta i alla fall som väl är! =)

När jag väntade kille sist låg det mellan 150-160 hela tiden

moma: Jag kan forfarande inte föreställa mig att bli kallad mamma, men väntar ivrigt på att alla BABABABADADDADADADA ska bli MAMMA, haha!

majmamman: Det är nog jäkligt kul att se oavsett vad, men desto större bebisen är desto bättre blir det väl tror jag. Säger de inte att v 28 är allra bäst? Jag gjorde 3D/4D i 27+1 och fick jättefina bilder, har ett par i galleriet under starka bilder och en film när han suger på navelsträngen om du vill kolla
    Ja, visst är det fånigt. I så fall väntar jag hellre tills efter man inte får göra abort utan socialstyrelsens tillstånd så man kan få reda på kön. Dock var det tydligen incidenter med barnmorskor som blivit mordhotade (alltså... herregud?!) för att de misstagit sig på könet. Men i ärlighetens namn, de flesta RUL utförs ju efter gränsen för abort passerat och man kan ju inte direkt ljuga för socialstyrelsen och påstå att det finns någon missbildning som inte finns. Det hela är så löjligt så. Men men, vi får vänta tills vårt 3D/4D. :)
    MajMamman08 skrev 2010-06-23 21:43:39 följande:
    Den tanken om mamma hade jag med då jag väntade mitt första Tyckte de skulle kännas skit konstigt o bli kallad mamma,lixom JAG?? ibland fattar ja fortfarande inte att det är mig sonen skriker på när han säger MAMMA...hehe!
    ah ok...=) få se om de håller i sig då med hjärtljuden...ska kolla hur hjärtljuden låg me min son......vill ju gärna ha en tjejja nu
    Mig spelar det ingen roll vad det blir, även om jag erkänner att jag väldigt gärna vill ha en tjej. Men som sagt, det spelar ingen roll bara det blir ett friskt barn. :)

Nu är det bums i säng! Sambon ville hälsa tråden Kram på er 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)