Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Lagt upp magbilder nu. La upp en jämförelsebild med bild från 9+0 och 13+3, alltså idag. Skillnaden gör mig mörkrädd. Jag vill inte ens tänka på hur stor jag kommer vara på BF

• Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 01:28:02 följande:
    Okej!
    Asså ja känner mig inte trygg alls då hon missade hälften av allt hon skulle säga när vi va på inskrivning! Så hon ringde flera ggr... Sen när ja hade tagit alla blo prover så sa hon att hon skulle höra av sig OM ja va neg.. men nej... de har hon inte heller gjort... så ja känner bara att ja e ivägen å att ja inte får svar på de som ja behöver... tyvärr...
    men nu har ja mailat till den andra BM som finns i mitt område så nu hoppas ja att ja kommer att få gå till henne... =)
    Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att hon är en dålig barnmorska, bara att hon kanske är en såndär virrig typ. Men jag förstår dig, hade inte heller velat gå hos någon som glömde massa saker osv. 
    Hur länge sen var det du tog RH blodprovet? Hon kanske inte fått svar än? Eller haft väldigt mycket att göra och glöm, med semestertider och allt. Du kan ju alltid ringa och fråga henne också. :)
  • Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-06-29 09:49:50 följande:

Jag har en liten fråga: när jag badar ute nu så blir min mage stenhård och jag får även lite lite ont. Är detta sammandragningar pga att vattnet är så kallt eller vad kan det vara? (Är i v 16+5)

Det är i alla fall inget farligt. Din kropp talar om för dig om du ska sluta med det du gör. 
  • Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 15:56:05 följande:
    Igår köpte vi mat från en resturang vilket resulterade i att jag har besökt herr Ullrik hela natten.. Vet  inte vad som va fel men ja har iallafall inte behållt maten som ja åt igår kväll... Kan detta vara en fara för barnet så att ja måste uppsöka BM eller någe dyligt?? Nån som vet?? Tacksam för svar snarast
    Låter som en vanlig matförgiftning och det är inte farligt för fostret. Men kolla om du är orolig, men som sagt, det är ingen fara. Barnet får vad det behöver ändå.
  • Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 17:14:22 följande:
    Tack tjejjer för infon... ja har iallafall fått i min lite soppa idag men är fortfarande mycket skakis i kroppen... men de blir nog bättre tills imorron får vi hoppas!! Å blir de inte de så hör ja av mig till min BM =) Tack återligen igen Glad
    Det är bra : ) Om du mår bättre imorgon så var det "bara" matförgiftning. Barnet lyckas ju ta vara på den näring den behöver ändå haha. 
  • Momalicious
    TheUnknown skrev 2010-06-29 18:21:35 följande:
    Idag har vi varit på UL! (nupp) såg en pigg bebis sparka omkring därinne och vi fick massa fina bilder med oss hem :)

Passade på att väga mig och ligger på MINUS 1 kg ;)
    Åååååh grattis! Vad härligt! Hur är det med dig nu förresten?
    Emelle skrev 2010-06-29 18:27:52 följande:
    GRATTIS!! Så härligt! HAr det ordnat upp sig nu då?
    FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu
    Jag solar som vanligt. Har inte problem med pigment förändringar el så och ÄLSKAR att sola!
    Tröst-shoppade nog 10 st bikini efter MA då jag var säker på att inte kunna bli gravid fort igen och vara stor under sommaren...kan säga att dom inte heller sitter super längre...
    Nemie är ett av våra namnförslag (min dotters favorit) dock stavar vi det Noemi.
    Gud alltså, mina bikinibehåar täcker knappt bröstvårtan känns det som. Får snart ta och köpa mig nån supertöjbar gravid-bh som jag kan växa i, för jag kan inte ha en uppsättning med 10 bh:ar i varje kupstorlek haha.

Fin stavning förresten!

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-29 19:35:12 följande:
    Ge honom lite tid utan att pressa honom...Ni hittar tillbaka. Män är ...jävligt knepiga ibland!
    Låter som du mår bättre! Skönt! KRAM
    Ja, män kan allt vara speciella. 
    Emelle skrev 2010-06-29 19:35:52 följande:
    KAn ni inte länka till ERA bloggar (igen om ni gjort det tidigare) jag vill jättegärna läsa dom om jag får
    http://momalicious.blogg.se/ den är under uppbyggnad så att säga. ska fixa en egen design och börja blogga oftare. inte haft nån lust när jag mått så dåligt dock, men nu ska jag ta tag i det : )
  • Momalicious
    TheUnknown skrev 2010-06-30 21:05:04 följande:
    Jag satsar på sjunde, sambon på tredje o en kompis på nionde ;D
    Jag ligger ju på gränsen där också, får se vad de säger på RUL men tror knappast de flyttar mig så "långt" då jag vet att jag hade ÄL mellan den 9 och 10 april. Men oavsett vad det är för datum som BF så vet man ju inte när bebisen kommer ändå. Gissar att jag förmodligen går över tiden eftersom jag är förstföderska, och att jag kommer få i januari också.
    Men nu har jag hängt i den här tråden och har inte lust att hoppa in i någon annan så jag stannar kvar här vare sig ni vill eller ej
    MalakiW skrev 2010-06-30 19:51:27 följande:
    Hej igen alla underbara!
    Tack för alla varma tankar! Nu idag fick jag brev hem angående väntelista för operation av mitt myom! Yes!! Det kanske innebär att jag kan få ta bort myomet i sommar tidig höst!! Hade varit så skönt! Känner att det håller på att vända för oss nu! Plötsligt händer det (som man säger i trissreklamen!)

Åhh tänk om tänk om jag skulle kunna få hoppa in här efter ha plussat i augusti eller något! Vilken lycka!

kramar i mängder!
    Vi hoppas på det! Hade varit så himla kul!

• Momalicious
    Ejvoan skrev 2010-06-30 22:19:50 följande:
    Hejsan allihopa! Tänkte hoppa in här, 24årig förstagångsföderska BF 8 dec!
    Nervös! Jag vill helst slippa förlossningen, jag vill se storken komma och lämna mitt barn..:P Tyvärr funkar det inte så och man kan hoppas att det är som alla säger att man glömmer smärtan direkt efteråt, men som sagt riktigt nervös.

Annars ser jag framemot allt! Har haft en bra graviditet hittills, mått riktigt bra, lite tröttare än vanligt bara.

Ultraljud den 12 Juli, känns som att det kommer kännas på riktigt då,när man får se det lilla livet(dock vill vi ej veta kön). Nu ser jag bara vågen öka och magen växa, men svårt att förstå att det är sant.

Hoppas det går bra för alla,  vi ses kanske på akademiska i december eller på en mammagrupp i höst..:)
    Välkommen till vår (ganska stora) grupp! Själv är jag 20 år, förstagångsmamma den 31 december som det ser ut just nu.

Jag är lite som du, jag skulle dock vilja uppleva förlossningen om jag fick garanti för att jag inte sprack massvis. Tyvärr kan man ju inte få det
    Det finns en presentationstråd i TS, om du vill läsa om oss eller skriva om dig själv :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-01 11:17:13 följande:
    Min kondis är helt värdelös, haha! Det var den iof tidigare också, men jag inbillar mig nog att den blivit sämre, blir andfådd och svettas snabbare. Såg ett hjärta slå i vecka 10.. Dom säger ju att risken för missfall minskar om man ser hjärtat slå, men jag vet inte. Jag bara känner mig väldigt ogravid! Kanske triggas av att en arbetskamrat ska ha i september och där kan man MINSANN inte missta sig, hon har så fin o rund mage.. Jag ser bara fet ut. Tungan ute
    Men kära du, hon ska ju ha tre månader innan dig! Är väl tur att det syns mer på henne än dig! 
    TheUnknown skrev 2010-07-01 11:19:03 följande:
    Momalicious. : hade också ägglossning dom dagarna så du kan nog bli flyttad du med :)

Jag har ju en dotter nu och kan inte se mig själv som pojkmamma haha så det skulle jag vilja förbereda mig på ;) men det är ju inte riktigt möjligt :)
    Ja, det tror jag säkert. :) Ska bli spännande att se vad BF blir, även om det inte direkt betyder att bebisen tittar ut då.
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-01 11:21:03 följande:
    Sluta nu '' Tar dig i örat '' du e gravid sluta nu hehe

Ja dålig kondis haha jag cycklar varje dag men igår gick jag o sambon och sonen  vagnen för att hämta dottern och fy fan hahaha jag orkade inte GÅ jag var helt slut i kroppen !!
    Svettas som en gris haha sluktar som en gammal gubbe men duchar varje dag men inget vill hjälpa..

Igår kväll så tittade sambon på mig och sa '' Jävlar vad din mage har blivit stor'' jasså tack att du på minde mig känner mig redan som en FLODHÄRT hahahahaha
    Hahahaha, så sa min sambo till mig häromdagen med. Och min mamma sa "MEN HERREGUUUUD, VAR SKA DETTA SLUTA?! SKA DU HA SJU STYCKEN ELLER?!" hahaha. Man känner sig verkligen superhet då ;)
    MFJG skrev 2010-07-01 11:25:33 följande:
    Idag är min foglossning katastrofal..tycker synd om mig själv!
    Längtar till RUL! 
    Stackare! Tycker synd om dig med! Jag mår lite illa, och tycker det luktar lök överallt i vår lägenhet förutom sovrummet. Så vill jag vara inomhus får jag gömma mig där.
    pellepluttskrutt skrev 2010-07-01 11:28:52 följande:
    Hejsan!

Var jättelängesen jag skrev här, men jag går in och läser ibland. Ni är ju så flitiga och skriver här varje dag nästan :)

Idag går jag in i v.18 (herregud! vart tog tiden vägen?)
    Jag kräks dagligen fortfarande och har tappat 5 kg.. men jag håller fortfarande tummar och tår på att det ska vända snart.

Små buffar har jag känt i någon vecka, även utanpå magen. :)

Nästa vecka ska vi på UL, ska bli såå spännande!

Ha en bra dag allihopa!
    Usch. Jag önskar att jag också kunde tappa lite i vikt av kräkningarna men det gör jag inte. Om man nu ska behöva må så så kan man väl i alla fall få nåt för det, tycker jag. Dock börjar det lätta för mig nu :)  Härligt med buffarna! :)
    Karttikeya skrev 2010-07-01 11:38:16 följande:
    Haha ja, jag är gravid!! Tungan ute

Det är väl härligt att svettas, höhö!

Haha, som sagt, min mage har knappast blivit större, den är lika degig och halvtjock som vanligt ^^ Väger ju minst sagt några kilon för mycket.

Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Bebis, ge mig ett tecken på att du finns därinne!! Tungan ute
    Jag har också en DEL kilon för många. Typ... tvåsiffrigt. Men, jag är så jäkla peppad på att gå ner i vikt. Synd bara att jag måste vänta i alla fall ett halvår innan jag kan göra det

Jäklar vad snyggt forumet blev! Och smart att man kan ladda upp bilder direkt i forumet så man slipper hålla på att kopiera osv.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)