• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-05-10 12:02:02 följande:
    ska göra ett tidigt ul i morgon... är lite nervös
    Ska med göra VUL i morgon Håller tummarna för oss
    TheUnknown skrev 2010-05-10 13:26:39 följande:
    Hejsan =) Nu tänker jag återkomma till er.Var på VUL idag och såg ett litet hjärta slå. Läkaren trodde tredje januari, men jag hänger med här ett tag till ändå.
    Jessika82 skrev 2010-05-10 13:29:11 följande:
    Jag kommer nog ha bf i nov men jag hade min egen uträkning och då blev det dec och jag hänger nog oxå kvar här.. så trevligt gäng här
    Ja klart ni ska hänga me här Kan ju bli dec bebis ändå antningen för tidigt el försent!
    Momalicious skrev 2010-05-10 14:18:48 följande:
    Jag oooorkar inte må illa mer nu. Idag har jag sagt åt min kära sambo att han ska köpa med postafen hem så jag får testa det. Förhoppningsvis hjälper det, åtminstone lite. Om inte så har jag testat. Det är inte alls kul att plugga när man mår såhär. Tyckte jag kunde fått sluppit illamåendet fram tills 1 juni då jag är färdig. Sen har jag tid att må illa, även om jag inte har lust
    Hualigen.....må illa e sååå grymt jobbigt YSCH!
    Ellans skrev 2010-05-10 09:48:44 följande:
    Fy sjutton hur man kan få må! Hela helgen har varit super jobbig. Har sådana kramper och får så ont när jag är uppe och går eller står. Vilket är väldigt jobbigt när man har ett jobb där man inte gör annat än att stå och gå! Är jätte orolig att något ska vara fel även den här gången eftersom jag har så konstigt ont hela tiden, ibland ilar det enda ner i benen. Sedan mår jag ju super illa och har jätte svårt att få i mig något. När jag försöker äta på morgonen så bara krampar magen på mig och det tar flera timmar för mig att försöka äta något!!Hur är det för er andra? Är i v.8+1 idag.
    Har me ont i magen,åkte in akut i lör kväll,de trodde de va tarmarna o UVI!! För mini där inne mådde super bra o tickade så fint {#lang_emotions_heart}
    Så fort jag äter får jag skit ont i magen,ajaj!

Alla:

Trött,trött e ja med...sover typ jämnt! E som en zombie och hemmet förfaller,orkar vekrligen ingenting efter jobb,knappt jag orkar jobba!! Hemskt!

Ringde till GYN idag angående min vita i urinen och de hade skickat den på odling...men de ja inte fatta,vet de inte på en vanlig sticka om jag har UVI el vad dåe?? Såg bara vita i urinen på stickan! Ah får la svar så småning om o förhoppningsvis pencillin då om de e de!
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 22:25:33 följande:
    Men köp inte från affären utan gå till bm o kolla först innan du tar tabletter vännen. Jag hade 2 olika tabletter men jag kommer inte i håg namnet. Men ät blodpuddig och spinat osv som innehåller järn..
    Okej, jag jobbar så dumt så har svårt att ringa när de har telefon tid mellan 9-10. Men antar att hon säger att vi ska vänta tills nästa tisdag då jag har inskrivning. Får försöka äta sån mat tills dess då iaf.
  • MajMamman08
    skogsbollen skrev 2010-05-10 12:14:52 följande:
    Joinar de trötta här inne... Vilken grymt förlamande trötthet. Somnar var jag än lägger ner huvudet. När sonen sov middag igår så passade jag på att ta en långsovning på 2 timmar, men hur mycket man än sover så är man lika förbenat trött.Det går i slow motion på jobbet. Tack och lov har jag ett stillasittande jobb, men hjärnan är inte särskilt alert.
    Tur man inte e ensam o va trött,hehe!!
  • Emelle

Hej!!
    SKÖNT att höra att man inte är ensam om att vara en slö jävel nu för tiden!
    Verkar ju vara smittsamt härinne Tacka vet jag min snälla man, utan honom hade barnen varken fått mat, rena kläder eller fått vätta isg de senaste veckorna ...

Idag har jag varit på jobbet efter en vecka hemma. Mådde SKIT rent ut sagt innan fm fiakt. Behöver äta en rejäl frukost innan jag går i väg nu märker jag. Sen lättade illamåendet och sambon och minsta och jag hann med en lunch på stan innan de två stora kom hem och sen tog vi en powernap tillsammans med minsta på soffan när vi kom hem *mys*
    Nu är J och skriver (och gör förhoppningsvis en riktigt bra deal) nytt fotbollskontrakt och jag ska faktiskt, kors i taket, ta tag i lite tvätt/städ härhemma medans jag inte har halsen full av spyor!!
    I morgon går jag in i vecka 9, tredje månaden. KUL!!
    Läste igår att en bloggerska jag följer också är gravid. Så kul att antagligen få massa snygga klädtips osv. Nice!!

TheUnknown skrev 2010-05-10 13:26:39 följande:
    Hejsan =) Nu tänker jag återkomma till er.Var på VUL idag och såg ett litet hjärta slå. Läkaren trodde tredje januari, men jag hänger med här ett tag till ändå.
    Jessika82 skrev 2010-05-10 13:29:11 följande:
    Jag kommer nog ha bf i nov men jag hade min egen uträkning och då blev det dec och jag hänger nog oxå kvar här.. så trevligt gäng här
    Så klart ni sk hänga med här
    Lär nog vara en del som får förtidigt och en del (säkert jag) som kommer gå över till 2011!!
  • ÄlskarMina

Ska nog ta och lägga mig en snutt snart. Kom nyss hem från jobb och dagis och maten får sambon göra. Vill ändå inte ha och sover hellre. Känns som en timme räcker för att vara liite sällskaplig för sambon efter att Nova somnat. Känns så elakt att jämnt somna runt 8-tiden varje kväll! Jag lägger Nova och sen hinner jag sitta en stund i soffan innan jag däckar och sambon väcker mig när han vill gå upp och lägga sig. 

Idag gick jag in i v.11! tjoho! Bara 2veckor kvar tills jag kan pusta ut och sen, den 2juni är det dags för NUPP.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Karttikeya

Pew, nu har jag fått pratat med min BM. Läkaren har ordinerat Levaxin, så från och med i morgon ska jag äta 50 mkg/dag. BM förklarade att jag inte behövde vara orolig för missfall eller fosterskador osv eftersom man då behöver ha jättehöga värden, mina värden behöver bara hållas inom kontroll så att dom inte stegrar. Den enda innebörden för mig är att jag får ta blodprov oftare och att jag kan bli piggare av mer hormon, haha. Så det känns ju jäkligt skönt nu :)

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-10 17:12:35 följande:
    Ska nog ta och lägga mig en snutt snart. Kom nyss hem från jobb och dagis och maten får sambon göra. Vill ändå inte ha och sover hellre. Känns som en timme räcker för att vara liite sällskaplig för sambon efter att Nova somnat. Känns så elakt att jämnt somna runt 8-tiden varje kväll! Jag lägger Nova och sen hinner jag sitta en stund i soffan innan jag däckar och sambon väcker mig när han vill gå upp och lägga sig.  Idag gick jag in i v.11! tjoho! Bara 2veckor kvar tills jag kan pusta ut och sen, den 2juni är det dags för NUPP.  
    Grattis till ny vecka...Bara två veckor kvar till den "farliga" tiden är över ju
    Karttikeya skrev 2010-05-10 17:17:50 följande:
    Pew, nu har jag fått pratat med min BM. Läkaren har ordinerat Levaxin, så från och med i morgon ska jag äta 50 mkg/dag. BM förklarade att jag inte behövde vara orolig för missfall eller fosterskador osv eftersom man då behöver ha jättehöga värden, mina värden behöver bara hållas inom kontroll så att dom inte stegrar. Den enda innebörden för mig är att jag får ta blodprov oftare och att jag kan bli piggare av mer hormon, haha. Så det känns ju jäkligt skönt nu :)
    Så skönt!!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-10 17:12:35 följande:
    Ska nog ta och lägga mig en snutt snart. Kom nyss hem från jobb och dagis och maten får sambon göra. Vill ändå inte ha och sover hellre. Känns som en timme räcker för att vara liite sällskaplig för sambon efter att Nova somnat. Känns så elakt att jämnt somna runt 8-tiden varje kväll! Jag lägger Nova och sen hinner jag sitta en stund i soffan innan jag däckar och sambon väcker mig när han vill gå upp och lägga sig.  Idag gick jag in i v.11! tjoho! Bara 2veckor kvar tills jag kan pusta ut och sen, den 2juni är det dags för NUPP.  
    Också i v11 nu! (v10+1) .  Ska göra KUBB;en den 23:e maj. Tog det förberedande blodprovet idag .. Vi får hoppas att våra KUBBs och NUPPs ser bra ut!
  • 3 barns mamma84

O jag har 8+5 idag vecka 9 och snart är jag inne i vecka 10
    Väntar fortfarande besked från bm att jag kan få en tid..
    Men inte än jag väntar på.

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • TheUnknown
    MajMamman: Dom skickar nog till odling för att kolla GBS bl.a. Jag hade GBS förra grav och det är inte bra att ha! Denna gång ska jag be dom kolla ofta!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)