• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-09 17:11:00 följande:
    Oj det låter väldigt tidigt att känna av något...Är du säker? Borde du ju nästan vara längre gången väl?? HEY!!! Du kan få mitt. Jag har ju dina symptom + ett joooobbigt illamåående. Vi kan byta
    Ja tack gärna! Kasta hit allt var du har!! Har du några finnar också? I så fall kan jag ta dem med
  • Emelle

Nån mer som är såå sjukt slö/trött??
    Jag orkar verkligen inte göra ett skit nu. Är nog ganska noga annars med att hålla iodning osv men nu, jag skiter i det. Orkar inte. Min stackare till sambo har fått dragit ett TUGNT lass de senaste veckorna och har inte klagat men nu börjar jag nästan få dåligt samvete. Det tar i mot så fruktansvärt. BVara att damsugen 1 våning känns osm ett omöjligt uppdrag...för att inte tala om tvätt och matlagning. Fyyyy!!

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-09 13:40:22 följande:
    heh :) Fast tyvärr pratade jag om förra veckans VUL ... har inte fått tid till ngn ny... Nu får nog vänta till kubben (23 maj) innan vi får se hur det står till där inne. "Bara" två veckor dit...Håller tummar och tår för att allt är ok - det är lätt att nojja loss :)
    men näää vad muuu! =( Om du (och majmamman) vill kan du ju köpa sådana där stickor på apoteket och kolla själv hur det ser ut med äggviteläget i urinen. Jag hade tänkt göra det när jag en dag blev supersvullen i slutet av graviditeten, men så gick vattnet i stället, så det var lätt förklarat!

jag har också känt fladder, mina tarmar fladdrar ruskigt likt bäbis höhöhö! Tror dock personligen inte på att man kan känna något så tidigt. :) Embryot börjar ju kunna röra sig när det är typ 4 millimeter stort.

Jag har legat i sängen med supermigrän hela dagen, tredje anfallet på typ två veckor, liiite störigt!!! Var ju bra att det inte avr på en vardag i alla fall, för då hade jag nog sålt sonen till någon förbipasserande karavan =)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-09 17:42:32 följande:
    Nån mer som är såå sjukt slö/trött??Jag orkar verkligen inte göra ett skit nu. Är nog ganska noga annars med att hålla iodning osv men nu, jag skiter i det. Orkar inte. Min stackare till sambo har fått dragit ett TUGNT lass de senaste veckorna och har inte klagat men nu börjar jag nästan få dåligt samvete. Det tar i mot så fruktansvärt. BVara att damsugen 1 våning känns osm ett omöjligt uppdrag...för att inte tala om tvätt och matlagning. Fyyyy!!
    Här är en till. Jag är så omotiverad, slö och trött så tiden står till...Orkar liksom inte engagera mig... En av mina högsta chefer är en riktigt bitch och innan jag blev gravid oroade jag mig för vilket humör hon skulle vara på varje dag på jobbet. Hon är en person som ena minuten är jättesocial och nästa minut inte hälsar eller "ser" en.. Sen jag blev gravid orkar jag inte bry mig om hur arg hon är eller inte. Låt henne skälla liksom.. Så det är iofs skönt nu :) Jag löser min brist på omotivation genom att använda äggklockan ;) Sätter den på de antal minuter jag kan tänka mig att vara "duktig" (ibland max 15 min) och så sätter jag igång.. Då har jag i alla fall varit duktig i 15 minuter och ofta så sätter jag timern på 15 minuter till och sen helt vips har jag grejat runt i en timme och lyckats sortera tvätt, diska och plocka undan :D. Använde mig av tricket nyss och lyckades på 60 minuter rensa ut i frysen, förbereda middagen ikväll och sortera tvätt :)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 16:27:04 följande:
    Ja det är oxå olika tadum till Farsdag med men den vet jag inte när den är ska kolla sen Ja fira 2 ggr inte illa hihi
    heheh - Gott - hade ju varit orättvis annars! :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-09 17:42:47 följande:
    men näää vad muuu! =( Om du (och majmamman) vill kan du ju köpa sådana där stickor på apoteket och kolla själv hur det ser ut med äggviteläget i urinen. Jag hade tänkt göra det när jag en dag blev supersvullen i slutet av graviditeten, men så gick vattnet i stället, så det var lätt förklarat!jag har också känt fladder, mina tarmar fladdrar ruskigt likt bäbis höhöhö! Tror dock personligen inte på att man kan känna något så tidigt. :) Embryot börjar ju kunna röra sig när det är typ 4 millimeter stort.Jag har legat i sängen med supermigrän hela dagen, tredje anfallet på typ två veckor, liiite störigt!!! Var ju bra att det inte avr på en vardag i alla fall, för då hade jag nog sålt sonen till någon förbipasserande karavan =)
    Ja visst är det :(. Men men... det kanske får mig att tagga ner lite, tar på krafterna att gå omkring och supernoja... men varje gång man går på toa är man rädd för att det ska vara färskt blod i trosan.. men so far soo good ;) Jobbigt med migrän! Hade det för någon vecka sen och har inte haft det annars sen jag gick på högstadiet.. Trodde det växt bort...
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 16:31:30 följande:
    Sablans finnar som ska komma nu ja jag har bara 2 st får aldrig finnar men det ska bort sen..Fick en under läppen och det bara stack till o så tittade jag o såg att det var rött o det var en finne som kommit.har oxå sovit på soffan slocknade är så trött.Och sen kände jag något häftigt något som rörde sig snabbt i magen hihi ''fjäril'' ja den 12 maj så står det att då ska emryt röra sig och 19 maj så är det en foster
    Kan ni (2barnsmamma och Minifer) förklara lite mer vad ni menar med "fladder"? Kanske det man har när man tror att man har ngt annat? Känns det typ som om man skulle ta en bommullstuss och fluffa lite på magen?
  • LinnV

Förstår precis vad ni menar med att vara trött, somnar sittande i soffan varje kväll när jag försöker hålla mig vaken för min sambos skull. Det är ingen idé att försöka längre. Sover mer än gärna hela dagarna men svårt när man har en fem-åring som helt plötsligt har blivit morronpigg. Illamåendet har äntligen blivit bättre iaf..

Har varit i mina svärföräldrars stuga i natt men de märkte inte av magen, tog bara med mig lite stora kläder. Skyllde på att jag var så trött så ville inte ha vin till maten, de verkar inte misstänka något än. Men är svårt att dölja nu för blir mer och mer svullen för varje dag nästan..
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-05-09 17:11:00 följande:
    Oj det låter väldigt tidigt att känna av något...Är du säker? Borde du ju nästan vara längre gången väl?? HEY!!! Du kan få mitt. Jag har ju dina symptom + ett joooobbigt illamåående. Vi kan byta
    Nej då inte inbillning alls detta kännde jag med dottern också men liten ''fjäril'' som gick snabbt till andra sidan på magen cool kännsla men jag inbillande mig inte jag kände samma sak idag med
    Jag vet inte jag går in i vecka 10 på tisdag typ o det börjar bli dag för att känna tror jag..
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-09 18:09:58 följande:
    Ja visst är det :(. Men men... det kanske får mig att tagga ner lite, tar på krafterna att gå omkring och supernoja... men varje gång man går på toa är man rädd för att det ska vara färskt blod i trosan.. men so far soo good ;) Jobbigt med migrän! Hade det för någon vecka sen och har inte haft det annars sen jag gick på högstadiet.. Trodde det växt bort... Kan ni (2barnsmamma och Minifer) förklara lite mer vad ni menar med "fladder"? Kanske det man har när man tror att man har ngt annat? Känns det typ som om man skulle ta en bommullstuss och fluffa lite på magen?
    Fladder ?? förstår inte vad du menar gumman
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Mopplis

Men kollektiv kraft har vi nu satt punkt för mina blödningar :) TACKAR!

( för denna gången iallafall)

Jag firar detta med att dra på mig mian mammabyxor

Svar på tråden December Bebis 2010 :)