• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Cornelia sover gott på rygg, men Charlie som hade magknip somnade inte om han inte fick ligga på mage och bli buffad på blöjan i den här åldern

På dagarna hade vi koll på honom när han sov sina korta stunder och när han somnat för natten brukade jag vända över honom till sida när han sovit någon halvtimme.

• LokesMammi

Loke får sova på mage på dagen. Han sover och somnar bäst på mage. Sover på rygg på natten, då vågar jag inte! =) Har han svårt o somna på kvällen så får han ligga på mage o sen vänder jag honom när jag går o lägger mig.

Jag vet inte vad det är med Loke längre, han har äntligen lyckats somna själv på kvällen utan mig = jätte skönt. Men på natten när han vill äta så somnar han och när jag lägger över honom i hans säng så är han klarvaken och pratar med sin barbapappa mobil i en hög ton. Varenda natt! Även fast jag låter honom sova hos mig ett tag innan jag lägger över honom. Gubben har öronproppar så han störs inte! =) Nappen har han börjat rata igen!

Loke 11/1-11
  • thegoddess

ronja vägrar ens ligga på magen men hade hon vela sova på magen hade jag låtit henne ligga så på dagen inte på natten

• Haligh

Ok, tack för svar! Kanske provar att göra som igår då, vända på henne när hon somnat. Kvällarna har blivit så himla jobbiga här, när hon väl somnat så sover hon hela natten men innan dess... Hoppas den här fasen går över snabbt!!

• Momalicious

Elliot är inne i en sämre period. Han somnar inte själv på dagarna (har aldrig gjort det direkt) men nu vaknar han jättefort om jag lägger ned honom, vilket är jobbigt. Hinner knappt äta.
    Dessutom sover han sämre om nätterna. Vaknar ofta nån  gång runt 5-6 tiden och vill ha mat, annars har det varit tidigast sju men ofta har han sovit längre.

Hur ska man göra för att försöka få honom att somna själv? Han kämpar liksom emot så man måste vagga honom och liksom "hålla fast" nappen i munnen på honom, sen tar han den och lugnar sig lite men kämpar emot ett par gånger innan han somnar. Skulle vilja att det gick att lägga honom i spjälsängen och kanske sätta på mobilen och att han somnade av sig själv men det funkar inte alls. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-04-05 09:54:39 följande:
    Elliot är inne i en sämre period. Han somnar inte själv på dagarna (har aldrig gjort det direkt) men nu vaknar han jättefort om jag lägger ned honom, vilket är jobbigt. Hinner knappt äta.
    Dessutom sover han sämre om nätterna. Vaknar ofta nån  gång runt 5-6 tiden och vill ha mat, annars har det varit tidigast sju men ofta har han sovit längre.

Hur ska man göra för att försöka få honom att somna själv? Han kämpar liksom emot så man måste vagga honom och liksom "hålla fast" nappen i munnen på honom, sen tar han den och lugnar sig lite men kämpar emot ett par gånger innan han somnar. Skulle vilja att det gick att lägga honom i spjälsängen och kanske sätta på mobilen och att han somnade av sig själv men det funkar inte alls. 
    Vill inte ge råd vill inte göra någon arg.
    Men vad JAG gör det är att jag lägger honom i sin vagga och nappen + en filt och honom på sidan då rammlar inte nappen bort häller.
    Sen går jag bara ut och han sover.

Men du kan alltid prova att ha mobilen på och en liten nattlampa och en go filt som gör honom trygg som känner en doft av dig.
    Sen kan du lägga sig med honom i eran säng och när han somnar lufter du honom till hans säng .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Haligh

Sigrid kunde somna själv förut, knorrade kanske lite men ändå rätt lugnt. Men när det ILLVRÅL som gäller, försöker stå ut några minuter men hon hetsar bara upp sig mer och mer så det går inte. Tar upp en stund så blir det lugnt, men så fort hon läggs ner så är det samma visa...man ser ju att hon är jättetrött, men benen och armarna går som vispar, så upp i varv!!! På dagarna är hon en sån nöjd bebis som kan ligga själv. Man känner sig så maktlös,!!!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 10:02:54 följande:
    Vill inte ge råd vill inte göra någon arg.
    Men vad JAG gör det är att jag lägger honom i sin vagga och nappen + en filt och honom på sidan då rammlar inte nappen bort häller.
    Sen går jag bara ut och han sover.

Men du kan alltid prova att ha mobilen på och en liten nattlampa och en go filt som gör honom trygg som känner en doft av dig.
    Sen kan du lägga sig med honom i eran säng och när han somnar lufter du honom till hans säng .
    Jag har försökt det, båda grejerna, men inget funkar. Det är som att han inte kan slappna av själv förutom på natten då han till 99% somnar själv. Vet inte hur länge jag ska vänta innan jag tar upp det med BVC som ett "problem". 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • LillSnurr82
    Haligh skrev 2011-04-05 10:53:31 följande:
    Sigrid kunde somna själv förut, knorrade kanske lite men ändå rätt lugnt. Men när det ILLVRÅL som gäller, försöker stå ut några minuter men hon hetsar bara upp sig mer och mer så det går inte. Tar upp en stund så blir det lugnt, men så fort hon läggs ner så är det samma visa...man ser ju att hon är jättetrött, men benen och armarna går som vispar, så upp i varv!!! På dagarna är hon en sån nöjd bebis som kan ligga själv. Man känner sig så maktlös,!!!
    Kanske kan prova att lägga henne för natten INNAN du/ni ser att hon är trött.. Kanske kan vara så att hon är övertrött och inte kan slappna av pga det. Prova att söva henne en halvtimme innan vanlig tid kanske?  Kan vara så för Agnes ibland när jag försöker natta henne för sent.. Hon har redan hunnit bli övertrött och vill absolut INTE slappna av och armar och ben flyger åt alla håll.. Bäbisar är väl av naturen lite mer oroliga vid kvällstid.?

Sen tycker jag att det går bättre att söva Agnes på kvällarna om hon sovit mycket och bra på dagen. Om vi bara vart hemma nån dag, helt utan nån aktivitet (som nu när jag vart sjuk ett par dagar och knappt orkat leka hemma med henne) tycker jag också hon blir lite mer svårsövd..
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-04-05 10:55:03 följande:
    Jag har försökt det, båda grejerna, men inget funkar. Det är som att han inte kan slappna av själv förutom på natten då han till 99% somnar själv. Vet inte hur länge jag ska vänta innan jag tar upp det med BVC som ett "problem". 
    Har du provad med natt olja med ett varmt bad och sen mat och sen säng ?
    Varmt bad brukar fungera med natt olja.
    Går att köpa på Ica o coop den har vi.
    Den är en mild perfym om kamomil om jag inte minns fel.

Jag hade jobbigt ett tag med elias så han sov ca 1 sen ville han ha mat igen det pågick några timmar sen somnade han iaf.
    Men nu badar jag honom innan sen mat och sen lägger jag honom i sin vagga och han sover 8 timmer sen vaknar han igen.
    La honom i förrgår efter mat + olja och han somnade vid 22.30 tiden vaknade fösrta gången kl 07.00
    Igår gjorde jag samma sak och la honom kl 20 tiden och han vaknade igen kl 02.00 8½ timme
    Tror faktist bad + olja fungerar det slappar av i babyn kropp.
    När jag var mindre gjorde mamma samma sak varje kväll och jag somnade fort.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)