• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-04-09 11:21:37 följande:
    Det gick ganska bra iaf. Träffade världens sämsta läkare tyvärr.. Men Sixten har en vanlig virusinfektion så fick luftrörsvidgande utskrivet som min sambo är och hämtar nu, vet inte vilken sort eller nåt. Han frågade om vi ville ha det så vi slipper lunginflammation, nej självklart vill vi att Sixten ska få lunginflammation

Ögoninflammationen sa han inget om utan sa att han skulle skriva ut luftrörsvidgande så vi kunde åka hem och bara gick.. Så har ni några tips? När dottern hade ögoninflammation fick hon ögondroppar så vet inte hur jag ska göra..
    Både ebba o didos fick salva gul salva mot ögoninflamation.
    Hoppas er pojk får det bättre snart.
    Har också en läkare som är en idiot.
    Elias hostade i 1 månads tid och jag sökte ju vård men han bara ''det går över'' vi kommer tillbaks o säger han har fortfarande hosta som inte gått bort o läkaren säger '' det var konstigt'' och jag får råd om att köpa lustgas till honom hmm alltså hallså jag vill ha hjälp NU.
    Kommer tillbaks till läkaren med svärmor och hår äntligen kollat upp med honom och läkaren säger
    ''Ja han har fått infektion i sin lungor som ligger i hans lungor''
    Man bara jasså o detta kunde du inte kolla tidigare eller Skrikandes
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 11:09:53 följande:
    Kan förstå det men oxå könt att bara tänka på sig själv ett tag.
    Igår lämnade jag bara elias hos farmor sin i ca 5 min och jag kände mig tom har aldrig varit utan honom innan.
    Men vi hämtade honom sen

Ja jag förstå inte varför man ska ta bild o lägga upp.
    Nu känns det bättre! Vet ju att han har det skitbra där, men ändå, tänk om han glömmer mig. :( Men nu ska vi ha kul ikväll!

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Karttikeya
    Mama Jessie skrev 2011-04-09 06:06:58 följande:
    Gott det låter med laxgratäng, vad har du i den? Jag ska ju börja operation "komma i mina gamla jeans" på måndag :)
    Flört

Laxgratäng!

4 laxfiléer
    ca 1½ dl creme fraiche
    ca 1 dl grädde
    Chilikrydda (antingen chilipeppar eller färsk chili som du hackar - snuskigt gott)
    Vitpeppar & salt
    Citronsaft/citronpeppar
    ev vitlökskrydda eller så
    Gratängost

Lägg filéerna i en gratängform, salta och citronpeppra, ev vitlökspeppar eller likn. Rör samman grädde, creme fraiche, chili, salt och vitpeppar, låt gärna denna "sås/fyllning" stå och dra ett tag för bästa smak. Sätt ugnen på 225grader sålänge eller om du gör det innan.

Häll sedan såsen över filéerna och toppa med gratängost, gärna en med lite smak. Laga till i ugn i ungefär 40 minuter, tills osten fått fin färg. Färdigt!

Skrattande

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-04-09 11:05:25 följande:
    Ja eller hur, usch. Är så ledsen på dom så det finns inte :(

Idag ska vi vara barnlediga över natten, vi har precis lämnat Elliot hos farmor och farfar. Har värsta separationsångesten :(
    Jag o Martin ska vara Tim-lediga ikväll och natt också Glad Tycker det ska bli skönt att sova en hel natt och få sakna honom lite. Men vet att jag inte kommer kunna slappna av så bra när vi väl lämnat honom..
  • LillSnurr82

Jag har lämnat bort Agnes hos hennes mormor och morfar över natt 2 ggr. Ena gången var även hennes kusiner Elin (10 år) och Jacob (7 år) där..Elin tyckte det var JÄTTE kul att passa Agnes och mata henne med nappflaska och byta blöjor.. som en levande docka.. hehe. Skrattande Agnes är dock väldigt van vid att vara hos mormor och morfar då vi bor väldigt nära och ofta är där och hälsar på osv.. Hon brukar även vara hos morfar när jag och min mamma är i stallet och Agnes pappa måste jobba.

Jag tror det är nyttigt både för barnen och för oss att vara hos någon annan lite då och då.. Så dom inte blir så borta kinkiga (hade en kompis som liten som varje gång skulle sova över hos nån verkligen inte kunde somna borta..utan hennes mamma fick komma på kvällen/natten och hämta henne) och att vi föräldrar inte blir så hönsiga..haha.. dom överlever ju faktiskt hos nån annan också..

Jag tycker i alla fall att det är JÄTTE skönt att ha mina föräldrar som jag kan lämna henne hos och jag kan verkligen vara trygg och kunna slappna av under tiden. 

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-04-08 22:41:49 följande:
    Ni som ger hela portioner gröt, började ni med det direkt eller gav ni smakisar först? Hur länge gav ni smakis isf? Jag har gett Elliot gröt i 2-3 dagar tror jag och get lite varje gång och ökat efter hand. 
    Ni som kan dethär med smakisar, hur går man tillväga? När/var/hur/mängd?

jag började ge lite grann vet inte hur mycket jag mätte upp, men hon åt upp allt första gången, sen så efter det så ammade jag.
    Men nu för tiden ger jag henne en portion, och hon vill ha MERA.
    Idag fick hon ca 1,25 dl gröt och sen så slurkade hon i sig 1 dl tillägg. 
    Hon fick även smaka morotspuré idag och det var ingen hit,  hon gjorde den minen hon brukar göra när jag ger ventolinn till henne
    Haligh skrev 2011-04-09 08:24:39 följande:
    Stackars Sixten! Hoppas att det inte är nåt allvarligt! Känns som alla här har börjat med annan mat här? Här ammas det bara, min plan var att fortsätta med det någon månad till, min tjej har just blivit 3 månader.
    Amma på du tycker jag
    jag började när Olivia var ca 3 1/2 månad, men hon visade intresse oxå för det vi gjorde när vi satt vi matbordet och åt.
    Nu för tiden så sitter hon alltid med oss och kollar vad vi äter för nåt :)

• Momalicious

Jag tycker också det ska bli skönt men det är väl inte jättekonstigt om man är lite nervig första gången. Men hans föräldrar (min sambos) har fyra barn och fyra barnbarn så dom litar jag fullt ut på, annars hade jag ju inte gjort det.

• Mysmamma70

Lillsnurr - skönt att ni har någon att lämna bebisen till och att det känns tryggt och går bra

Själv vill jag inte vara utan mina små och de har varit runt 1 år första gångerna med barnvakt, men då bara några timmar.

Men att de skulle bli orolig för att sova borta sen tror jag handlar om något helt annat. Mina stora har som sagt nästan aldrig haft barnvakt men har alltid sovit jättegott borta hos kompisar och släktingar när de blivit lite äldre och aldrig varit några mammagrisar

Svar på tråden December Bebis 2010 :)