• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • thegoddess

japp äntligen har hon somnat en liten stund.
    japp vi masserar stackars magen :(
    ja då det går över. hoppas att det bara är att hon ska vänja sig vid gluten och att hon inte är allergisk

• LillSnurr82

Agnes fick gröt och en flaska mammamjölk(eftersom hon är täppt och inte vill ammas dagtid) i går vid 20-tiden sen somna hon som en stock och sov till kl 1.30(aldrig hänt förut, brukar vakna en gång där i mellan vid 22-23-tiden) då gick det bra att ammas..sen somna hon om efter blöjbyte och sov till kl 4.00 även då gick det bra att ammas (tror det går på natten för då hinner hon liksom inte vakna till, utan det går på automatik) somna om igen efter ny blöja..sen vakna hon kl 6.30..men då vakna hon helt och ville inte alls ammas.. låg och vred och vände på sig fram till kl 8.30, då var hon nog för hungrig så då tog hon tutten och amma. Sen kunde hon inte somna om, så då gick vi upp kl 9.00 och åt gröt.. även den slank ner, så hon var nog hungrig. Skrattande

Nu somna hon på soffan, då pappa ligger i sovrummet och sover (han jobba natt, sluta kl 7.00 i morse) och vi vill inte störa han.
    Själv ska jag vid 12 träna ett pass zumba.. Så ska nog pumpa ut lite mjölk i fall hon blir hungrig medans jag är borta..

• delifi2
    thegoddess skrev 2011-04-11 09:07:25 följande:
    För att återgå till tidigare ämne... Blöjor!
    Gillar inte pampers för dom är för tunna och luktar plastigt. Libero är för tunna. Har för mig det var nåt vajsing med huggies med. Så hittade jag favoriten i ICAs strl 3, lite tjockare men ändå inte otymplig. Funkar hela natten utan problem. Så köpte sambon exakt samma men vad får jag se då. " nu ännu tunnare " varför denna hysteri i tunna blöjor! Provade då Willys blöjor nu. Stinker kiss och Ronja har fått prickar på stjärten. Säker på att den har gjort helgen skit med dålig sömn. Vad göra nu då?
    Tjock blöja som inte stinker kiss eller plast hit tack!
    Olivia fick oxå röda prickar av Willys blöjor, vi har haft dom till William och funkat jättebra men nu är hon alldels röd och prickg så vi har provat pampers igen men där känns det som om blöjan är full hela tiden tycker jag.
    Olivia vaknar inte när hon har bajsat på nätterna så igår natt så hade hon bajsat i hela blöjan upptäckte jag på morgonen och var total KNALLRÖD i hela rumpan, men hon verkade inte lida av det sån tur var.
    Jag tror hon är som sin bror när det gäller mat, han totalvägra alla purer som var från 4 måandes ålder och gick dirket på 6 månaders burkarna så idag ska jag köpa lite 6-månades burkar och se vad hon tycker om dom ist. 
    thegoddess skrev 2011-04-11 10:50:11 följande:
    ronja somnar ju vid 19 för natten om hon får välja och vaknar 2 för mat och sover till 6. men så var ju vi dumma å försökte få hene somna för natten senare och helgen har vart skitjobbig :( plus att vi bytt blöjsort till willys skit! och sen så har honju fått smakisar plus lite gluten i form av smörgåsrån. så nu har hon vart hård i magen i helgen med och nu är hon ARG ARG som ett bi och kan inte bajsa. :(
     Oliva blev hård i magen när vi började med gröten så jag började ge sempers magdroppar i samband med mat + D-droppar oljebaserade och då blev det mycket bättre med magen för hon tog i så hon höll på spricka innan dess
  • gwendelyn

Ang blöjor så använer vi ICA:s. Tycker dom är super! Liberos kissade han bara igenom.. Pampers luktade så illa!
    Och min lille fis har haft diarre nu i snart 1 vecka... hmmm.. ska till bvc i morgon. Han helammas bara nu..  

• Momalicious

Vi använder mest pampers, gillar dom bäst. Just nu har vi libero hemma för vi fick hem kuponger men dom gillar jag inte lika mkt. Har testat ICAs men Elliot fick SÅR på insidan låren efter en natt med dom så jag hivade resten av dom blöjorna direkt. Varken libero eller pampers har gjort nåt liknande.

• Karttikeya

Glutenet borde göra henne lös om hon är allergisk så det är nog bara att ni ändrat kosten överlag som gör henne hård. Tim har det likadant med hård avföring pga gröten. Men idag var det bättre, igår var det stenhårt - stackars liten..

Natten har varit bra här tycker jag.. 20.00-03.45, 4.00-07.30. Sen somnade han om vid 8 och sov till 10 i min famn i sängen, mys!

• thegoddess

Jag köpte ett packe huggies nu så får vi se hur dom är. Annars blir det att prova lidl nästa hehe vill slippa byta på natten

Gick hjälpa Ronja att bajsa innan. Olja på termometern och tänjde lite. 2 min och hon började klämma. Så vips kom det en körv. Var ganska hårt. Kanske ta lite katrinplommon efter gröten eller till. Hon har miniform och vill ju inte ha magdroppar oxå. Men kanske lika bra att ha båda.

• AnnaCL

Hej på er. Fortsätter att läsa här varje dag.

En fråga: Låter era småttisar mycket? Elsa har börjat skrikprata och gör detta hela tiden. Hon är inte ledsen men man blir ju så sjukt trött i öronen och i huvudet. Hon verkar tycka att det känns skönt att göra starka ljud.

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2011-04-11 15:04:25 följande:
    Hej på er. Fortsätter att läsa här varje dag.

En fråga: Låter era småttisar mycket? Elsa har börjat skrikprata och gör detta hela tiden. Hon är inte ledsen men man blir ju så sjukt trött i öronen och i huvudet. Hon verkar tycka att det känns skönt att göra starka ljud.
    Agnes är också en pratkvarn och gärna i höga toner.. Tror dom tycker der är kul att utforska rösten , tror det är nu dom typ kommit på att dom har en egen röst som kan göra olika ljud..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)