• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LillSnurr82
    ludicrous skrev 2011-04-14 22:30:09 följande:
    Lillsnurr - blir hon distraherad av allt? Du kan ju prova lägga en filt från din axel o över henne. Om du orkat lägga tid på det kan du använda dig av en sång/ramsa/mantra. T.ex så börjar du sjunga en sång varje gång ni ammar hemma (eller där hon kan amma). Efter ett tag kommer sången bli en trygghet och så gör du likadant när ni är iväg, sjunger sången när hon ska äta. Eller nynnar, eller upprepar nån ramsa/ mantra, ja du fattar ;)

Filt har jag provat och det funkar inte, det blir hon bara mer upprörd av Rynkar på näsan

Ska testa nynna lite, brukar göra det ibland, men inte alltid...kanske funkar om man som du säger gör det till en vana..
    Tror inte hon blir distraherad av allt utan mer att hon vill vara med hela tiden och när hon ammar så ser hon ju inte vad som händer och sker runt henne. Är nu sista månaden ungefär som hon "matvägrat" när vi inte vart hemma (och även hemma förra veckan, men då var det pga att hon var täppt i näsan).

Hoppas det blir bättre snart, kanske bara en fas hon har.

• Karttikeya

Någon som har tips på vad man kan göra med en bebis som krånglar med flaskan? Obestämd Börjar bli påfrestande för mitt psyke att aldrig veta om han kommer gallskrika eller äta utan problems.. Spelar ingen roll om det går lång eller kort tid mellan målen och min grabb är så finurlig att han inte signalerar om när han är hungrig, jag bara chansar.. Vilket gör det hela lite extra svårt. Ibland verkar han alltså hungrig, jag ger flaskan, han suger typ fem sug och sen blir han vansinnig. Verkar vilja ha mat men vill inte äta. Efter typ en kvart äter han utan problem alls. VAD göra?! Finns det några magiska råd eller är det bara att se glad ut till han äter "vanlig" mat varenda mål... Folk måste ju tro att jag misshandlar min bebis när han ska äta, drar mig för att mata honom utanför hemmet..

• Momalicious

Majorima: Elliot är likadan så jag googlade lite igår, och runt 3,5 månad har bebisar tydligen en massiv utveckling av tarmarna och kan därför få ont i magen när dom äter, trots att dom är hungriga. Känns åtminstone lite lättare när man vet det. Ibland funkar det att lägga snutten över ögonen på honom. Annars funkar det oftast att göra det tyst runt omkring och att titta på honom. Att se på tv under tiden funkar typ inte alls. Vad jag läste varar det mellan 1-2 veckor.

• ludicrous

I natt har jag blivit misshandlad av min fina son. Mage och lår är söndersparkade, och jag har knappt sovit. Jag som verkligen ansträngde mig igår för att göra det "nattligt" igår kväll :(

• Tisseltassel
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-14 19:14:21 följande:
    asg
    Ger elias min finger ibland och tugg leksaker att dreggla i men hans händer e godare enligt honom
    och hans temperamet herre jösses inget att leka med.
    Ibland kan man tro att trotts börjar redan nu

jo aj inte amma haha så får man gratis percing
    Haha jo man undrar vad man håller på med egentligen.. Dock så tänker jag inte ge upp.. Har tänkt amma över sommaren iaf. :)

Jo Sixten har fingrar i munnen hela tiden helst av allt mitt lillfinger men finns inte det till hands så tar han vad som finns i närheten, hans egna hand, leksaker, tuttar, filtar, täcken och kräkhanddukar.. Ja you name it.

Sixten äter väldigt tätt på dagarna och oftast bara en gång på natten. Innan denna vecka då han har tjorvat en del men nu börjar det vara åter till det normala. :)
  • ludicrous

Jag känner mig som en zombie... Jag orkar inte amma varannan timme dygnet runt.. Är såå när på att ge upp o börja med ersättning.. Men vill inte..

• nikka

Man kan inte blir mer än glad. I natt har lill ♥ sovit från 19.00 till 04.30. Fick mat och somnade om direkt till 08.00. Nu ligger hon här och pratar för fullamuggar.
    Tove äter pratktiskt taget upp sina händer! Allt ska in i munnen och det pratas och dreglet bara rinner Glad

• nikka
    ludicrous skrev 2011-04-15 07:50:39 följande:
    Jag känner mig som en zombie... Jag orkar inte amma varannan timme dygnet runt.. Är såå när på att ge upp o börja med ersättning.. Men vill inte..
    Men om du bara testar ger en flaska med ersättning på kvällen. Bara för att se om det blir någon skillnad. Du är ju riktigt stark som orkar med att sova så lite. Styrkekram!
  • LokesMammi

FY FAN VILKEN JÄVLA NATT!!!!! säger jag bara. Har haft tre dåliga nätter nu men denna natt tog priset. Den började så bra. Vi började natta kl sju som vanligt. Han o jag somna. Jag vaknade och smög ut. Han vaknade kl åtta o jag gick in o ammade igen o vi båda somnade. Han vaknade kl nio o jag lade honom i hans säng. Gav honom en puss, sa godnatt, gav nappen SOM HAN TOG EMOT!!!!!! (vilket han inte brukar göra) o satte igång speldosan o han somna!! Han sov ända till strax efter tolv. Tog upp honom o gav honom mat sen låg han vaken till halv två. Sen vaknade han kl tre, fyra, fem, halv sju när gubbens klocka ringde o har varit vaken sen dess! FY! säger jag bara. Så jävla trött!!! Man har kort stubin nu märker jag! :(

Loke 11/1-11
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-04-15 08:45:45 följande:
    FY FAN VILKEN JÄVLA NATT!!!!! säger jag bara. Har haft tre dåliga nätter nu men denna natt tog priset. Den började så bra. Vi började natta kl sju som vanligt. Han o jag somna. Jag vaknade och smög ut. Han vaknade kl åtta o jag gick in o ammade igen o vi båda somnade. Han vaknade kl nio o jag lade honom i hans säng. Gav honom en puss, sa godnatt, gav nappen SOM HAN TOG EMOT!!!!!! (vilket han inte brukar göra) o satte igång speldosan o han somna!! Han sov ända till strax efter tolv. Tog upp honom o gav honom mat sen låg han vaken till halv två. Sen vaknade han kl tre, fyra, fem, halv sju när gubbens klocka ringde o har varit vaken sen dess! FY! säger jag bara. Så jävla trött!!! Man har kort stubin nu märker jag! :(
    Ibland blir det så
    Vet inte varför men tror inte det beror på att han vill ha mat utan kan vara för varmt eller marddrömar för dom små eller magont.
    Hoppas det blir en lugn dag för dig idag iaf.
    Kram

Elias hade en natt så han somnade vaknade somnade vaknade hela tiden.
    Trodde jag skulle bli galen i huvet.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)