• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

Lillsnurr - jag har ju aldrig gett ersättning, men vi har en liten vattenkokare som vi alltid tar med oss på resa, då kan man värma matburkar i vattenbad eller värma vatten till välling eller gröt. På de flesta ställen finns väl en kontakt att låna

• LillSnurr82
    Mysmamma70 skrev 2011-04-15 13:16:02 följande:
    Lillsnurr - jag har ju aldrig gett ersättning, men vi har en liten vattenkokare som vi alltid tar med oss på resa, då kan man värma matburkar i vattenbad eller värma vatten till välling eller gröt. På de flesta ställen finns väl en kontakt att låna
    haha så du menar att jag ska springa om kring med en vattenkokare, en bröstpump flaska och nån burk att värma mjölken i och ha i skötväskan? Nej det låter för mig som en bökig idé, men tack för tipset. Fortsätter nog träla med bröstet, är säkert bara en fas som hon går igenom att hon ska vara med hela tiden. Hon lär ju inte svälta ihjäl om jag är iväg ett par timmar på dagen, blir hon för hungrig äter hon nog till slut får jag hoppas..
  • thegoddess

halleluja! jag har gått här å kämpat som dåre. gungat å vaggat ronja  min famn. så fort hon rörde på sig lite som on skulle vakna reste jag mig och gungade till hon sov säkert igen då satte jag mig. hör å häpna!
    3 timmar och 15 min. det är bamse rekord. hon sover ju aldrig mer än 1 timma på dagen. givetvis så kan jag in te hålla på så här hela dagarna. jag är redan trasig. tanken är att jag ska testa om det är så att hon sover bättre på natten om hon sovit bra på dagen. nu har hon vart vaken en timma och hon är fortfarande glad :) annars brukar hon behöva sova igen efter 1 timma.
    jag har tom hunnit göra mig riktig lunch idag utan att behöva avbryta mitt i för att stoppa i napp eller underhålla för att slippa grin.
    nu stter hon och "ropar " efter smörgåsrån :) hon älskar det. och igr fick hon 1 port gröt ca 1 dl med katrinplommon blandat i. sen g hon i sig 60 ml ersättning med. hon sov från 20-01. fick ers. och sov till 6

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-04-15 13:33:26 följande:
    halleluja! jag har gått här å kämpat som dåre. gungat å vaggat ronja  min famn. så fort hon rörde på sig lite som on skulle vakna reste jag mig och gungade till hon sov säkert igen då satte jag mig. hör å häpna!
    3 timmar och 15 min. det är bamse rekord. hon sover ju aldrig mer än 1 timma på dagen. givetvis så kan jag in te hålla på så här hela dagarna. jag är redan trasig. tanken är att jag ska testa om det är så att hon sover bättre på natten om hon sovit bra på dagen. nu har hon vart vaken en timma och hon är fortfarande glad :) annars brukar hon behöva sova igen efter 1 timma.
    jag har tom hunnit göra mig riktig lunch idag utan att behöva avbryta mitt i för att stoppa i napp eller underhålla för att slippa grin.
    nu stter hon och "ropar " efter smörgåsrån :) hon älskar det. och igr fick hon 1 port gröt ca 1 dl med katrinplommon blandat i. sen g hon i sig 60 ml ersättning med. hon sov från 20-01. fick ers. och sov till 6
    Ja ibland som mamma blir man förvånad att det ibalnd går som man vill.
    Haha smörgåsrån låter mumsigt får jag oxå Tungan ute

Nu vet jag vad jag ska ha från sverige jo jag ska köpa ett par påstar med ostbågar till elias bebis ostbågar det är så gott.
    Kommer ihåg då jag hade det till Amadeus oj vad gott det var haha han åt som en gallning av detta goda sakerna
    KOstar väl för en stor påse ca 10 kr st ..
    Mummsigt detta .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 13:46:50 följande:
    Ja ibland som mamma blir man förvånad att det ibalnd går som man vill.
    Haha smörgåsrån låter mumsigt får jag oxå Tungan ute

Nu vet jag vad jag ska ha från sverige jo jag ska köpa ett par påstar med ostbågar till elias bebis ostbågar det är så gott.
    Kommer ihåg då jag hade det till Amadeus oj vad gott det var haha han åt som en gallning av detta goda sakerna
    KOstar väl för en stor påse ca 10 kr st ..
    Mummsigt detta .
    du menar majskrokar? ja det gillar dom., så jäkla kletigt. då tycker jag hittils smörgåsrån är bttre och det har ju ett bra syfte med att börja prova gluten
    vart i sverige ska du?
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-04-15 13:51:10 följande:
    du menar majskrokar? ja det gillar dom., så jäkla kletigt. då tycker jag hittils smörgåsrån är bttre och det har ju ett bra syfte med att börja prova gluten
    vart i sverige ska du?
    Ja juste dom åååh men goda för barn men äkligt för oss haha
    Men jäklar vad dom går åt hahaha
    Vad är det för smörgåsrån du ger ?
    Ger du som som är 4:kantiga ? osockriga i röd packet ?
    Som står Smörgåsrån

Jag ska till Älvsjö till min mamma och sen kommer pappa och hälsar på hoppas jag ja han vill väl inte träffa mig men han bor i Haninge
    Sen ska vi hälsa på johans pappa i södertälje med
  • thegoddess

dom är inte lika äckliga som ersättningen.. jag vill gärna smaka på allt jag ger henne så ag vet vad hon tycker är gott och inte hehe
    ja precis såna smörgåsrån. dietisten sa att det är bra att ge lite sånt för att börja vänja lite smått vid gluten. gärna i samband med att man börjar med smakisar sa hon. och jag har itne märkt nån skillnad på avföringen iaf efter jag börjat ge såna. tror man bir riktigt lös i magen om man är gluten intollerant. ronja är mera åt andra hållet.

då har ni en bra bit att åka. bra ni ändå har era föräldrar någorlunda på samma sida iaf. måste vara jobbigt för dom att ha sina barnbarn så långt borta.
    tänkte att hade ni haft vägarna förbi så kunde ni åkt till ullared å shoppa billigt. dom har ju alt till bebisar och även vuxna.

ronja var vaken 2 timmar nu sover hon i sjalen igen. hoppas på länge även nu :)

• delifi2

majskrokar fastnar ju ÖVERALLT!!!!! å kladdigt som bara den så de skippar vi, bättre med smörgåsrån tycker jag även om majskrokarna har bättre grepp att ta med för de små händerna

Olivia sov länge nu på fm sen vaken 1 timme och har ätit 1/2 burk med ris + nåt annat från Hipp sen så 1 portion gröt på det, himla matvrak man har, sen så var hon mer gnälllig och jag tänkte inte ge henne mer för då skulle hon få ont i magen men precisi innan jag tänkte att jag ammar lite ist så somnade hon, det brukar hon aldrig göra så det var lite ovant. Hon brukar alltid vara vaken några timmar 

• Mysmamma70

Lillsnurr - läste kanske lite slarvigt, trodde det var uppvärmningen du hade problem med

Vi är ute på Cornelias första långresa, 60 mil med bil och det går jättebra, vi stannade och tankade henne och oss efter ett par timmar. Nu har vi bara en timme kvar och hoppas vi slipper stanna mer

Imorgon ska vi på bröllop!

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-04-15 14:31:13 följande:
    Lillsnurr - läste kanske lite slarvigt, trodde det var uppvärmningen du hade problem med

Vi är ute på Cornelias första långresa, 60 mil med bil och det går jättebra, vi stannade och tankade henne och oss efter ett par timmar. Nu har vi bara en timme kvar och hoppas vi slipper stanna mer

Imorgon ska vi på bröllop!
    Åh vad härligt jag åker om 6 dagar och det är ca 18 tim från danmark till sverige liiiiite pirrigt haha men så orolig hur elias kommer att ta detta.
    1 timme helt okej från danmark till tyskland men shit 18 tim jössenamn jag kommer vara så nervös.

Hur ska jag göra med flaskorna TIPS snälla !!!
    Jag tänkte köpa 2 st temus en med te vatten och en men kall vatten och sen ersättning som jag sen häller i.
    Kommer oxå att köpa klar ersättning till honom och 2 burkar mumms mumms som smakisar med mago pure och blåbär något jag kna hitta.
    Sen ska jag ha med skötväskan och ha hur många blöjor ????
    och hur många kläder ska jag ta med ???
    Vi är bort 5 dagar bara.
    Elias han har aldrig bajsat mkt och bajsar helt normal aldrig över blöjkanten en snäll kille hihi sen så bajsar han inte varje dag utan han vara helt utan 2 dagar och sen bajsar han igen ingen förstoppning men så fungerar han bara

Mer råd snälla vad ska jag tänka på alla tips välkommna
Svar på tråden December Bebis 2010 :)