Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Ja, stort grattis på födelsedagen ondar!  

Nu börjar det lugna ner sig här hemma när det gäller renovering och allt omkring. Såå skönt!
    Så nu har vi under 2mån ungefär:
    bytt tak
    byggt badrum och nu väntar vi bara på rörmokaren sen är det klart
    tapetserat och målat trägolv 
    köpt kombi-bil

Phu!  

Så nu i helgen ska vi mysa till det med att fixa spjälsängen och skötplatsen. Sen är vi redo för lillebror! Baby

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

MrsHelgesson: håller med cissi om att förlossningen nog är det rätta att ringa. 

Igår kväll höll bebis på att böka ngt otroligt därinnne, körde också med huvudet så jag fick hålla andan ibland! Tror nog han har ploppat ner lite faktiskt då jag nu imorse också noterade att jag fått "häng" på nedersta delen av magen där det tidigare varit fyllt av bebismage. Drömmer 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

ajaj, idag har jag känt att min vänstra ljumske gör såå ont när jag går. Får nästan halta när jag går..  
    Fortsätter det imorgon måste jag nog till läkaren då jag haft en propp i den ljumsken förra gången jag var gravid. Så nu är man lite rädd..men hoppas bara det är en "vanlig" gravidkrämpa.  

• ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 19:00:50 följande:
    Är i v 36 idag och har omfång 100cm runt magen

Sist jag mätte runt magen va i v 32 och då hade jag 96,så den växer i varje fall
    och jag mätte också idag bara för att se...114cm-v.35+5..haha! smalis där!

förresten..du som också tillhör V-vik, ni andra två också förresten Ludicrus och Emelle; ska ju på läkarbesök på MVC på torsdag och ska då träffa Margareta Falk (får man förresten namnge läkare såhär som jag gör?). Hur är hon när det gäller att lyssna och tillgodose mig? 
    Vill nämligen väldigt gärna få ut denna bebisen snart om vikten skenar såhär på honom. Borde väga 3,8kg på torsdag enligt sin kurva (+32%) och är ju då bara i v.36+1. Vill inte försöka mig på att få ut en över 5kg-pojk efter BF! 
    Skulle vilja få hinnsvepning/igångsättning alt. planerat snitt. Undrar om hon lyssnar på mig?Obestämd 
  • ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 20:03:10 följande:
    Hehe

Ja ska du hit Men du ja säger bara en sak RING O BYT läkare så fort du kan! Hon ÄR HEMSK! Vet inte någon som gillar henne. En sur gammal bitter f***a. Och till godose dina behov,kan du glömma om du går till henne! Hon lyssnar inte på någon. Rent ut sagt hemsk och borde inte få jobba inom vården! Typ alla vet vem hon är. Man ryser bara genom och höra hennes namn!!! Och vet inte nån som gått tillbaka till henne igen som upplevt hur hemsk hon är.
    Så vill du ha någon som bryr sig om just dig, råder jag dig varmt om hjärtat och byta läkare! Du kommer bli sååååå besviken annars!!
    Tyvärr har jag aldrig hört något gott ifrån någon som haft henne!

Hoppas (vem du nu än får/väljer) att du får de du önskar för e ju inte skoj o få en liten sötis på 5 kg
    ojdå...tyvärr så är det nog henne jag får dras med hur eller hur då det är hon som kommer till Hultsfreds MVC på tors. då jag ska dit. Suck! Jag har träffat 2andra läkare under min grav. som varit såå snälla, Eva Winblad von Walter och Åsa Sjöholm. Typiskt att det sista är med denna då; får hoppas att Maggan är på bra humör på torsdag då! Annars kanske jag kan bedja mig till ett nytt besök efter TUL igen med ngn annan. Obestämd
  • ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-11-08 21:30:20 följande:
    GRATTIS. Jag skulle vara helt nöjd med att få henne!
    Man kan nog ha delade åsikter om henne.
    Hon är rätt hård och inte så känslosam. men vet man vad man vill osv så tycker jag hon är kanon.
    Är man lite känslig och vill ha en förstående mjuk läkare kanske inte hon är optimal.
    Hon gjorde hinnsvepning på mig sista graviditeten och ut kom Maximilian inom ett dygn.
    Hon lär nog vara den bästa läkaren i V-vik på just hinnsvepning. Men sen ska du ju vara mogen för det rent fysiskt...
    Jag skulle vilja träffa henne om jag hade ett läkarbesök...men som sagt. Jag är kanske lite annorlunda
    aha..okej! låter ju bra att ngn tycker om henne! Mamma sa att hon hade henne i början av 90-talet och att hon då inte var någe kul alls. Men min syster träffade henne för några veckor sedan och gjorde en undersökning; dagen efter föddes Tindra. Baby Så hon vet nog vad hon gör som sagt..

Idag ger man sig inte gärna ut på vägarna ser jag, sambon håller på med däcken nu som tur är. Skönt att man också har 4-hjulsdrivet numera!  
  • ÄlskarMina
    malinsmurfan skrev 2010-11-09 12:32:16 följande:
    Hej på Er alla! Himmel vad det skrivs här, kul! Glad tar en stund att läsa igenom, jag har iinte varit någon hejare på att skriva denna graviditet, men jag har följt er i hemlighet Flört

Är det någon av er som har fragminsprutor eller annan medicin mot blodpropp? Jag har det och när jag läser om det så får jag en del frågor kring förlossningen, vissa sjukhus vill tex inte ge epidural om man får sprutor, men de måste de väl göra om de skulle bli snitt? Jag blir förvirrad, nån som hört eller vet nåt om "sitt" sjukhus?

Väntar nr 3 den 20dec
    Hej! Ja, här är vi aktiva till max. Många som är hemma nu med HP och har tid över!  
    Jag tar fragminsprutor (5000ie/dag) och trombyl 160mg.
    Tog fragminsprutor förra grav. också som dessutom slutade i akutsnitt, men det gick bra med bedövningen. Tog sprutan kl.20 kvällen innan och på morgonen efter blev jag igångsatt, när de såg att det inte gick som det skulle så fick jag inte ta sprutan på kvällen utan rullades in på op. och kunde därmed få vara vaken med spinalbedövning. 
    Ska träffa läkare på torsdag så jag kan ge dig mer besked då om vad de säger denna gång med medicineringen.  
  • ÄlskarMina
    Sandragumman skrev 2010-11-09 13:27:10 följande:
    Ser just hur dum jag verkar vara! Fick världens bästa förklaring men ändå frågar jag nå som jag redan fått svar på! Förlåt hjärnan var inte med där, så dum är jag inte de lovar jag:P haa
    hihi!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)