Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 10:32:12 följande:
    Älskarnova:
    Haha lillebror kan komma när som hällst
    Men vad vill du föda nu eller snittas ?
    Om jag ska ge mig på en vaginal förlossning så får nog allt bebis skynda sig på nu! Gravid Magen sprängs med min 4kg-klump därinne! Det vore faktiskt häftigt att få pröva på hur värkar känns och att föda ut en bebis så som det är "tänkt". Men som sagt, om 1v och 5dgr är det TUL och då hoppas jag de bestämmer sig för snitt. Förra snittet gick så bra så att jag har inget emot om de säger det. 

Licebe: Grattis på din födelsedag! {#emotions_dlg.flower} 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    2barnsmamma84: Nä, den 1dec är det dags för TUL för min del. Jag får väl ta med mig väskan ifall att..

Emelle:  Nä, uscha då..hoppas det går över snart. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 14:37:40 följande:

WOOOHOOOOOO !!!!! man kan inte bli gladare än detta NUUUU hahahaha
    Det SNÖAR ÅÅH JAG SER SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ !!!

hihi! vad roligt att du uppskattar snön! Tomte Man får ju lite julkänslor minsann..här har det snöat i 2dgr och var ute en sväng nyss i det hala. Inget skoj dock att skrapa rutor. Skulle vara gutt med ett garage, men har inte plats på gården och markägaren bredvid är tjurig och vill inte sälja åkern bredvid vår tomt fast den knappt används *suck
  • ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-11-19 18:22:21 följande:
    Kikar in och önskar er trevlig Fredags kväll.
    Jag mår illa till och från (som i början av grav ungefär, ingen magsjuka) och är galet trött så idag har vi tagit det lugnt och sjoppat skor åt barnen och mat.
    Nu väntar fredagsmys...som för alla andra Svenssons i Sverige

Stefanie- Grattis till sexet!!
    ja, trevlig fredagskväll alla! {#emotions_dlg.flower} Här har vi precis ätit hemmagjord pizza och till efterrätt sen blir det lite chokladpudding med grädde. Men nu sitter sambon och dotter med Mamma Mu 104-bitarspussel och de pusslar så bra så! Hjärta 
  • ÄlskarMina
    MFJG skrev 2010-11-22 07:28:24 följande:
    Vem födde inatt? ;)
    hihi...låg jag också och tänkte på! Hade lite förhoppningar igår kväll då jag hade förvärkar och bebis höll på som fasen..men icke..

Idag kl.11.30 ska jag till MVC och då SKA jag fått reda på vad bäckenmätningen i onsdags sa för ngt. Ska även få sluta med trombylen idag så jag kan få EDA vid en ev. vaginal förlossning. (Annars ger de inte den om jag fortf. äter de tabletterna) 
  • ÄlskarMina

Grattis 2barnsmamma84! {#emotions_dlg.flower}

Var ju hos BM idag..
    blt 110/70
    inget i urinen
    men vikten +13,7kg! Har alltså gått upp 2kg på 11dgr! Förvånad 

så det är ju verkligen så att jag samlar vätska nu, hoppas man inte utvecklar ngn HF nu bara.

hjärtljuden 130 och SF hade gått från 35 för 11dgr sen till 38 (!) så hon bad en annan BM att mäta och den fick det till 39-40 (!) så hennes mått på 38 var ju verkligen ingen överdrift. Hmm..Obestämd 
    Så TUL:et jag har inbokat den 1dec har jag hos en läkare (Vivianne Holgersson för er som vet) och då tar vi diskussionen om hur vi ska förlösa mig. Läkaren hade iaf skrivit att: "tveksamt om vi ska låta patienten gå full tid..osv..." 

Fick ingen ny tid till min BM iaf så det måste ju vara ett gott tecken!  

PS; bäckenmätningens resultat kunde hon inte få fram men sa att det ska ju läkaren nästa vecka ta fram och ta med i beräkningen när vi också gjort TUL:et.  

• ÄlskarMina
    NhjärtaD skrev 2010-11-22 14:16:46 följande:
    Känns som du snart kommer få träffa din bebis, kanske nästa vecka juh
    Emynem skrev 2010-11-22 13:57:37 följande:
    Ja det lät lite knepigt det dära ;).

Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!

Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
    Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
    Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!

Längtar såååå till förlossningen.
    Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
    Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D 
    jag hoppas och tror det ja, att till nästa helg sitter jag med lillebror i famnen. Hjärta
    Momalicious skrev 2010-11-22 14:28:23 följande:
    Oj jösses vilken ökning på SF-måttet! Det är verkligen ingen överdrift att det är en stor bebis där inne! Men åh, snart får du träffa din lilla! :)
    Jag vet..det är ju sjukt vad kurvan stack upp idag! haha... Det ska bli så spännande nästa onsdag på TUL:et och se vad han uppskattas till och vad läkaren sen säger om allt. Så nu ska jag se till att huset är nystädat och frysen rensad och påfylld tills dess! Tungan ute
  • ÄlskarMina

KUL morgon..NOT! Demon
    Vi har översvämmning i källaren!! Suck suck...har regnat som FAN inatt här och det fortsätter...kommunens telefon är upptagen hela tiden och andra som kan hjälpa så sambon gav upp och åkte bort till bygghandeln och köpte en egen dränkbar pump så nu håller sambo+bror på därnere.. 
    Vi som har nydränerat runt om huset..men det verkar som det åkt ner i källartrappen och in. Brunnen vid trappen kan inte ta emot ngt vatten ser det ut som.

Och jag känner mig alldeles darrig och har hjärtklappning idag..trots yougurt, macka och saft så blodsockret borde ju vara uppe. Vad mer kan det va?  Eller blev jag bara stressad av detta tro?

• ÄlskarMina
    mamma smurfen skrev 2010-11-23 09:02:34 följande:
    FYSATAN!!!! 
    Lider med dig... inge roligt at vakna till sånt, hoppas att de får bort de värsta vattnet iaf...har ni kontaktat ert försäkringsbolag å fotat hur de ser ut? om inte, GÖR DET, bildbevis e de bästa man kan ha, så blir de inge snack om det iaf menar jag.

Ang darrigheten så kan de ju vara det som hänt som gör det...lägg dig ner en stund, om du kan, å försök vila...går de inte över så ring sjukvårdsupplysningen, för säkerhets skull menar jag.
    Jag har fotat ja, hoppas det syns på bilderna hur det verkligen ser ut. Tog även ett kort med en linjal i vattnet. hmm.. Vi har inte ringt försäkringsbolaget än, kanske bör göra det? 
    Suck alltså..vi som har halvinredd källare och badrum/tvättstuga därnere.

Ja, jag ska sitta ett tag här i soffan och ta det lugnt nu. Är så otäckt när hjärtat rusar och man darrar.  
  • ÄlskarMina

Härliga tisdag! {#emotions_dlg.djavulsk}Just nu ser det ut såhär därnere..men har märkt att trots att vi pumpar och skrapar ner i brunnar så kommer det mer.. så det tar sig ju in iaf! Hela gräsmattan är precis sank och brunnarna fulla. Så nu ska det grävas ett dike där det är som högst och leda bort vattnet från huset. (Bor på sluttande tomt med huset i sned nerförsbacke liksom) SEN kan vi ta tag i projekt källare då det faktiskt gör ngn nytta det man gör. 
    Har ringt försäkringsbolaget med och de skulle komma så snart de kan från Anticimex med en besiktningsgubbe fr. Västervik, men de hade fullt upp så det kan dröja ett tag.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)