Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Godmorgon. Fick sova ut inatt! Det var riktigt skönt. Nu gottar jag mig med äggsmörgås ^^ Imorgon är jag LEDIG och på fredag är det RUL, wiih!

• Karttikeya
    s89 skrev 2010-07-28 10:56:37 följande:
    Ååh vad skönt Glad Å vad spännande. Lycka till !! Skrattande
    Ja, det ska bli skönt.. Ska på bio i morgon också *myys* Annars ska jag bara ta det chill ^^
    Jaya skrev 2010-07-28 12:37:50 följande:
    Njut av din lediga dag! Så roligt med RUL! Hoppas allt är bra Glad
    Det ska jag absolut göra ^^ Ska till och med unna mig godis i biosalongen, mwohaha. Ja, det ska bli skitkul att se bebisen Glad
    Tisseltassel skrev 2010-07-27 21:11:00 följande:
    Någon som börjat fundera på vilken barnvagn det blir?
    Jag ska ha en Crescent Comfort!! Skrattande
  • Karttikeya

Varit och sett Trollkarlens lärling. Den var ganska bra. Lite klyschig men rätt så skojjig!

IMORGON ÄR DET RUL!!!!!!!!!!!!!! Som jag längtat :D Och 8.15, så behöver inte vänta hela dagen :D hihi

• Karttikeya

Nu har vi sett vår lilla säl! Allt såg fint ut, men vi ska komma tillbaka den 3e eftersom bebis inte ville ändra läge, så ryggraden skymde sikten för hjärtat. Men det hon såg var jättefint, så det är väl bara för att BM ska få en ordentligt titt på hjärtat. Bebis låg och fäktade med armarna och ville bestämt INTE ändra läge så att BM skulle få se bättre.. Anar att det är en lika envis individ som sina föräldrar.. ^^ Nytt BF är 28e december Skrattande

Bjuder på en liten bild. Blev ganska dåliga bilder, först i slutet kom BM på att fråga om vi ville ha bilder, haha.. Men vi kan ju hoppas på bättre på tisdag Glad

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-30 10:38:16 följande:
    Hej alla! Vi är hemma igen, kom hem igår! Det var så mulet och trist på morgonen och alla ställen vi tänkt åka till spådde de bara regn i flera dagar så vi sket i det. Dessutom är vi båda sjuka idag så det var bra gjort :) Men vi fick två superbra dagar iaf! Synd att det inte blev nåt Ullared men med tanke på hur vi mådde så var det nog lika bra. Gissar att det nog varit supermycket folk igår ändå med tanke på att det dels varit löning precis och dels var vädret kasst. Men men, det är ju ett tag kvar innan bebis är planerad att komma ju

Majorima - Yay! Berätta hur det gick, nyfiken! Var kommer du föda förresten? Blir det Östra eller har de en förlossningsavdelning i Kungälv?

Imorgon är jag i vecka 19 och på måndag är det RUL för oss, vi längtar som tokar!
    Woho! Förkylning eller? Ullared stannar ju kvar så ni lär nog hinna det innan ankomst ^^

Det gick jättebra, allt såg fint ut, ryggrad, njurar osv. Och det känns bra att bli flyttad senare in i december ^^ Då kommer man närmare årsskiftet hihi. Däremot ville ju inte bebis ändra läge så att hon kunde se hjärtat bättre, men vi hoppas att den är mer medgörlig på tisdag. Är det Östra du ska göra UL på också, eller har dom något sådant i Stenungsund eller så?

Jag tror att det blir Östra. Dom lade väl ner kungälvs förlossningsavdelning för en herrans massa år sedan. Annars finns det ju Mölndal också, men antar att man bestämmer det med barnmorskan eller något? Tror dom skickar de flesta "normalfödslar" till Östra i alla fall.
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-30 12:10:37 följande:
    Vilken liten goding Ska ni kolla kön??
    Hihi ja, en riktig sötnos. Nej vi ska inte kolla kön Glad
    Momalicious skrev 2010-07-30 12:35:19 följande:
    Ja nåt sånt. Himla massa synd om oss helt enkelt

Kul att få se bebis en gång till! Och bra att allt såg bra ut också. Hjärtat kommer vara superfint det med! Hoppas vi slipper bli tillbakaflyttade bara. När hade du BF innan? Nej i stenungsund har dom inget sånt, eller man kanske kan göra UL där men jag gör på NÄL för det blir där jag ska föda. BM frågade på inskrivningen om jag ville föda på Östra eller NÄL och jag valde NÄL. Är nog lika långt till båda egentligen. Över en timme att köra iaf. Blä, kan nog finnas roligare saker att göra när man har värkar

Längtar så tills på måndag när det är vår tur!

Ska ni ta reda på könet privat förresten, eller kör ni på överraskning vid förlossningen istället?
    Klart det är synd om er när ni är förkylda! Man är ju nästan döende ^^

Ja, det ska bli kul att se en gång till samt att kanske få chans till bättre bilder Glad 
    Jag hade BF 24e december.

Ja, du har antagligen lika långt åt båda håll.. Blir en lång timma när du har värkar kan jag tänka mig, hehe! Själv har man max 20 minuter ungefär. Beror ju på hur olagligt man kör.

Som sagt så tar vi inte reda på kön. Det får bli en härlig överraskning! ^^
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-07-30 19:51:59 följande:
    Jag läser tråden varje dag men är dålig på att skriva....

Jag var på Ultraljud i tisdag och blev också flyttade till 28 december! 
    Coolt. Då får vi se vem som klämmer ut barnet först ^^
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-07-30 23:22:34 följande:
    Jag är orolig över att det kan bli jag. Har haft tidiga sammandragningar och åkte efter mycket om och men in till akuten igår. Blev inlagd för observation och kom hem i eftermiddags. 
    Jag har haft en urinvägsinfektion och ätit medicin. Nu har de tagit en massa prover som vi får svar på nästa vecka men jag har blivit ordinerad sängläge och är sjukskriven i två veckor. Förmodligen förlängs sjukskrivningen...

Jag var livrädd igår. Trodde att de skulle titta på mig och säga "Nej, men det här är ju ingenting! Helt normalt! Ni har slösat bort er tid som suttit här och köat i onödan" men så blev det ju inte...
    Nu är det bara att ligga här hemma och hoppas på att livmodertappen håller sig stängd och att bebisen fortsätter att m bra trots alla kraftiga sammandragningar som inte slutar hur mycket jag än vilar....

Ojdå, måste vara väldigt läskigt med så kraftiga sammandragningar redan nu :( Nu får du VERKLIGEN ta det lugnt! Du ska se att det stillar sig bara du varvat ner mentalt, men kan förstå hur himla svårt det är.

Majmamman: Jag har en envis nackspärr istället! Min foglossning, eller vad jag tror var det, har lugnat sig lite pga att jag sluppit städa varenda dag inom mitt jobb. Bara har fallit sig så på schemat, så det får jag inte klaga på. Men att hjälpa gamla upp ur sängar som är vid mina fötter (nej kanske inte riktigt så) sätter igång det igen, men bara man tar det lugnt så går det bra. Många säger att simning funkar, för mig gjorde det bara ondare? Får snart hem min cykel, hoppas det kan ge både lite mer muskler och stadga runt bäckenet.

Tänk på att undvika sådant som gör väldigt ont och gå inga långpromenader. Gå hellre fler och korta. Stå stadigt, använd lika mycket tyngd på båda benen osv osv.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-01 00:05:51 följande:
    Jag ska också gipsa, men det blir senare. Typ v 36 kanske?

Gud vad jag är sjuk. Har åkt på influensa. Hinner knappt få tagit en panodil och låtit den verka förrän febern ligger högt igen. Usch. Blir dessutom inte bättre av att jag har en ögoninflammation också.
    Ska försöka sova nu! Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon!
    Jag hoppas du tar två åt gången? Att köpa brustabletter är trevligt också. Dom hjälper snabbare men har lika lång verkningstid. Ögoninflammation är VERKLIGEN inte kul Rynkar på näsan Ta det nu jättelugnt så att du blir frisk!
  • Karttikeya
    MajMamman08 skrev 2010-07-31 10:01:05 följande:
    Jobbar med me gamla o på jobbe får ja ont,men även hemma får ja ont! Har köpt en crosstrainer,kanske borde testa den?? Hoppas de släpper snart

Ja så länge det inte gör ont när du utför rörelser på den borde det väl vara OK. Och att du inte står för länge. Jag kan tex. simma utan att det känns alls. Men när jag är klar och ska gå upp och dagar efteråt blir foglossningen värre. Svårt att säga att det är bra då, haha.

Nu ska jag iväg och jobba igen.. Det är det enda jag göra... Tur att det bara är två veckor kvar, och ingen av dom jobbar jag helg!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)