• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Här har vi extrema pissnätter sista veckan. Vi har varit bortresta senaste månaden, varit hos föräldrar och nu på semester. Det verkar vi få sota för. I vanliga fall somnar hon vid 20.30 och vaknar fyra och sover till nio. Nu somnar hon extremt sent och vaknar typ varje timme. Inatt var det tokvarmt dessutom. Det känns som om man vill gråta när hon sover så dåligt. Hoppas det blir bättre när vi kommer hem.

• AnnaCL

Vi har haft en månad med jobbiga nätter. Det sammanföll med semester och varmt väder. Hon var då vaken mellan två och fyra i omgångar och det snuttades, stoppades i nappar och rullades och hölls på. Nu har vi henne vaken längre på kvällarna, typ 22.00. Varvar ner ordentligt och nu har hon bröjat sova till 9-10! Det är så skönt att få sova ut. Dock vaknar hon några gånger per natt, men nu behöver hon inte alltid äta på natten utan nöjer si gmed stryk på kinden. Vi håller tummarna att det fortsätter att förbättras med sömnen.

• AnnaCL
    thegoddess skrev 2011-07-18 13:26:34 följande:
    är det nån som hört nån bli gravid trots kopparspiral? har gått upp i vikt och nu har jag järnbrist helt plötsligt..får ta och kolla upp detta

Kopparspiral kan ge rikliga blödningar som i sin tur kan ge järnbrist. Har du blött mer än vanligt?
  • AnnaCL

Hej på er! TÄnkte bara höra om någon har något att tycka till angående bilbarnstol, vet att det har diskuterats tidigare. Vi har köpt en Maxi cosi Mobi men nu innan vi börjar använda den funderar vi om man bör köpa en britax multitech istället? Har ni några erfarenheter? Hur länge tror ni man kan sitta i dem, vet att det står 25 kg men erfarenheten kanske är en annan?

• AnnaCL

Vi har köpt en Maxi Cosi Mobi och är supernöjda. Hon tycker mycket bättre om att åka i bilen nu.!

Har ni några bra tips på egen mat till era små? Känner att inspirationen behöver bättras på och nu har det dessutom blivit mycket burkmat när vi varit bortresta. Idag fick hon potatis, avocado, basilika, sockerärtor, tomater och ägg och grädde. grönsakerna från eget trädgårdsland, då känns det särskilbra och peppande att laga mat!

• AnnaCL

Men vad är det som sker? Elsa har sovit jättebra
    en massa veckor nu då hon somnat 21 och vaknat vid sex och somnat om till 09.30. Nu, trots samma rutiner vaknar hon vid 22.30 och är vaken minst en timme och trixar på. Glad och extremt energifylld. Detta trots att hon sov sista gången vid 17 som hon brukar. Nu har det varit jobbiga kvällar några dagar på raken. Får hoppas det är en fas och att det snart går över. Maken jobbar jättemycket nu så jag är så trött på kvällarna och vill ha lite egentid, men det verkar vara svårt. Hoppas era sover bättre:)

• AnnaCL

Bra tips hörni! Vi ska prova det imorgon. Det går av gammal vana att lägga henne när hon blir trött och knorrar vid 17-tiden. Men ensamtiden på kvällen är så värdefull att något måste provas:)

• AnnaCL

Jag känner mig som världens sämsta mamma idag. Jag hade Elsa brevid mig vid diskbänken när jag lagade mat, hon satt i sin barnstol. Fastän jag bara var några dm från henne hinner hon böja sig så mycket åt sidan att hon trillade ur och landade på rygg. Hon blev såklart ledsen och rädd och jag blev ännu mer ledsen och rädd. Det gick så fort. Men jag kände igenom hela kroppen och kunde inte ens hitta en bula. Som tur är verkar det gått bra men nu har hon fått sele i barnstolen och extrem koll på henne nu. Usch vad det gör ont i hjärtat när sånt här händer. Hon är som vanligt nu och vi har fortsatt koll på henne under kvällen.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-08-12 21:58:04 följande:
    Usch Anna, man får ju så dåligt samvete! Min sambo lät Elliot vara ensam i soffan när han var typ 3 månader och han lyckades trilla ut. Sambon hade så dåligt samvete.

Vad menar du med barnstol? Typ matstol? Vad har ni för någon? Vi har nämligen en antilop från Ikea men bältet är borta men trodde inte det spelade någon roll :o

Vi har en stol som är från 70-talet som verkade extremt stabil men tydligen inte så djup som den skulle behöva och den hade inte bälte heller. Den från ikea är säkert bättre. Den här var lite för grund så här i efterhand. Nu blir det att skruva upp en spegel som står lutad mot väggen och tv-n ska skruvas upp mot väggen. Inga fler olyckor nu tack!
  • AnnaCL

att tilläggas är ju att hon är så vansinnigt rörlig nu och står mot allt, klättrar, kryper och har försökt att trycka sig upp ur stolen nu trots att hon har sele. Hoppas det lugnar sig lite:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)