• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-08-25 09:24:55 följande:
    Nej tyvärr, blir bara värre. Är nog ett ton gaser som inte vill komma ut. Får ta mig en sväng till Apoteket sen.

Jag tycker att du kan rådgöra med VC så du inte går runt med något som du behöver hjälp med.  Inte kul att ha ont.

Elsa är sjuk för första gången. Feber 39,3, ledsen och vill bara gosa i knät. Inga andra symtom dock. Säkert 3-dagarsfeber men BVC ville att jag skulle komma in med henne för att titta i öron och försöka lämna urinprov. Man får omt i hjärtat när hon inte mår bra. Liten och sjuk, stackaren.  

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-08-25 11:49:37 följande:
    Jag ska in till vc sen. Drar mig alltid för det eftersom man aldrig får hjälp. Dom vet aldrig var det är så man ska alltid avvakta typ. Dom har x antal lex Maria och lex Sara på sig. Nåväl. Man får ju lämna huset en sväng och betala 100 :- för ingenting.
    Så tråkigt att höra att de är inkompetenta. Men förhoppningsvis får du lämna lite prover och någon känner på magen ordentligt.
  • AnnaCL

Moma: hoppas du mår bättre.

Vi har nyss kommit hem från barnakuten. Vi började med vårdcentralen som började misstänka att Elsa hade en högt sittande urinvägsinfektion stackaren. Vi remitterades in till akuten och febern vill einte gå ner. Hon har haft 40,3 grader och varit helt slut. vi fick träffa en enormt fin barnläkare som undersökte noggrant och vi fick flytande Ipren i lite högre dos. tillsist fick vi till ett urinprov och det såg bra ut. Snabbsänkan på 38. Hon piggnade tillordentligt efter några timmars observation och nu fick vi äntligen komma hem. Troligen en virusinfektion med de skickade urinprovet på odling. Möjligen kommer utslagen om några dagar då det mycket väl kan vara tredagarsfeber trots allt. Jag har gråtit en skvätt då jag tyckt så himla synd om lillan. ag ska aldrig mer klaga på att hon har lite svårt att somna på kvällarna. Man får sig en tankeställare. 

• AnnaCL
    Haligh skrev 2011-08-25 22:42:12 följande:
    Men ååh! Stackars lilla Elsa, hoppas hon kryar på sig snart! Och Moma också, fy tusan! Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt! Min tjej har ju precis haft 3-dagars, trots över 39 grader så kändes hon inte särskilt sjuk; ganska pigg och åt och så, inget förkyld heller. Prickarna kom direkt när febern gick ner och försvann efter ca 1 dygn.

Skönt att höra att det passerade förbi utan att hon blev dålig. Jag blev orolig idag då hon var så påverkad av febern och bara sov. Febern i sig känns ju inte farlig när de är så här små, bara de är pigga. Själv skulle man känna sig döende om man hade 40-gradig feber.
    När det väl har börjat kännas mindre oroligt så är jag bara fylld av sådan stor tacksamhet att hon mår bättre. Det kom in ett barn som var fruktansvärt sjukt nu när vi var inne och alla läkare fick rusa iväg. Barnet hamnade på IVA och jag skickar en massa tankar till barnet och familjen. 
  • AnnaCL
    LokesMammi skrev 2011-08-27 09:52:41 följande:
    Åh! Vilken natt! Gärna igen tack! Underbart. JAG har fått SOVIT!!!! Weeee! Lade honom för natten kl 21. Han vaknade igen strax efter kl 7!!!!!!! KLOCKAN 7!!!!! 21-7! Underbara unge! Nu vet jag iofs inte om han varit vaken tidigare, men jag väcktes då iaf! Underbart! Sen fick jag honom o somna om kl 7.40 sen vaknade han igen strax efter 9! Fick sova en stund till! Sååååå härligt! Och solen lyser! Underbar dag! Skrattande Solig

Hurra för härliga nätter!
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-08-27 12:06:22 följande:
    LYX! Själv har jag stått å burit en gråtande Emil hela natten. Jag är klipp slut. Enda sammanhängande sömnen jag fick var mellan typ strax efter 4 och till 5.30. Då sov han på mig, jag är skitstel nu! Konstig nog ville ungen upp vid 5.30 trots en sömnös natt. Och det e ju inte lite gnällig han varit...

Stackare, hoppas att kommande natt blir bättre!

Elsa har börjat må bättre nu så nu har vi kunnat minska ner på Alvedon och Díklofenak. GIck bra att få ner dock när man blandade det med yoghurt. Däremot kommar man helt från rutinerna. Lika bra för oss att vi int hade hunnit börja med att försöka få henne att somna själv på kvällarna.  
  • AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2011-08-28 19:43:40 följande:
    Nu har Anton ett stort fint blåmärke i pannan. Han satt i min säng medan jag bäddade hans, jag vände mig mot honom lagom till att se han dyka i golvet. Han skrek med en gång så det är väl ingen fara va? Han lugnade sig efter några minuter och va sig själv igen.
    Fy sjutton vad kass man känner sig!

Vår Elsa ramlade ur sin barnstol för någon vecka sedan. JAg förstår verkligen, man känner sig så ledsen och dålig. Usch vad jag hade dåligt samvete. Barn under 6 månader rekommenderar de att man åker in med för kontroll. Jag hade lite extra uppsikt över henne några timmar efteråt och vi stannade kvar hemma. Om man är osäker kan man alltid ringa 1177 och självklart åka in om man känner sig mycket orolig. Men det där gick säkert bra. Jag jobbar ju inom sjukvården men när det gäller ens eget barn blir jag som nollställd, då känns det som om jag inte kan någonting.
  • AnnaCL

De utvecklas så snabbt. Från en sekund till en annan hade hon lärt sig hur hon skulle trycka sig upp från stolen och ta sig ur.
    Han verkar ha kommit på det här med att röra sig snabbt. Nyss låg de ju stilla där man lämnade dem:) 

• AnnaCL
    toksnippa skrev 2011-08-29 19:59:25 följande:
    Här spökar tänderna på lilleman, har jättehög feber stackarn Nu sover han och hoppas han gör det för natten, han har knappt kunnat sovit under dagen - legat och surrat (yrat). Fått hem flyt. ipren så jag kan kombinera, fått den rekommendationen av sjukvårdsupplysningen för att få ner den höga tempen.

åh mammahjärtat blöder att se han så dålig! Gråter

Stackaren! Det var först när vi gav henne flytande Ipren i kombination med flytande alvedon som febern gick ner för Elsa. Hon hade tidigare fått supp av båda men just flytande fungerade bättre. Dessutom var det lättare att ge. Hoppas han blir bättre snart!
  • AnnaCL
    toksnippa skrev 2011-08-29 21:30:22 följande:
    Ja om det ändå hjälper för oss med... men supp funkar inte på denna herren då han trycker ut den på stört! ha ha!

Han har upp mot 41 grader plutten så då är det svårt o få ner tempen, men nu kändes han lite svalare när jag var upp och kikade till honom. Har testat allt, badat honom sval, baddat osv. Endast blöja på. Ont i munnen så man knappt får i han något.

Så nu hoppas vi att det gör susen med lite sömn, fortsätter han dricka dåligt inatt/imorgon får vi ringa in då han har så hög feber och se om han behöver dropp. Elände!

Vi blandade ut Flytande Ipren med en dutt Yoghurt, då slank det ner lätt. Hon har inte varit bra på att dricka vatten så vi har gett henne ersättning de dagar hon hade mest feber och inte fick i sig så mycket annat. Men inte lätt om han har ont i munnen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)