December Bebis 2010 :)
Enligt en studie i läkartidningen så är rumptemperaturen den mest säkra. Slidtemperaturen har jag aldrig stött på tidigare..
Heja heja er som tänker sluta röka! 
Enligt en studie i läkartidningen så är rumptemperaturen den mest säkra. Slidtemperaturen har jag aldrig stött på tidigare..
Heja heja er som tänker sluta röka! 
Elsa äter följande ungefär:
Vid 07.00 lite amning och sedan cirka 150 ml ersättning eller välling.
 ca:10.00-10.30 : Gröt och plommon.
 Ca 12.30: lunch med varm mat, köttfärssås, ägg och skinka, torsk och ris m.m. Skulle gissa att det är cirka 1,5 dl.
15.00: mellanmål med gröt eller franskbröd med smör. Turkisk yoghurt och bär eller frukt.
Cirka 17.30-18.00: middag med varm mat, ungefär som luchen.
Cirka 20.00: välling cirka 150-200 ml
Uder dage kan det även bli någon frukt och något rån som åker ner när det passar.   
BVC-sköterskan tyckte att ho kunde börja smaka av det vi äter allt mer även det som kan ha en del salt i sig såsom skinka och korv men att vi såklart inte ska salta maten ytterligare. Hur gör i med mat som iehåller salt?          

Ni får ursäkta en förvirrad text, mitt tangetbord är så trögt:)
Jag undrade hur ni gör med mat som innehåller salt såsom korv, skinka och liknande? Smörar i smärgåsarna med vanligt smör såsom bregott? 
Nu har vi varit på 8-månadersvägning. Hon vägde 8800 och var 70,5 cm lång. 
Vi pratade lite om sömnen. Hur somnar era små? Vi ligger brevid Elsa i vår säng tills hon somnar och sedan lyfter vi över henne till spjälsängen. Innan hon somnar försöker vi att släcka ner, gå runt och titta på saker och varva ner lite. Det går mycket bättre om jag lägger henne när jag är hemma. Om jag inte är hemma så funkar det bra för maken att lägga henne. Det är dock lite oständigt att få henne att somna ibland och jag skulle önska att vi kunde lägga henne lika enkelt båda två. Vore ju fint om hon kunde somna själv i sin säng.