• Emelle

December Bebis 2010 :)

...och sambon messade förut och sa att han inte ska dricka utan köra hem i stället...Lovely!!
    Tills dess grillar jag med barnen, syrran och hennes man!!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-22 21:12:01 följande:
    Härligt med inskrivning Får man fråga varför ni ska ev få göra KUB el fostervatten?? Finns de misstankar att de e nåe fel??
    Nej hon sa bara att om NUPPet visar avvikelse fån normalitet går man vidare med KUB och sen fostervatten om det behövs...För alla, inte bara oss om jag förstod det rätt....
  • Emelle
    Carola J skrev 2010-05-22 21:00:37 följande:
    Hej hej.. smyger in här och skriver några rader... Har BF den 30 dec så jag tänkte tat jag kanske passar här... Får se om BF stämmer när jag varit på UL och så vidare..Har 3 barn sen innan och alla är pojkar. en på 4år och tvillingar på 1år ungefär...Har tid för VUL den 7/6 för att kolla om det bara är 1 där inne. Har ju tvillingar i min sida på släkten så vi är alla nyfikna på om det bara är 1 den här gången Vi får se hur mycket aktiv jag kommer vara, är ju inte känd för att skriva allt för ofta Dessutom så hinner jag inte med datorn allt för ofta
    Kul med fler som väntar 4an!!
  • Emelle
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 22:34:57 följande:
    Ser att de inte bara ja som har bebismage redan. fick tidigt mage med sista sonen och sen stod de still ganska länge.idag kände ja bebis ordentligt för första gången. inte sparkar eller nå sånt utan ett riktigt fiskplask...har varit lite osäker tidigare men nu va ja inte de. så himla mysigt.
    Vad härligt!! Det längtar jag med till!!
  • Emelle
    Juvel skrev 2010-05-23 10:09:48 följande:
    Tänk va olika de säger. Här säger det att själva KUB är ett kombinerat blodprov med ultraljudet (NUPP) och blodprovet måste man ta senast fyra dagar INNAN nupp-ultraljudet för att får fram det hormon (tror jag det var) som man letar efter. Så här gör man alltid blodprovet först, från vecka 9 till senast fyra dagar före ultraljudet. Sedan går man vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov OM man får en väldigt hög risk och OM man vill. Det är ungefär en risk på 300 för missfall vid dessa prov så där får man verkligen väga riskerna mot varandra.Men som sagt, det verkar jätteolika hör jag ju nu, va konstigt. Hur som så går jag in i vecka 11 idag (10+09 och har nog insett att jag måste börja berätta för omgivningen, alla kollar på magen och jag vill ju gärna inte att folka ska tro att jag bara blivit fet. Var ute och sprang igår, så skööööönt:) Idag regnar det dock här så jag är inte lika sugen på att jogga idag. Blir nog lite hemmaträning bara...Ha en härlig söndag alla!
    Jo KUB testet är ju precis det du säger att det är, men hos oss börjar dom att "bara" mäta nackspalten oh om den visar avikelse i strl så går man vidare med ett KUB som ger mycket mer info...
  • Emelle
    MalakiW

NEEEEJ!! OJ vad jag känner med dig! HAr ju varit i din sits och vet hur fruktansvärt hemskt det känns!! FY FAN att du fått gå och vänta så länge.
    De största kramarna till dig!!

Och vänta inte längre än ni själva känner att ni behöver. Vi satsade ju direkt och det tod sig månaden efter. Även om det känns LÅNGT borta för er nu, jag vet!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första!Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    Jadu... du har ju sett mig. MIn svullnad är en stenhård mage och den går liksom inte sååå bra att dölja längre. När vi var på inskrivningen i Torsdags sa min BM att "bebismagen kommer tidigare för varje graviditet" Jo tack....bebismagen jag!!
    Men jag är ju som en uppsvälld boll!!! 4 kg har jag gått upp, 4kg!!! {#lang_emotions_surprised}
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-05-24 09:40:28 följande:
    Eftersom vi var osäkra i början på om vi skulle behålla eller inte så har jag berättat för en vän som jag vet håller käft om det, för att ventilera mig lite. Annars har vi inte berättat för någon och tänkte inte göra det förrän efter NUPP, men det är fem veckor dit.. Går det att dölja under tiden är det ju inga problem, men växer magen för fort så blir det svårt att dölja på stranden :P Sväller också upp vissa kvällar! Ibland jättemycket, ser ut som jag gjorde med första runt v 20 :P  Kommer inte heller ihåg från förra gången. Kan iaf fortfarande ha mina byxor och har nog inte gått upp i vikt, förutom brösten som blivit ENORMA! Tackar för det :DSka på inskrivning i morgon, samma BM som med dottern, känns skönt att känna henne, men sist så tyckte jag att hon var lite.. ja hon sa vissa saker som inte gjorde mig så glad o så.. Med dottern fick jag GBS, jag vill verkligen ha tätare kontroller av urin och så denna gång, kan man kräva det?
    Jag ska få tätare kontroller av urin och fick även läkar undersökning pga mina osynliga UVI och njurbäcken problem så det borde nog du med få...Diskutera med din BM
  • Emelle

Igår kväll hade jag lite blodblandade flytningar och tycker att jag haft mer smärta i ryggslut och mage de senaste dagarna. Fick en tid i morgon opå gyn för VUL då jag ringde och berättade. Känns skönt. 
    Ser allt bra ut ska jag försöka njuta lite mer efter det. Sen etfer NUPP om 3 veckor ska jag börja kika på bebisaker...LÄNGTAR!!!

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:27:37 följande:
    Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :( Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(
    Har precis lagt in magbilder i tråden
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.html
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Jag har beställt mycket från HM...online.
    Tror inte det finns så värst mycket här. Dock kör jag med vanliga toppar, leggins, baggy osv och köper endast mamma jeans.
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 17:36:25 följande:
    Ja de e nog sant att de syns lite fortare för varje grav,man har ju varit uttjänjd innan dåe,hehe! Kommer se TOPPEN fint i morgon! Bebis mår PRIMA där inne Dumma flytningar och skrämmas så!! Tänker på er i morron!
    Tack snälla. Jag har ju mycket symptom, illamående trötteheten och ont i brösten så jag hoppas att allt är ok, men sknt att få kolla så man slipper oroa sig...Man gör ju lätt det med vårt bagage...
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Vi har redan provkört...Står mellan Brio Go, Brio Sing och Crescent Diva!!!
    Vagn skadad så in i *****
Svar på tråden December Bebis 2010 :)