Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Moma: Står ju att läsa att gravida ofta får sämre immunförsvar, så du kanske "läker dåligt" helt enkelt.

Jag har själv dragit på mig en hejdundrande förkylning, känns som om jag har en svidande slemboll "bakom näsan vid halsen", haha. Sjukt irriterande och sjukt jobbigt. Vill bara sitta i ett hörn och äta choklad.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:22:44 följande:
    Då beror det helt på vilken slags bil du ska ha, skatten diffar ju väldigt mycket på både bil och hur gammal försäkringstagaren är Samma sak med försäkringen, skiljer ju mycket där.
    Hur mycket tror du att du kommer köra? Du kan ju lätt räkna på bensinen själv.

Skatten diffar INTE beroende på vem som äger bilen. Det är enbart försäkringen. Och den går utefter hur länge man har haft körkort. Däremot är det stor skillnad på skatt om bilen är en diesel eller bensinare. Speciellt gamla dieselbilar, fy sjutton.

Jag kör själv bara diesel och skatten är HÖG.. Det suger. Däremot drar den väldigt lite så det kanske jämnar ut sig när man kör så mycket som jag gör.
  • Karttikeya
    MFJG skrev 2010-08-15 08:47:37 följande:
    Pjuh. Hur tar man reda på vilken bil som inte har så dyr försäkring och som drar minst soppa?
    Jag tror det finns hemsidor för sådant.. Försäkringskostnad alltså. Men om det är en bensinare du vill åt ska du nog kolla på en som är relativt ny (97+) och som inte har för mycket "kräm" i motorn Skrattande Men däremot. Ju nyare = ju dyrare försäkring, oftast. Sen behöver man ju inte ha en helförsäkring om bilen har några år på nacken..

Jag har aldrig behövt fundera över sådant här, haha! Har halvförsäkring på min bil och den kostar ca 280 kr/månad.
  • Karttikeya

Alltså, jag mår så dåligt.. Somnade halv fyra i morse och vaknade sedan halv nio.. YAY! Sitter o hostar och snörvlar och tycker jättesynd om mig själv Tungan ute

• Karttikeya
    MFJG skrev 2010-08-15 09:53:55 följande:
    KRYA PÅ DIG! Hoppas du har möjlighet att decka i soffan framför TVn ? =)

Tack ^^ Ja, möjligheten finns absolut. Men jag ska testa sängen igen.. Inte för att jag tgror att jag kommer kunna sova.. Är det varmaste rummet i lägenheten.. :/
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-15 11:22:17 följande:
    Ursäkta, blev lite fel när jag skrev ;D Men skatten diffar på bilen iaf, det var det jag ville få fram haha.
    ondar skrev 2010-08-15 08:24:27 följande:
    Å va underbart! Jag satt precis o tänkte på det o tänkte fråga hur det gick:). SÅ glad för din mamma skullHjärta.

Tack för det du skrev om sen avnavling också:). Skriver jag ett brev jag med så blir det definitivt med där också, du hade många bra punkter får jag säga:). Vilken tur att familjeliv finnsTungan ute
    Usch din stackare! Jag lider med dig! Hoppas du slipper vara sjuk lika länge som jag, kan säga att det börjar bli ordentligt tröttsamt nu Hoppas du får se på film och mysa med te och allt du vill ha dig! Krya på dig!
    Och jag kan inte låta bli att anmärka, för sådan är jag. Haha. Äger en VW passat -95 som är lastbilsregistrerad diesel, betalar ungefär 1800 i skatt/år för den. Min VW golf -97 är inte lastbilsregistrerad diesel, betalar ungefär 6000 i skatt/år för den. Det suger stenhårt. Båda drar dryga halvlitern milen plus att jag kör på *host* fuldiesel *host* och kommer därför undan med ungefär 500 kronor i månaden på diesel! (en tank). Nu drömmer både jag och min karl om att kunna köpa en nyare bil. Men köper man diesel så spelar det nästan ingen roll, man får betala ungefär 5000 i skatt/år ändå, även om det är en -01a, -02a eller så. Obestämd Förlåt, nu babblade jag vidare.

Ja, jag hoppas att jag snart blir frisk. Men är ännu sämre idag än igår, så antar att det kommer ta ett tag.. Har inte världens bästa immunförsvar jag heller och det sätter sig i bihålorna direkt = AJ! Ja, det är nästan lite varmt ute för te, skulle helst av allt vilja ha cola.. Får bli äpplejuice! Men vet du vad? Allt smakar slem ändå! Haha..
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-15 11:28:01 följande:
    Idag är sambons sista dag på semestern! Gud vad trist att återvända till verkligheten måste jag säga. Men samtidigt ska det bli skönt med lite rutiner i alla fall! 

Imorgon ska jag på min handledarkurs för körkortet. Alltså, jag har redan gjort den en gång när jag var 16 och det var den tråkigaste, mest onödiga grej jag varit med om. Förhoppningsvis har de gjort den lite mer intressant än det var då för fy bövelen för att sitta och lyssna på den där gubben i tre timmar i ett litet rum utan syre, när han dessutom bara försöker lära oss trista saker. Kom inte ihåg en enda sak ett halvår efter den kursen haha.
    Himla onödiga grejer de inför måste jag säga!

Jag längtar SÅ efter bebis nu! Helt galet mycket! Hoppas det är som folk säger att det börjar gå långsammare senare i graviditeten för jag tycker det går hyperfort nu, man hinner ju inte med!

Nu ska jag försöka väcka sambon för jag har gjort en smarrig frukost dagen till ära! Ikväll ska vi bannemej mysa med räkor!  
    Min sambo har en vecka kvar, och jag är också ledig nu, bortsett från lite plugg då. ^^ Sen är det tillbaka till arbete och studier igen...

Ja, jag fattar ärligt talat inte grejen med den där handledarkursen.. Blir det bättre handledare utav det? Nej??! Jag hann ta mitt innan dom införde det och glad är jag för det Skrattande Men att skaffa körkort är det bästa jag har gjort. Firar snart 4årsjubileum!

Längtar också efter bebis.. Jag tycker om att vara gravid, men just nu är jag i ett stadie där jag känner mig som en klumpig valross och inte särskilt gravid och önskar mig nästan en större mage, eller ja, en mer "gravidig mage". Det är så mysigt att känna bebis rumla runt därinne, tänk då hur det blir när man får hålla knytet och rå om det Glad
  • Karttikeya
    MFJG skrev 2010-08-15 12:33:51 följande:
    Kan ni ge mig lite tips på hur jag övertalar min sambo att vi ska skaffa bil! Han tycker inte vi behöver det! Visst bor vi centralt. Men det kan ju vara skönt att ha möjligheten att köra någonstans om man skulle vilja det..Ge mig en drös med fördelar..=)
    Du slipper trängas med andra.
    Du kan åka när du vill.
    Du får plats med det du vill ha med.
    Du kan stanna där du vill och när du vill.
    Du kan låta ditt barn underhålla sig med diverse utan att det stör någon gammal tant.
    osv osv..

+ Det kan bli billigare om du köper rätt bil och känner rätt folk (ingen självklarhet för alla hehe)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-15 22:54:58 följande:
    Vi finns iaf här för dig om du behöver prata. Du förresten, vi bor ju rätt nära varandra. Vad sägs om att ses någon dag? Majorima kanske vill haka på också? Hade varit kul att träffa andra gravida i verkligheten också

Kram på dig!
    JAVISST Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)