• ondar

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-09-12 18:15:28 följande:
    nej, ska du bara använda selen kortare stunder så funkar en BB utmärkt. Och dom är ju som sagt billiga på tradera. Sonen hade lite kolik och då var det toppen att sätta han i BB:n och gå en runda runt kvarteret, det skumpade lagom mycket och han slappnade av.

Jag har en fundering, hur skulle ni andra gjort? Vi har stugor bokade till Lalandia (badparadis i Danmark) tillsammans med ett par vänner i början på oktober. Fast nu är det så att vi ev inte kan åka de datumen för sambon ska jobba borta i 2 veckor, så då tänkte vi boka om till ca sista helgen i okt. Men sen tänkte jag att det kanske bara blir jobbigt för mej, med ca 1 månad kvar till BF så kan jag inte precis roa mej och busa med sonen i poolerna, jag kan inte åka några vattenrutschbanor, helst inte bada jacuzzi mm Men sen samtidigt känns det väldigt trist om vi inte kommer iväg, det blir ju sista mini semestern innan lillebror kommer och dessutom ska vi åka med min bästis som jag väldigt sällan träffar. Hur skulle ni gjort? Åkt och hoppas på att man kan röra sig med 1 månad kvar eller avbokat?
    Tack för ännu ett tips;)! Då satsar jag på en BB så får ajg se sen om det blir att man använder den mer än tänkt o kollar upp den ergonomiska då isf.

Jag hade åkt, tror att du kommer få det jättemysigt ändå även om du inte kommer vara fullt rörlig och det låter helt underbart att få en liten semester innan bebis kommer. Det kan ni nog allihop behöva o bara få rå om varann.{#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Jessika82 skrev 2010-09-12 20:14:13 följande:
    Man gör vul och läkaren känner på tappen bland annat. gjorde ett för 2veckor sen och läkaren ville att den skulle vara 4,5cm men den var 3,6cm blev sjukskriven på 25%
    Usch då:(, men vilken tur att de har koll på det! Håller tummarna inför imorgon {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:48:44 följande:
    Guuuuud vad ni skriver!! De flesta av er har ju kommit längre än mig i graviditeten, är ju "bara" i v 25 , men hur har ni det med saker o vagn???

Vi har inte köpt nått typ.. Säng har vi sen innan, Sambon kom hem med en badbalja här om dagen, gullig som han e :) Vi har kollat på vagn, och fastade för en Brio Go, men kommer iiinte köpa en ny, på tok för dyrt! Så har vi kollat på Bugaboo också, då vi gillar de små hjulen fram, enkelt och bra och bättre priser på blocket :P

Inga kläder eller nått sånt har vi köpt än, känns inte så brådskande heller :)

Senaste tiden har magen exploderat och det verkar bli trångt där inne då det blir mycket bökande från lilla bus, man känner kroppsdelar dras omkring runt i magen =)
    Jag är i 28+0 på onsdag. Har köpt i princip allting utan småsaker som blöjor osv. Det fattas en kudde o täcke till spjälsäng o en badbalja. Annars har jag mängder av kläder, sängkläder osv. Sängen är dessutom bäddad o står mest bara o väntar:), skötbordet ska bara målas sen kommer det hit också. Har tom köpt hem lite babyleksaker även fast det dröjer innan de är roliga:P.

Men det känns skönt att ha allt klart,kroppen bråkar så mkt att jag inte vet hur länge till jag kan gå i en affär. Jag bor ju inte ihop med pappan o han jobbar lååånga dagar och mkt så kommer nog vara svårt att skicka iväg honom att handla också. De första dagarna efter bebis ankomst när han e hemma vill man nog helst bara ta det lugnt o vara med varann kan jag tänka mig

Hihi e samma här med alla dessa kroppsdelar överallt:P, har det börjat göra ont för dig med när bebis får in en klockren träff i något organ eller revben? Det e inte klokt vad starka de är och värre ska det bli {#emotions_dlg.djavulsk}
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:20:23 följande:
    *skrattar*
    När man gör Rul frågar man sin bm om hur den ligger

Och man känner när barnet sparkar..
    När barnet sparkar tidigt då är det bakvägg om det är sena sparkar ca vecka 20 och uppåt då är det framvägg
    Vraje graviditet är den andra inte lik
    Fast det där stämmer inte, jag kände sparkar från vecka 16 o har min i framvägg. Precis som du skriver, ingen grav är den andra lik:).
  • ondar

Moma: Å va spännande med körkortet! Underbart att det faktiskt ligger nära nu. Låter som om ni kommer ha en jättehärlig kväll imorrn:). Grattis till ettårsdagen också!

Willes mamma: Jag funderar på p.o.ps fleece, windstopper eller va den heter:), från tradera då. Jag har haft sån himla otur med mina overaller att det ligger lite på is nu.
    Har väldigt begränsat med pengar så köpte först en jättesöt ljus,varm med nalle puh på i st 62 på blocket. Betalade men ingen overall kom och får inte tag på säljarna:(.
    Köpte en ljusblå varm o go i 56 på tradera. Betalade men fick ingen vara och inget bra svar från säljarana heller Kräks. Inser att Nalle Puh för otur med sig så nu får det bli något annat. Inte ska bebis behöva frysa iaf, synd bara att man behövde bli av med pengar på två stycken overaller:(.

--
    Idag har min kompis vart här med saker från hennes syster som jag blev lovad för några månader sen plus lite mer därtill:D. Barnvagn- en Brio kombivagn och en babysitter, det visste jag om.
    Men fick även en badbalja och MASSA bebisleksakerHjärta. Så nu är det verkligen bara blöjor o sånt där som behövs sen och det köps väl in om någon månad skulle jag tro.

I övrigt har jag så fruktansvärt ont i min rygg och mina fogar att jag hoppas att läkaren sjukskriver mig tiden ut. Vet inte vad jag ska ta mig till annars. Kan inte sitta mer än max 5minuter och absolut inte gå långt/fort förrän allt bara gör ont o sammandragningarna kommer igång.
     Det har krånglat så med att få en läkartid att jag har vart utan jobb/inkomst hela september hittills.
    Finns det någon chans att man hinner få pengar från försäkringskassan i slutet på oktober om sjukskrivningen går igenom från både läkare och FK?

28+0 imorgon:D. BM på torsdag!

• ondar

Om en vecka ska jag träffa läkaren o prata om sjukskrivning, skönt att äntligen ha fått en tid, nu är det bara att hålla tummarna att han o FK är på "min sida".
    Är mkt nöjd med valet att byta vårdcentral, hon jag pratade med var jättetrevlig o gjorde så gott hon kunde för att ge mig en snabb tid trots tidsbrist. De på förra vårdcentralen kunde ge mig en tid om tidigast tre veckor och var grymt otrevliga.

Imorgon blir det dags för andra SFmåttet och lyssna på hjärtat för andra gången-mys! Kanske kanske att Pappan ska med också för första gången:), kan ju bli kul!

Nhjärta och 2barnsmamma, SÅ FINA! Man blir verkligen inte mindre sugen efter sin egna bebis när man ser de därHjärta

Jag satt o kollade på bilder från när min älskade brorsdotter bara var några dagar igår o snyftade lite över att tiden går så fort. Snart kommer hon o min bebis flytta hemifrån o skaffa egna familjer känns det som:P
    .
  • ondar
    Stefanie skrev 2010-09-15 17:49:01 följande:
    Usch, vad jag är ledsen.

Var ju hos bm i går, allt såg bra ut förutom att vi kom fram till att det var dags att börja knapra järn. Jag bad om att få en läkartid för att kolla att livmodertappen var oförändrad eftersom att jag fortfarande har mycket sammandragningar och tycker att det har känts annorlunda nere i magen på något vis på sistone och fick en tid redan idag.

Nu har jag varit där Läkaren kände på livmodertappen och kunde på en gång säga att den inte kändes som den skulle utan har blivit mjuk förkortad. Han sjukskrev mig i en månad och skickade en remiss till ultraljud för att mäta tappen.
    IUltraljudet blir redan i morgon men läkaren kunde redan nu säga att jag MÅSTE vila. Det här betyder att jag precis var tvungen att ställa in ett frilansuppdrag på Åland nästa vecka som hade gett mig rätt bra betalt. Jag kommer också att behöva ställa in en resa till Prag som vi skulle åkt på med några kompisar nästa helg och jag hade fullspäckat schema inför valet på söndag eftersom att jag stå på en lista och nu kan jag inte vara med alls...

Jag hoppas och ber till gudarna att jag inte öppnat mig något utan bara förkortats lite, blir så orolig för bebis och vill inte att den ska komma ut än på länge, det är ju alldeles för tidigt har precis idag gått in i vecka 26...

När de ringde och gav mig tiden för ultraljud så blev jag uppmanad att ta med mig en anhörig, det gör nästan att det känns ännu läskigare... Sambon skriver en tenta i morgon så jag bad mamma följa med. 
    :( fy va tråkigt o läsa. Men vilken tur att det upptäcktes så att du faktiskt får den vila din kroppp behöver.
    Jag håller alla tummar o tår inför imorgon, skönt att mamma din kan följa med!
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-09-16 08:04:39 följande:

Detta jäkla vagnproblem!!! Gissa vad som startar bråken här hemma då.. mm..just det.. vagnprat :(

Jag vill ha en Brio go. Jag vill verkligen verkligen ha en brio go. Har hittat en sida där vi kan beställa en med både sitt o liggdel + frakt för drygt 7000, här i butik kostar endast sittvagnen 6500 ca.

Men så hittade vi en Britax BSmart igår, visst e den kanske OK, billigare, skulle få hem sitt+liggdel för drygt 4000 kr.. Å nu tycker ju sambon att åååååh så bra! Men va fan, min brio go då??
    Lägger hellre extrapengar för att vara helt nöjd!

Skiiiit!

Vilken vagn av de två ni tjafsar om är säkrast i alla dessa vagntester som görs? Låt det avgöra.
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 14:25:45 följande:

Det är sååååå myspys...varit hemma nu några dagar från jobb så då har jag verkligen kunna fokusera på bebis.

Ohh den sparkar för fullt så de kittlas,haha! Ibland på höger sida,ibland vänster i bland uppe o ibland nere...ja gud vilka ställningar den har,haha!!!

Vad har ni köpt nu tjejer för något till era bebisar förutom vagn???

Tell me.....e sååååå shoppingsugen till bebis!

Kommer ni ha vaggael spjälsäng??? Vi har en leander vagga som hänger i taket...hur fin som helst. Måste införskaffa lite små baby täcken m,m.
    Vart kan man hitta de?? Ikea? de har väl bara för spjälsängar va??

Hihi mysigt med bebisrörelser!

Här e allt införskaffat utan "vårdartiklar" som blöjor, olja osv. Saknas gör även täcke och kudde till spjälsängen, funderar på ett istoppstäcke men har inte bestämt mig ännu.
    Ikeas storlekar stämmer ju dels inte med andra företags påslakan/örngott och sen e det lite andra saker med deras täcken jag inte trivs med.
    Babytillbehörsaffärer, jysk osv kan du nog hitta täcke till vagn/vagga. Annars finns det ju på tradera- nya alltså:).
    Momalicious skrev 2010-09-21 14:34:56 följande:
    Hej hopp! Sitter på körskolan och äter lunch och väntar på en körlektion. Har bytt körlärare vilket strular till det lite och gör så jag inte kan få ihop 19 körlektioner på dessa två veckor. Men men, inte mkt att göra för en dålig lärare tänker jag inte betala för! I värsta fall får jag göra färdigt kortet när bebis kommit så får Tomas vara pappaledig den perioden. Men tar inte ut nåt i förskott!
    Kan tillägga att min nya körlärare är underbar! Hade nyss min första lektion med honom och det var skitbra! Nöjd som bara den att jag bytte! nu är jag på g hem :)
    Härligt o höra att du fick bytt och att det känns mkt bättre nu:). Vart läser du nånstans?
    Underbart att du e på g nu :D Vet hur mkt du vill det här!

---

Jag ligger hemma magsjuk o febrig så missar första tillfället med vår föräldragrupp idag, pappan går inte heller eftersom inte jag kan och det förstår jag verkligen. Nästa gång kan inte han så då blir det bara jag.
    Försöker äta o dricka så mkt som möjligt så bebis mår så bra som möjligt där inne:(, den va mer vild än nånsin inatt när jag mådde som sämst, lilla galningenHjärta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)