• Emelle

December Bebis 2010 :)

TheUnknown skrev 2010-05-24 17:56:21 följande:
    Brio sing har jag också kikat lite på, men tycker den är så bred mellan bakhjulen? Är också vagnskadad (A) När fick du tid för VUL? Med alla symtom kvar så är det nog ingen fara, ni kommer få se en bebis som växt och ett hjärta som slår :) Behöver inte mammakläder än, har också tänkt att tröjor o toppar kan man ju oftast ha längre, finns ju sånna band typ man kan köpa när det glipar. Men jag som är en baggytjej vill ha baggymammabyxor som INTE kostar 1000 kr :( Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
    Jo den är ju bred Sing:en, den största anledningen till att vi tvekar på den. Vi måste ha en som tar lite plats i bilen...Har ju ibland sju sätan uppfällt och då kan jag inte ha en stor vagn...tyvärr...
    Minifer skrev 2010-05-24 19:23:44 följande:
    Apropå vagn har vi en Brio Happy som vi är jättenöjda med. men vi vill inte ha svängbara hjul och så dels för att jag tycker det känns instabilt och dels för att vi har så enormt mycket kullersten här och då funkar små hjul inte så bra. Så vi har 4 rejäla fasta. Vilket var skönt när vi var och gick i skogen igår =)
    Brio är bäst!
    Hade en Brio Happy sist och var supernöjd! Stabil och rejäl! Dock för stor för att passa oss nu....
    Utomlands skrev 2010-05-24 18:48:16 följande:
    Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna.Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort.Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kgHar tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod.Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar.Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt. En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa.Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!
    Det bästa rådet är väl att köpa en orginal vagn från typ, Brio, Emmljunga, Teutonia , Bugaboo osv och inte en billigare kopia (trots det ´sneglar jag på en Crescent Diva... ) Jag skulle hellre köpa en begagnad "märkes"vagn än en ny billigare kopia.
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-05-24 21:29:50 följande:
    åh -kan det verkligen vara så härligt? (ler för första gången idag :D)
    ¨Har tänkt så mycket på dig idag...{#lang_emotions_flower}
    Ja vi blev ju gravida månaden efter. Innan MA fick vi vänta flera månader inann vi plussade.
    Man ska vänta mest för att hinna med psykiskt. (Om man inte haft svåra fysiska problem of course)
    Håller bebistummarnan för dig, så hårt jag kan!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 13:47:58 följande:
    Hur går de för Emelle?? Hör av dig vännen!
    Hej!!
    Gud så gulligt att du tänker på mig

Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut.
    BÄST var dock bebis!! {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart}
    3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw!
    Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL

Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:46:27 följande:
    Asså jag mår bara mer o mer illa för varje dag som går,och tabletterna hjälper inte längre känns de som!Borde inte illamåendet klinga av så här i v 12?? istället för o  öka så inte ens tabletterna hjälper längre?? Hulkar och håller på o spy varje morgon nu!!
    Jag mår också tokilla. Postafen hjälper väl sådär, men absolut inte i 12 timmar. 6 högst. Tog du flera per dygn när du åt dom?
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-05-25 17:45:46 följande:
    ¨åååååååh vad myyysigt!!!! Då Skiljer det ju bara två dagar mellan oss, jag är 9+3 idag! Så då har min också armar och ben att sprattla med! Näää det kan inte avra sant, jag blir ju helt gråtig, haha! Har så svårt att fatta att det ska bo något därinne! Vilket datum är ditt Nupp? Mitt är 9 juni
    Utomlands skrev 2010-05-25 17:47:18 följande:
    KANON! Vad skönt! Manga kramar!!!
    Tack
    Fattar dock inte att något så litet kan få min mage att vara så stor

NUPP test gör vi den 14 Juni, nästan en vecka efter dig då ju....fuuuusk!!!
  • Emelle
    Utomlands skrev 2010-05-26 14:23:34 följande:
    God eftermidag alla mammor och blivande mammor!Igar och idag har jag varit pa gyn och de har gjort kromosom test och Downsyndrom test vilka visade att det inte finns nagra förändringar! Själv tycker jag det är lite läskigt att man kollar upp sadana saker, jag hade inte ens tänkt tanken. Idag är den lille 6.5cm STOR och är 12+3 dagar, han hoppade studsimatta mot livmodern, hoppas han hoppar färdigt nu under dessa 4 veckor som är kvar tills man kan börja känna vad han haller pa med där inne. Ha ha ha! :DVilka söta underbara sma sma sma sma fötter! Och händerna ur gulliga! Naw naw naw!!! Tror det hela börjar bli helt värkligt nu. JAG ska bli mamma!!! JAG JAG JAG ska fa äran att bli mamma!!! Oh my God!!! Oj, fick ett litet glädje frispel!!!! I kväll ska jag till en dietist för min BM blev orolig när jag berättade om mina sura uppstótningar som bränner i ryggen och i bröstet och att medicinen hon gett mig kändes som att strö salt i ett sar... Men det ska vi nog fa bukt pa :)Symptom nä inte mycket, BH storleken har ökat men de gör inte speciellt ont längre, uppe och kissar en gang pa natten, hunger men inte den där vral hungern, kontrolerad sömn, frestas inte av alla mjuka sitt och liggunderlag. Tror jag börjar bli lite blödig, har inte märkt av hormonerna speciellt tills idag... Jag känner mej sa mjuk, sa underbart kär, sa sa sa som en solstrale!!! Oj vad mycket det blev! Men det bubblar sa himlans i mej idag sa ja, tack för mej!Nu ska jag steka mej en hemmagjord hamburgare utan lök. Mmmmmm!
    Grattis!!
    Visst är det härligt att få se de små!
  • Emelle

Har en riktigt skitdag.
    Har varit på läkarbesök och fått schema för att lämna urinodlig en ggn i månaden Annars var det inget märkvärdigt...

Mår sååå illa och är satans trött. Orkar knappt sitta upp. FY vad trött ja är på det här nu. Vill bli sympyomfri och pigg...Men jag får väl dras med skiten en månad minst till. Vecka 11 i morgon...*en evighet kvar juuu*

• Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 18:25:06 följande:
    Fy en månad till jag hoppas det försvinner snart.Trodde du var mer gången än mig typ vecka 12+ eller så.Jag slapp min illamående iaf så nu har jag inte den skönt gick in i vecka 12 idag och jag mår toppen Ja urinprov det är bra att lämna men varför ska du lämna ?Jag lämnar då i danmark har man en lag på att varje besök ska man lämna morgonurin.Utan anledning alltså
    Jag har flera osynliga UVI bakom mig och de har gått upp i njurarna 3 ggr så dom vill hålla koll på attd et inte går så långt under graviditeten nu.
  • Emelle
    Godmorgon.
    Vin ja....
    Det kommer jag sakna nu under varma sommarkvällar då vi sitter ute sent...
    Hitade ett jättegott alkoholfritt alternativ "fre", när vi var på systemet förra fredagen.
    Så det finns ju goda alternativ trots allt

Något annat jag sakna är brieost. Trodde man kunde äta det om den var pastoriserad, men det var visst inte heller bra...

Läste häromdagen att Bingo och Katrin fått sin som Ringo nu.
    Men vilket jävla namn el?? Grattis barnet!
    Har ni namn än?? Vi har två stadiga, men så får vi väl se hur de ser ut när de väl fötts!!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-27 08:38:28 följande:
    Härligt dag det ser ut att bli-och jag som är ledig också!  Funderar på att göra stan och hitta ngt till kompisen som fick barn i förrgår kväll-en liten Elvira.   Passar då på att kika för egen del då med..hihi!   Vi har namn på lut..men inget är spikat alls. Jag kan tänka mig en hel drös medan sambon har kört in sig på några få. Han drömde förresten häromnatten att vi satt och berättade för Nova och hennes lillasyster (!) att de skulle få ett syskon. Så vi tolkar drömmen som att han gissar på en flicka till och att vi sen skaffar ett barn till. Inte mig emot! Vill gärna ha 3barn och han har innan sagt att det räcker med två. Men han har börjat ändra sig..sa häromdagen att han gärna vill ha två egna. hihi! Vi måste bara bygga ut isf..men det är på gång. (Har en som gör ritningar nu) 
    Hmmm, känner igen det där. Jag ville bara ha två...som blev tre. Då var jag sååå säkert att jag var färdig. Men kärleken är starkare och nu siter jag med fyran i magen. Men SEN är det STOPP!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)